Muotivillitykset ja muut

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä villitykset tulevat mieleesi ja ovatko ne olleet mieleesi vai eivät? Esim. Dingo, permis, olkatoppaukset, lantiomalliset farkut, mitä näitä nyt on.
 
Muokattu viimeksi:
Omakohtaista kokemusta on esim. Gogo-leluista. Niitähän piti olla, koska muillakin! Sitten tulee mieleen hyvin pitkät talvipipot, sellainen oli kaikilla ala-asteella. Myöhemmin kaikilla oli lantiomalliset farkut, hyi kamala jos sellaiset pukisin päälleni nyt :grin Mutta pillifarkut kun tuli muotiin, ne oli kivat.
 
Leggingsit ilman mekkoa, hametta tai sortseja. Yööh. Sitten kaikki ympärillä saavat ihailla persvakoa ja kamelinvarvasta.

Leveälahkeisia housuja olen odotellut muotiin jo kauan... milloinkohan tulevat taas.
 
Mikroshortsit, pyöräilyshrotsit, thigh gap, takatukka ja trumpettilahkeet tulee ekana mieleen ei mieluisista. :grin
 
Hyvin on muistissa esim. leveälahkeiset farkut, lanneketjut, chamokuvioiset trumpettihousut, napapaidat ja farkkuhameet. :grin

Omakohtaista kokemusta on esim. milleniumpipo-trendistä, poolo alla-toppi päällä-aikakaudesta ja olanylirepuista. Ja tietenkin: Spaissarit for life! Oli vaatetta, valokuvia, tikkareita, tarroja, koruja... Ja kyllä ne muutkin muoti-ideat sieltä spaissareitten puolelta silloin tuli. :wacky:

Skeittikengät, lökäfarkut, eastpack-reput ja blindside-hupparit oli kanssa yksi sellainen ikimuistoinen muoti-ilmiö. Mulla oli mustat skeittitennarit joissa oli pinkit tulenlieskat. Huhheijaa...:hilarious:

(Minäkin muistan ne Gogot! Ja ne piti meidän koulussa vielä kantaa mukana sellaisessa pesutablettipussissa joka tuli ilmaiseksi erään pesuaineen mukana. Ilman sitä ei ollut "cool".)
 
En seuraa muotia, enkä ainakaan näin yhtäkkiä edes muista mitään erikoista muotia, ellei lasketa sitä, että muistan virtuaalilemmikkien olleen joskus suosittuja. Pillifarkut tiedän sanana, mutta ei ole kyllä mitään käsitystä, miten ne eroaa ei-pillifarkuista.
 
Olin lapsena ja nuorena niin epäkiinnostunut muotivillityksistä kuin vaan voi olla sekä hyvin epäcool, etten edes muista mikä oli cool :grin Tamagotchit oli sellainen juttu, että semmoisen jopa omistin itse. Myös virtuaalitallit yms oli suosittuja ja sellaista itseasiassa pidinkin itse joskus... Huh. :rolleyes: Sitten oli se viestipaikka mihin kirjauduttiin sähköpostiosoitteella. Mikä hitto se nyt oli. Mese? En muista. Siellä sitten läheteltiin kavereiden kesken tyhmiä hymiöitä.
Tokio Hotel oli jossain kohtaa ihan äärettömän suosittu ikäisteni tyttöjen joukossa silloin, kun olin yläasteella, mutta mä kuuntelin Slipknotia ja Children of Bodomia, sain rumia katseita kun sanoin joskus että se Tokio Hotelin laulaja näyttää tytöltä :p Muistan myös jonkinlaisen villityksen siitä, että piti laittaa stringit jalkaan ja kiskoa ne niin ylös että näkyivät. Pojilla taas oli tapana tunkea farkkujen puntit valkoisten sukkien sisään. Ja sitten ne kamalat leveälieriset lippalakit, joista ei luovuttu edes oppitunnin tai ruokailun ajaksi... Lisäksi pojilla oli aika usein niin isot vaatteet, että reppanat melkein hukkuivat niihin. Ja alkkarit (tai peput) vilkkuen mentiin. Pillifarkut taisi olla yleinen suosittu juttu, mutta niistä olen kyllä aina tykännyt ja tykkään kyllä edelleen.

Ihan lapsuudesta muistan ne schleichlegot, joihin olin rakastunut. En tosin muista oliko muilla niitä, taisi olla. Sitten ne räksyttävät, pattereilla toimivat koirat :hilarious: ...
 
