Muut odottajat/joskus odottaneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ang1

Näppärä viestien naputtelija
Onko joku muu tai joku kuullut jonkun muun ihmettelevän sellaista että koko alkuraskaus lähes oireetonta tai ainoastaan tyyliin väsymystä ja sitten about viikolla 15 alkaa mahdoton aamupahoinvointi?
Minä iloitsin kaikille että ihanaa, en kärsi mistään pahoinvoinnista tai muustakaan, ainoastaan väsymyksestä ja nyt sitten n. viikon ajan olen joka aamu tai joskus ihan mihin aikaan vaan päivästä joutunut oksentamaan..
Lisäksi vinkkiä siihen että miten selviän muutaman päivän päästä olevasta sokerirasituksesta.. Ihan varmaan oksennan sen litkun... [:(]
Ajattelin että herään joskus viideltä aamulla ja yritän lenkkeillä jne ennen sitä, josko se sit auttaisi.
Miten ihmiset te olette selvinneet sokerirasituksesta jos olette kärsineet pahoinvoinnista??

Auttakaa [:(]

Hei, minulla oli tuollaista samanlaista samoilla viikoilla. Alkuraskaus meni ilman mitään ongelmia, mutta tuotakaan ei kestänyt ku parin viikonajan (onneksi). 

Luojalle kiitos on olemassa mahdollisuus että tämä ei kestä enää kauaa [:D] No mutta, kyllä tämän kestää kun tietää mikä on palkintona.. [:)]

itsellä  melkein sama..Alussa ei mitään nyt sitten oikeestaan tässä rv 12 kun tuli täyteen niin kahtena aamuna joutunut oksentamaan..ja muutenkin niinkun väsyy tosi herkästi. ei tarvii kun soutaa pienen pieni matka niin on valmis nukkumaan. Myös työkaveri pääsi oireettomasti rv25 ja sitten joutui ekaa kertaa oksentamaan. Hänkin pohti miten siitä sokerirasitustestistä sitten selviää, mutta kaiketi ihan hyvin, en ainakaan ole kuullut että olisi ollut ongelmia. Eiköhän ne ole varautunut labrassa sellaiseenkin vaihtoehtoon ja keksii sitten jonkun helpottavan vaihtoehdon.

Kiitos basura ja Miu82 kyllä uskon että siitä huomisesta selviän.

Juuri tuota ajattelin itsekin että kylläpä siellä aika monta raskaana olevaa on käynyt joten tietävät varmasti että huono olo voi yllättää!

Sitä ihmettelen että sinulle on sanottu että ei saa juoda 12 tuntiin.. itse nimenomaan sitä kysyin ja luin vielä netistäkin että edellisiltana saa juoda ihan niin paljon kun tykkää mutta aamulla ei saa kuin yhden lasin. Joten uskon että siitä selviän kyllä.

Tänä aamuna ei ollut yhtään huono olo, joten toivo elää huomisesta että kaikki menee hyvin. Luojan kiitos mieheni tulee tueksi minulle, olisi se kamalaa yksin olla siellä odottamassa.

Kiitos teille vielä.

Ikävää että pahoinvointi iski! Itselläni ei alkuraskaudessa ennen plussatestiä ollut lainkaan pahoinvointia. Söin, ja söin vaan koko ajan! Paino nousi, enkä edes osannut epäillä olevani raskaana. No, sitten kun menkkoja ei kuulunut, ja testin tein ja selkeää plussaa näytti, niin se jostain syystä antoi potkua pahoinvoinnille.

Ja sitä kokopäiväistä pahoinvointia kesti ainakin RV 30 asti. Oksensin kaiken mitä suuhuni pistin, veden, ruuan, ihan mitä vaan. Paino laskikin sitten yli 13 kiloa.

Mut sen jälkeen alko pahoinvointi hellittää, ja ruoka taas maistui. Täälläpäin sokerirasitukseen passitettiin kaikki RV 26 paikkeilla. Jännitin sitä ihan hirveästi pahoinvointini takia. Hyvin se loppujen lopuksi meni, vaikka tiukkaa teki.

Ensimmäisen litkun meinasin oksentaa. Minulla oli Coca Colan makuista litkua. Mutta hyvin sen sain pidettyä sisällä. Toista se oli sitten, kun verikokeita otettiin, pyörrytti todella paljon. Varsinkin kun en mitään ollut syönyt. Pääsinpä sitten taas makoilemaan ja se helpotti oloa. Näin meninkin sitten koko sokerirasituksen. Verikokeita ottanut lääkäri tosin ei osannut hommaansa kunnolla, vaan pisteli eri kohtiin ja verta valui joka kohdasta. [8|] Ihmekkös jos oli huono olo. Koitin siinä sitten niitä painella... Onneksi oli ukko mukana tukemassa ja auttamassa. Ja AH sitä tunnetta, kun pääsi juomaan testin jälkeen!!!

