Musiikki tulevalle vauvalle!

Aaltokukka

Kunnioitettu kommentaattori
Tammikuiset 2023
Helmikuiset 2023
Raskausviikot etenevät ja pienen mukana kulkijan kuulokin siellä venyvän mahanahkan alla kehittyy! 😀
Aiotko soittaa tai oletko jo soittanut jotain tiettyä kappaletta/ leita? Hilaatko itsesi kenties kaiuttimen lähelle ja sitä yhä uudelleen toistaen. Laulatko samalla jopa ääneen vaikkapa vain variksen äänellä mukana...Kenties pistät tanssiksi tai rummutat hellästi paidanpäältä? Tuota jälkimmäistä ainakin itse kuin huomaamatta teen hyvän rytmin kuullessani.
Osaatko soittaa itse jotain instrumenttia ja esität sillä jo jotain tiettyä melodiaa / kappaletta?

Entäpä sitten autolla ajaessasi, onko kenties jokin radiokanava aina auki vai liikutko silloin mieluusti hiljaisuudessa?

Mulla tarkoituksena tehdä automatkoja varten muistitikulle oma Ohhoh-tyypin soittolista. Olisiko ideoita mitä siihen voisi/ kannattaa tallentaa? YouTube mulla se etsintä paikka.
Mitähän päiväkodeissa nykyään kuunnellaan/ lauletaan? Mikä olisi pienelle hyväksi ja itselle iloksi?
 
Muokattu viimeksi:
Itse kuuntelin odottaessa ihan sitä mitä itsestäni oli mukava kuunnella. 😊 Tottui ainakin vauva sopivaan äänimaisemaan. Erityisesti vauvalle (ennen syntymää) laulamista en kokenut luontevaksi, joten jos lauloin niin jotain mitä sattui huvittamaan laulella musiikin mukana. Kyllä ne lastenlaulut käy tutuksi sitten syntymän jälkeen.

Kuopus tuntui rauhoittuvan pikkuvauvana joululauluista. Hän syntyi helmikuun alussa (ja esikoinen halusi kuunnella joululauluja pitkälle tammikuuhun), joten oli niitä saanut kuunnella loppuraskaudesta.
 
Mielenkiintoista... Tuon perusteella viimeinen kuukausi tai ehkäpä kaksikin ennen syntymää loisivat sitä pienen mielestä sopivaa "mukavaa äänimaailmaa" .

Mulla onneksi suht laaja musiikin sietokyky, joten 🎅🎶 voin kuunnella tarvittaessa vaikka juhannuksena. Tai jos jättäisikin ne tältä vuodelta väliin...

Näin paripäivää sitten kaupanedessä vaunut, josta kuului vienosti melodinen kehtolaulu. Oli kuulemma nelikuisella neidillä joku toistolaite/ soittorasia siellä jalkopäässä...muuten neiti ei ulkona nukkunut!!
 
Kuinkas on, onko kukaan muu kuin minä huomannut ympäristön ääniin/ musiikkiin reagointia mahanahkansa alla? Satuin seisomaan tänään lähellä käynnistyttä kompuraa ja näyttäminen alkoi samantien. Testasin äsken sohvalla selällään, puhallinorkesterin reipas tempo aiheutti aivan saman.
 
Vauva reagoi musiikkiin yleensä aika innokkaasti. Tulee paljon kuunneltua kaikenlaista ja lapsen on hyvä meidän perheessä tottuakin musiikkiin, kun meillä kuunnellaan, soitetaan ja lauletaan paljon. 😊
 
Takaisin
Top