Munasolujen luovutus

Olen itse luovuttanut 2008 vuonna yli 20 munasolua. Kunhan taas sallitaan niin aijon mennä uudelleen, sterilisaatio ei kuulema haittaa tätä toimenpidettä. Itse en niitä munasoluja enään tarvitse joten ilolla annan ne niille jotka tarvitsevat :Heartred
Hoidot meni itselläni hyvin ja en huomannut muita muutoksia kuin sen että maha turposi koska niitä munasoluja tosiaan tuli paljon :D
 
En ole luovuttanut, mutta kiinnostusta asiaa kohtaan on kyllä. :) Täytynee alkaa tutkia jos minut kelpuuttaisivat. Onko luovutus esim kivulias tapahtuma?
 
Ei minusta. Munaaolujen keräys on epämiellyttävää, mutta kipulääkkeet saa toki :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olen luovuttanut munasolujani 5 kertaa ja oikeastaan olen läpikäynyt kyseisen asian kuudennenkin kerran, koska minulta kerättiin itselleni munasoluja, jotta saatiin minut raskaaksi. Itse keräystoimenpide on muutaman kerran tuntunut hiukan kipeältä, mutta kipulääkkeet ovat kuitenkin erittäin hyvät. "Omassa luovutuksessa" en tuntenut kipua lainkaan, koska puuduttivat alapään sekä antoivat kipulääkkeen ja rauhoittavan suoneen. Jäi todella hyvä mieli siitä. :happy119 Jälkikäteenkään ei ollut mitään ongelmia, koska kipulääkettä saa ottaa suun kautta tarpeen vaatiessa.

Luovutin munasolujani vuosina 2006-2010. Siinä oli siis muutama vuosi välissäkin, joina en luovuttanut.
 
Mikäli jotakuta kiinnostaa vielä lisäkertomukset aiheesta, kerron omani.

Olen luovuttanut 4 kertaa, kolmelle eri perheelle. Kahdelle uudelle perheelle olisi siis vielä mahdollisuus luovuttaa, mutten taida ryhtyä siihen enää. Sanoin niin jo kolmannen kerran jälkeen, mutta suostuin vielä tälle yhdelle perheelle luovuttamaan, koska he olivat tuoresiirrolla saaneet lapsen, mutta toista yrittäessä eivät onnistuneet pakastetuilla. Annoin heille siis vielä toisen mahdollisuuden koittaa tuoreeltaan.

Kaikki on muuten mennyt aina kuin vettä vaan, hormonien pistäminen ollut helppoa ja oireetonta, mutta keräys on ollut joka kerta kivuliaampaa. Siinä kai se pääasiallinen syy, miksen jaksaisi enää lähteä siihen. Viimeksi luovutin lokakuussa. 17 munasolua kypsyi joka kerta, kaikkia ei saatu aina kerättyä.

Tiedän varmalla vain yhden syntyneen lapsen, en ole kysellyt muista, voi olla enemmänkin. Saanen taas joku päivä soiton klinikalta, että tulisinko taas, mutta nyt voin kieltäytyä vähintään raskauden takia. On jotenkin hirmu vaikea sanoa ei, kun tietää, kuinka isosta jutusta on kyse.
 
Takaisin
Top