Muutokset kropassa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HannaMi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä, näppyjä ja turvotusta :arghh: ihmettelen jos joku ei kohta huomaa mun turvonnutta vatsaa..

Mä aloin tarkkailee mun masua vähän tarkemmin JA!! Mulla on ilmestynyt tohon navan alapuolelle tommonen hailakka viiva! Jännää, onkohan tuolla viivalla jokin merkityskin ? :joyful:

Ei ole, joillekin se vain tulee. Minulle tuli ensimmäisessä raskaudessa linea nigra ja lopulta taisi jatkua navan yläpuolellekin. Minulle oli yllätys kuinka kauan se viiva minulla säilyi synnytyksen jälkeen. Sitä vain sanotaan, että se viiva häviää raskauden loputtua, eikä siitä sen enempää. Hävisihän se, mutta minulla se häviäminen kesti pari, kolme kuukautta.

Sama täällä.. Esikoisesta tuli viiva joka oli tosi tumma, ylitti navan. Ei kerennyt poistua kokonaan ennen tätä raskautta. :D

Mulla jatkuu myös vähän tohon navan yläpuolella jokin viiva, mut on niin haalee, et en tiiä onko vaan sattunu joku(vaate?) siihen kohti painamaan tai jtn.
Ai, varmasti sit häviävät kakilla eri aikoihin.. o_O

Mullakin on navan alapuolella joku hailakka viiva. Mutta samaa mietin, kun Mam17 myös, että onhan joku vaatekin voinut siihen painaa. Haha, kaikkea kanssa :) Pitää katsoa onko se siinä aamulla, kun ei ole mitään siinä päällä ollut vähään aikaan.

Mulla linea negra jäi esikoisesta varmaankin 1,5vuodeksi. Ja pian tulee jo uusi :D

Mullakin meni reilu vuosi hyvinkin ennenkun hävisi linea negra :D itseasiassa nyt kun katsoin niin kyllähän tuota taas alkaa näköjään näkymään, vai onkohan jämää vielä edellisestä.. :D eli neljän vuoden takaa. hmm..

Aiemmissa raskauksissa oli linea negra, muttaei mitään muistikuvia kauanko se pysyi :D tästä ei vielä viivaa näy.

Turvotus oli alussa valtavaa, nyt alkaa hieman hellittämään, mutta äitiyahousut piti jo käydä ostamassa kun kaikki niin puristaa :nailbiting: viikkoja nyt 12+6. kahdesta ensimmäisestä maha alkoi näkymään vasta lähelle puolta väliä, nyt tästä jo pientä kumpua havaittavissa. Liekö sillä jotain tekemistä asian kanssa, että on tässä välissä kudokset ehtineet vanhentua ja löystyä jo 10 vuotta :D rinnat on kasvaneet jo nyt b- kupista d-kuppiin, mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut o_O ja häät kk päästä, liekö sitä enää silloin edes mahtuu hääpukuun :nailbiting:

Mullakin rinnat kasvaneet kahden kuppikoon verran. Nyt 14+5 :D
Eli samaan kokoon mitä olivat 5 vuotta sitten ennen esikoista. Onneks löytyi jemmasta vielä kaikki vanhat liivit joita en ollut raaskinu heittää menemään :D vaikka en silti koskaan enää uskonut pääseväni näihin liiveihin uudelleen pukeutumaan :)
Imetyksen jälkeen rinnat siis kutistuivat kahden kuppikoon verran!! :o joten olen nyt näistä uudelleen syntyneistä rinnoista niin onnellinen :D

Oon kateellinen, mulla rinnat ei oo kasvaneet vielä yhtään! Tarvisin kipiästi uusia rintsikoita, vaan en vihti mennä ostaan tämmösiä mun normaali B-kokosia ku toivon niin kauhiasti että tissit kasvais jonku yön aikana :wacky:

Tissit on saanu täytettä , ovat täyteläisemmän näköset :D ei silti niin paljoa että ois isompia liivejä tarttenu ostaa vaan eipä nuo edellisenkään raskauden aikana kasvanu, ainoastaan rinnanympäryksen kasvamisen takia jouduin liivikaupoille..

