Myöhään alkanut raskauspahoinvointi? (RV10)

  • Ketjun aloittaja Esikoistaodottaen
  • Aloituspäivämäärä
E

Esikoistaodottaen

Vieras
Hei, onko täällä muita, joiden raskauspahoinvointi starttasi myöhään? Itse olen menossa viikoilla 9+5 ja nyt ensimmäisiä kertoja alkanut laatta lentää. Tätä ennen hetkittäistä heikotusta/pyörivää tunnetta on ollut, mutta ei mitään sellaista, mikä olisi käynyt lähelläkään oksentamista tai haitannut elämää.
Luonnollisesti tämäkin asia (odotan esikoista) herättää huolta, että voiko syynä olla jokin ikävämpi asia kuin normaali hormonitasojen nousu tietylle tasolle.
icon_redface.gif
Onneksi ensikäynti neuvolassa ylihuomenna.
 
Tsemppiä! Et ole mitenkään poikkeuksellinen, vaan ihan tavallinen raskauspahoinvointi voi alkaa vielä noillakin viikoilla.
Minua auttoi Lopu Jo! -sivusto, jolla on paljon tietoa raskauspahoinvoinnista.
 
Mulla kolmosesta alkoi pahoinvointi ja oksentelu vasta rv 13, jatkui n. puoliväliin. Olin kyllä ihmeissäni kun edellisistä alkoi tuossa vaiheessa helpottamaan.
Nelosesta oli alusta saakka pahoinvointia, mutta laatta alkoi lentää vasta 10 viikon jälkeen, kesti n. 15 viikolle.
 
Mulla alkoi pahoinvointi rv 7-8 tienoilla, mutta ekan kerran oksensin vasta rv10. Oksensin pari kertaa viikossa n rv14 asti, siitä sitten hiljalleen pahoinvointi helpotti rv 20 mennessä kokonaan.

Kuullostaa siis ihan normaalilta siellä, tsemppiä tuleviin viikkoihin!!
 
Mullakin alkoi myöhemmin pahoinvointi, ja sitä kesti sitten pitkään ja oli aika vaikea. Normaali raskaus oli, ja terve lapsi syntyi :)
 
Mulla pahoinvointi alkoi ihan sieltä rv 6+0 tai +1 mut se on voimistunut kun viikkoja on tullut lisää. Nyt rv 10 jälkeen on todellakin saanut oksentaa. Onneksi pahoinvointi ilmenee vaan aamuisin. Pienemmillä viikoilla saattoi vaan etoa muttei laatta lentää, toisinkuin esim nyt rv14 menossa.
 
Mulla nyt 7+1 ja ihan muutaman kerran ollut aamulla kuvottava olo, joka hetipian jo helpottanutkin. En kaipaa oksentamista mutta se toisi ehkä tunteen että raskaus etenee. Neljän päivän päästä varhaisUÄ ja en tiedä miten pysyn järjissäni sinne asti..
Muita oireita ollut alusta asti, väsymys, ummetus, kipeät rinnat, jomotus alavatsalla.. nekin tuntunut nyt vähän vaihdellen, välillä tuntuu kuin olisi täysin oireeton :nailbiting:
Esikoisesta en muista vaihteliko oireet tai koska pahoinvointi alkoi :bored:
On tämä kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa..
 
Mulla nyt 7+1 ja ihan muutaman kerran ollut aamulla kuvottava olo, joka hetipian jo helpottanutkin. En kaipaa oksentamista mutta se toisi ehkä tunteen että raskaus etenee. Neljän päivän päästä varhaisUÄ ja en tiedä miten pysyn järjissäni sinne asti..
Muita oireita ollut alusta asti, väsymys, ummetus, kipeät rinnat, jomotus alavatsalla.. nekin tuntunut nyt vähän vaihdellen, välillä tuntuu kuin olisi täysin oireeton :nailbiting:
Esikoisesta en muista vaihteliko oireet tai koska pahoinvointi alkoi :bored:
On tämä kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa..

Samat oireet täällä ja 7+1! Tai en sanoisi että aamuisin kuvottavaa oloa, voi olla mihin aikaan vaan, ei kestä kauaa. Välillä tosiaan lähes oireetonta, rinnat eniten oireilee, mutta nekin välillä melkein kivuttomat :scratch ja sitten jotain ihme menkkajomoja usein.. joskus vihlasee kohtua.
 
Samat oireet täällä ja 7+1! Tai en sanoisi että aamuisin kuvottavaa oloa, voi olla mihin aikaan vaan, ei kestä kauaa. Välillä tosiaan lähes oireetonta, rinnat eniten oireilee, mutta nekin välillä melkein kivuttomat :scratch ja sitten jotain ihme menkkajomoja usein.. joskus vihlasee kohtua.

Juu ja ei mullakaan läheskään joka aamu sitä hetken huonoa oloa, ehkä pari kertaa viikossa..:oops:
 
Takaisin
Top