Olin lapsena ja nuorena niin epäkiinnostunut muotivillityksistä kuin vaan voi olla sekä hyvin epäcool, etten edes muista mikä oli cool :grin Tamagotchit oli sellainen juttu, että semmoisen jopa omistin itse. Myös virtuaalitallit yms oli suosittuja ja sellaista itseasiassa pidinkin itse joskus... Huh. :rolleyes: Sitten oli se viestipaikka mihin kirjauduttiin sähköpostiosoitteella. Mikä hitto se nyt oli. Mese? En muista. Siellä sitten läheteltiin kavereiden kesken tyhmiä hymiöitä.
Tokio Hotel oli jossain kohtaa ihan äärettömän suosittu ikäisteni tyttöjen joukossa silloin, kun olin yläasteella, mutta mä kuuntelin Slipknotia ja Children of Bodomia, sain rumia katseita kun sanoin joskus että se Tokio Hotelin laulaja näyttää tytöltä :p Muistan myös jonkinlaisen villityksen siitä, että piti laittaa stringit jalkaan ja kiskoa ne niin ylös että näkyivät. Pojilla taas oli tapana tunkea farkkujen puntit valkoisten sukkien sisään. Ja sitten ne kamalat leveälieriset lippalakit, joista ei luovuttu edes oppitunnin tai ruokailun ajaksi... Lisäksi pojilla oli aika usein niin isot vaatteet, että reppanat melkein hukkuivat niihin. Ja alkkarit (tai peput) vilkkuen mentiin. Pillifarkut taisi olla yleinen suosittu juttu, mutta niistä olen kyllä aina tykännyt ja tykkään kyllä edelleen.

Ihan lapsuudesta muistan ne schleichlegot, joihin olin rakastunut. En tosin muista oliko muilla niitä, taisi olla. Sitten ne räksyttävät, pattereilla toimivat koirat :hilarious: ...

Ahh, msn messenger eli mese. Siellä tuli vietettyä vähän turhankin suuri osa omaa nuoruutta. :hilarious:
 
Voi niitä aikoja :joyful:
Kun itse olin teini, piti kaikilla olla Fruit of the loom-huppari tai paita. ( itsekin sain sellaisen lahjaksi ) Ja pojilla ne kammottavat lökäpöksyt. Oli Spice Girls ja Back Street Boys ja mitä ällötyksiä niitä nyt oli.

Itse tosin en piitannut pintamuodista ja musiikista edes nuorena ja käytin, lähinnä vain mustaa ja valkoista, ja korkokenkiä/saappaita.

Joku mainitsi Tamagotchit - meilläkin oli sellainen kun olin ala-asteella. Sitä mustavalkoista ötökkää piti jatkuvasti hoivata. Ja Nokian puhelimen matopeli, sitä pelattiin ahkerasti.

Korkeavyötäröiset farkut saisivat olla tulematta takaisin, samoin trumpettifarkut ja olkatoppaukset voisivat jäädä historiaan.
 
Pelasiko kukaan matopelin kaksinpeliä? Toimi joillain Nokian puhelimilla, joissa oli joku infrapunayhteysjuttu (tai mikä se nyt ikinä olikaan nimeltään). Puhelimien yläpäät piti laittaa kohdakkain niin sai yhteyden.

Mese taas oli ihan huippu. Silloisella poikaystävällä oli veljensä kanssa yhteinen mesetili ja aina piti varmistaa että kuka siellä toisessa päässä kirjoittelee.

Muistaako kukaan Onlyn puuvillapaitoja? Niitä oli ehkä kaikissa mahdollisissa väreissä, pitkähihaisena ja lyhythihaisena.
 
Ai niin! 90-luvulla nuorilla oli tutti kaulassa, siis ihan vauvojen tutit...
Meillä oli 90-luvulla muodissa muovitutit, joita roikkui kaulassa lukuisia erivärisiä ja -kokoisia. Niitä keräiltiin innolla. Varsinaisia vauvan tutteja ne eivät olleet.

Tamagotchia en koskaan halunnut vaikka muilla sellainen tuntui olevan. Samoin puhelimen sain ennen matopeliluurin tuloa joten sitä en sitten pelannut, räpläsin muuten vain.

90-luvulla oli nämä gooshit (vai miten se kirjoitetaan), sellaiset kumiset pörröpallot. Ne oli ala-asteella kova juttu.

Mulla oli myös permanentti ala-asteen loppupuolella. Tosi "tyylikäs", etenkin kun annoin sen kasvaa pois :hilarious:
 
Gooshit mäkin muistan. Kaikilla oli hienoja neonvärisiä "jojo-mallisia". Viikkotolkulla ruinattiin et mekin siskon kanssa gooshit ja lopulta ostettiin ärrältä viimeiset mitä oli jäljellä ja nekin tavalliset sini-valko-punaraidalliset. Äiti laittoi jonkun kuminauhan että siitä sai jojon.

Sitten kun tämän tekeleen erehtyi ottamaan kouluun niin kyllähän sen tietää kuinka siinä kävi. Ne oli jo menny pois muodistakin.
 
Oon odottanu et kun legginssit on ollu niin kauan muodissa et koska hiihtarit tekee paluun.
 
Oon odottanut, että muotiin tulis pitkän malliset paidat helmastaan pitkät. Ei oikein sopivia löydy nyt näin muslimille.
 
Takaisin
Top