Turvotusta tulee sitä aiemmin mahan seutuun kun on monisynnyttäjä kun sileet lihakset antaa helpommin myöten ja hormoonitkin vaikuttaa kovin. Olin itse joskus viikolla 9 kun jotain viikolla 25-30 raskaana ja kyllä ahisti tuo pallo.
Tuo paino juttu on kyllä niin konkretiaa että ymmärrän kun äitejä mietityttää kilot. Mulla on tullu joka raskaudessa(kolmessa,nyt neljäs meneillään) 25+ kg ilman ylisyömistä ilman herkkuja ihan ok liikkumisella. Se ei ole aina itsestä kiinni. Jos vaan mahdollista,yrittäkää olla murehtimatta jokaista kiloa aatellen vaik et oma pikku vauva se minuu paisuttaa!Tai olla murehtimatta neuvolatädin painopuheita.
Rinnat on nyt kuin uudet suuret silikonit vanhojen pikku tisujen tilalla. Nautitaan nyt näistä pallukoista! Ja kiloista....

Muokattu viimeksi:
Turvotusta tulee sitä aiemmin mahan seutuun kun on monisynnyttäjä kun sileet lihakset antaa helpommin myöten ja hormoonitkin vaikuttaa kovin. Olin itse joskus viikolla 9 kun viikolla 25 raskaana!
Tuo paino juttu on kyllä niin konkretiaa että ymmärrän kun äitejä mietityttää kilot. Mulla on tullu joka raskaudessa(kolmessa,nyt neljäs meneillään) 25+ kg ilman ylisyömistä ilman herkkuja ihan ok liikkumisella. Se ei ole aina itsestä kiinni. Jos vaan mahdollista,yrittäkää olla murehtimatta jokaista kiloa aatellen vaik et oma pikku vauva se minuu paisuttaa!Tai olla murehtimatta neuvolatädin painopuheita.
Rinnat on nyt kuin uudet suuret silikonit vanhojen pikku tisujen tilalla. Nautitaan nyt näistä pallukoista! Ja kiloista....

Nimenomaan. Ja tuon turvotuksen näkymisen ja mahan pullahtamisen on saanut huomata jo ihan ilman tätä raskauttakin. Että kyllä se vaan kun kerran tai kaksi on jo venynyt niin sen verran periksi antaa että pullahtaa esiin herkemmin, vaikka ihan suht "timmi" olinkin jo ennen tätä raskautta.
Nyt ehdin kerryttää muutaman kesäkilon tähän pehmikkeeksi ennen raskautta :D

Mut ei pitäis murehtia liiaksi. Kuitenkin kun on tolkku syömisessä ja liikkumisessa niin tällä mennään.

Juuri tänään ihmettelin kauhistuneena, että miten mun yleensä melko virheetön naama on nyt ihan täynnä näppyjä.. Mieskin nauruskeli, että oot vaan syönyt liikaa suklaata vaikka mielestäni se on ollu ihan kohtuullista :D Mutta kiva kuulla että en ole ainoo näppynaama.

Ja lohduttavaa myös että kaikkien paino ei oo lähteny nousuun. Mulla paino tippu pari kiloa melko voimakkaan pahoinvoinnin takia alkuraskaudessa ja nyt raskautta takana 15+6, mutta paino vieläkin noin kilon vähemmän alkupainosta. Tosin oon aina ollu pienikokonen eikä mun painolla oo tapanakaan oikee nousta, mutta silti on ollu huoli, että saakohan pienokainen tarpeeksi ravintoa. Neuvolassakin lohdutteli, että on ihan normaalia ja kyllä se paino alkaa siitä nousemaan.

Takaisin