Muuttuuko asuminen tai joku muu lapsen tulon myötä?

Meillä menee auto vaihtoon, kun pitää mahtua 4 turvaistuinta ja rattaat takakonttiin. Olisi plussaa jos takakonttiin mahtuisi muutakin, kuin rattaat :)
Ei mitään hajua millaiseen autoon päädytään, ja missä vaiheessa..
Mutta vain yksi auto meillä tulee olemaan jatkossakin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei olla vielä sen tarkemmin puhuttu näistä asioista, mutta ainakaan muuttaminen ei näillä näkymin ole tarpeen vauvan vuoksi. Ehkä, jos muista syistä halutaan vaihtaa maisemaa tai asuntoa mutta mahdutaan ihan hyvin nykyiseen kaksioon (60 neliötä). Muutenkin ollaan hieman erimielisiä miehen kanssa esim. asuinpaikan sijainnista tulevaisuudessa, joten annetaan ajatusten vielä muhia.

Autoa ei vielä ole, asutaan ja työskennellään sen verran Helsingin keskustan tuntumassa, että olisi järjetöntä pitää autoa. Saatetaan kuitenkin laittaa harkintaan, jotta helpommin päästään vauvan kanssa Tampereen mummia moikkaamaan. Tahdon kuitenkin ajatella, että Helsingissä pärjää aivan hyvin ilman autoa myös vauvan kanssa. Bussimatkatkin on vauvan kanssa ilmaisia. :)
 
Meillä ei oo autoa ollenkaan, lähinnä ekologisista syistä. Tähän asti hyvin pärjätty ilman, mutta en tiedä miten sitten, kun toinen lapsi syntyy. Onko kellään kokemusta 5-vuotiaan ja vauvan kanssa liikkumisesta? Bussillakin pääsee, mutta itse tykkäisin kyllä kulkea kävellen ja pukata vaunuja. Tuolloin 5-vuotias vaan ei varmaan montaa kilometriä vielä jaksa kävellä, onko vaikeaa huolehtia yhtäaikaa tuon ikäisestä pyöräilijästä ja vaunuista?

Voi olla, että joudutaan vielä siihen auton hankintaan kuitenkin myöntymään.. :grin

Onko joku tottunut esim. kaupungilla kulkemaan kantorepun tai -liinan kanssa, ilman vaunuja? Onnistuuko talvellakin?
 
Seisomalauta rattaisiin voisi olla hyvä. Kantorepun (mulla manduca) käyttö onnistuu hyvin talvellakin, jos on tarpeeksi iso takki, tai sitten ison villaisen liinan tms voi viritellä vauvan suojaksi. Kantotakkejakin saa kohtuuhintaan käytettynä :)
Itse ajoin ajokortin vasta kolmosen synnyttyä, joten itse kuljin päivisin kaikki matkat kahden lapsen kanssa kävellen. Seisomalauta ja pulkka oli kovassa käytössä.
Enkä mä itseasissa nykyäänkään viitsi alle 5km matkoja kulkea autolla. Kun pääsee pyörällä, kävellen ja pulkkaillen.
Sellainen peräkärry pyörään voisi myös olla hyvä vaihtoehto.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No näköjään meillä muuttuukin tilanne autojen kanssa vähän ajateltua nopeammin, toinen niistä hajosi alkuviikosta (mutta on suht helposti ja "halvasti" korjattavissa, mutta sillä ei voi ajaa ja oli menossa myyntiin) ja toisesta paremmasta levisi ilmeisesti moottori perjantaina. Vähän tahtoisi ahdistus iskeä kun meillä on oltava kaksi autoa jotta päästään töihin, eikä tilillä satu olemaan kymmeniä tuhansia ylimääräistä jotta saadaan uutta kaaraa tilalle. Vietin tässä kaksi päivää itkupotkuraivareissa kun miten epäreilua voi olla että kummatkin hajoaa juuri nyt kun rahan menoa on tiedossa kiitettävästi muutenkin. Onneksi mies sai tehtyä järjestelyjä niin että huomenna päästään katsomaan uutta autoa ja koitetaan sitten pärjätä yhdellä toistaiseksi. Ehkä tästä vielä noustaan vaikka aika lyödylle tuntuu.
 
Meille tulee tosi paljon muutoksia. Muutetaaan ensimmäistä kertaa saman katon alle, yksiöistä molemmat paritaloon, joka tietty ihanaa! Autot vaihetaan molemmat, ei mihinkään tila-autoihin, mutta sporttiautoista vähän edullisempiin ja vähäkulutuksisiin.
 
Mekin asuttiin kaksiossa kun ensimmäinen syntyi ja meillä on kaksi koiraakin. Hyvin mahduttiin :) Oltiin kuitenkin etsitty ok taloa jo ennen ensimmäisiä raskautta varmaan vuoden verran mut pistettiin se sit jäähylle raskaus ja vauva-ajaksi. Sitten kun poika alkoi liikkumaan kävi itseä ahdistamaan tilan puute ja jatkettiin talon etsintää. Kun poika täytti vuoden niin löytyikin sopiva kohde ja päästiin muuttamaan kun omakin meni heti kaupaksi. Joten taloa ei lähdetä vaihtamaan :) Autot on nyt ihan ok, mutta kakkosauto pitää vaihtaa sitten kun palaan äitiysloman jälkeen töihin kun micraan ei saa survottua kahta istuinta vaikka kuinka haluais :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Luulenpa, että muutetaan rauhallisempaan ja miel.rivitaloon kunhan lapsi kasvaa (nyt olen vasta rv 10+2). Ei oikein innosta asua kerrostalossa ja tartteehan tää pienokainenkin sitten enemmän tilaa leikeilleen ja leluilleen. :Heartred
 
Ois yks ihana kämppä kiikarissa, mutta muutama mutka matkassa. Voi kumpa pääsisimme muuttamaan siihen!
 
Takaisin
Top