Tsemppiä paljon :)

Uskomatonta mutta totta, se rasitus meni tosi hyvin.
Se litku oli sellaista funlightin makuista, marjanmakuista siis. Mutta sitä ei ollut isoa määrää ja se meni helposti tosiaan. Mutta sitten kun se oli about 15 minuuttia ollut mahassa alkoi vellonta ja sit ajattelin että noni, tässäkö tää oli. Me lähdettiin miehen kanssa siitä raikkaaseen ulkoilmaan käveleen ja sit mentiin kahvilaan istuskelemaan ja yhtäkkiä huomasin että paha olo on ohi.
Ja taas sit verikokeisiin ja taas odottelua. Se meni ihan helposti, käytiin välillä ajeleen ympäri kaupunkia ja sit olikin jo aika mennä ottaan viimeisetkin kokeet.
Ja siitä verikokeen ottamisesta. Mulla on aina se ollut hankalaa, mun suonet (siis ne isommat tai se iso) menee tosi syvällä ja päällä on paljon pieniä suonia. Yleensä ovat uskoneet kun olen sanonut että painelkaa vaan kyllä se sieltä pomppaa esiin.. no eihän se nuori tyttönen tällä kertaa uskonut mua ja siinä sitä oltiin, se yritti pistää pienistä suonista ja tulos oli se että veri ehti jopa hyytyä ennenkuin pääsi edes purkkiin asti :D No se tyttö haki sit vanhemman naisen ja voíla, veri oli hetken päästä virrannut purkkiin.. se nainen etti siis sen ison suonen sieltä. Ja kaksi seuraavaa pistosta se nuori tyttö teki sit siitä samasta reiästä mistä se nainenkin sen otti.. vähän hellänä se kohta oli vikalla kertaa jo..
Mutta muuten ihan jees reissu, tylsä mutta ihan ok.

Hyvä kuulla että hyvin meni. Mullakin oli silleen että 12h paasto, ja tarkoitti myöskin vettä. Suuta sai aamulla hieman kostuttaa. Ja rasituksen aikana ei saanut liikkua muuta kuin verikokeeseen ja takaisin petiin makaamaan, luoja se oli tylsää. Pelattiin miehen kanssa ristinollaa ja mökkiä.... :D

Tänään sitten uskalsin soittaa ne tulokset ja ihanata, kaikki arvot todella hienot :) Ei pelkoa siis raskausajan diabeteksesta, ainakaan vielä! Tätä herkkua sitten taas tiedossa muutamien viikkojen päästä uudestaan..

enpäs huomannut oliko tästä jo mainintaa...

Mutta mulle neuvolassa joskus rv. 34 sanottiin, ettei tuo rv 26-28 tienoille sattuva testaus vielä kerro paljoakaan, sillä suurimmalla osalla raskausdiabetes kuulemma kehittyy vasta loppuraskaudesta. Niinpä minäkin, jolla ensimmäinen sokerirasituskoe meni mallikkaasti ja tulokset olivat hyvät, jouduin uudelleen testeihin, koska pissassa oli useamman kerran sokeria. Kyllä pelotti, että nytkö se kamala tauti on iskenyt! Onneksi lukemat olivat edelleenkin oikein hyvät, jopa ensimmäistä kertaa paremmat [:D]

Onko joku muu tai joku kuullut jonkun muun ihmettelevän sellaista että koko alkuraskaus lähes oireetonta tai ainoastaan tyyliin väsymystä ja sitten about viikolla 15 alkaa mahdoton aamupahoinvointi?

Mulla ei ollut alku raskaudessa mitään oireita; paitsi tuo väsymys. Mutta ei ollut
pahoinvointia, ei herkkää hajuaistia, ei mieli haluja tai himoa mihinkään yms[:D]

Mutta nyt on viimeisillä viikoilla tullut kaikkia outoja juttuja[:D]
Ensinnäkin ihan kauhee tarve siihen, että pitää touksua koko ajan puhtaalle ja
joka paikka olla tiptop koko ajan, viime yönä heräsin siihen kun rupesi oikein kunnolla
oksettamaan, mutta voi johtua siitäkin kun vauva on jo niiin suuri, että painaa niin kovasti
ja jos olis vielä huono asentokin yms. Ja kauhea himo tullut salaattiin[:D][:D][:D]
ja nykyään oon paljon herkempi. Itkettäis vain, mutta johtuu siitäkin osittain kun olo
on jo aika kypsä tähän iän kaikkiseen odottamiseen[:D] ja nämä yli menevät päivät on niitä pisimpiä !

Se neuvolan täti sanoi mulle että seuraava rasitus on puolenvälin aikoihin.. mä olin ihan että mitä ihmettä.. kun eihän siihen ole kuin neljä viikkoa!! Mutta kai se sekoili ja tarkoitti tuota mitä sanoit että about viikolle 26-28 sijottuva..
Ei ole mulle kukaan puhunut etteikö merkkaisi tuo myöhempi rasituskoe, nimenomaan on sanottu että se on tärkeä käydä silloin vaikka olisi pissa ollut kuinka puhdasta..
Nykyään kuulema raskausdiabetes todella yleistä, ja onhan se, mullakin kaksi kaveria tällä hetkellä siitä ihanuudesta kärsii.
Voi Jenni90 koitahan jaksaa! Kyllä se nyytti sieltä pian tulee, ja sit et muistakaan todennäköisesti kuinka tuskaisia nää päivät on ollut? Tsemppiä ja voimia näihin hellepäiviin!

Takaisin