Muita, joilla pahoinvointi ei helpota?

siripiri

Oman äänensä löytänyt
Kuten jo otsikostakin käy ilmi, mulla kiinnostaa, onko muut jo päässeet yli alkuraskauden pahoinvoinnista? Itsellä menossa nyt 13+5 ja pahoinvointi ei tunnu helpottavan. Aloitin oksentamisen ennen plussausta ja sen jälkeen oksuttomat päivät ovat laskettavissa yhden käden sormilla. Nyt on kolmas saikkuviikko menossa ja alkaa pikku hiljaa tympimään tämä homma. Paaaaaljon mieluummin sitä paiskis töitä ja valittais niistä! Ensimmäisinä viikkoina plussauksen jälkeen homma oli lähinnä kakomista mutta nyt kakominen on vaihtunut täystyhjennyksiin. Nice... Kaikki hajut ällöttää edelleen, ja meillä ei mies parka saa syödä purkkaa eikä metua mun lähettyvillä saati sitten juoda kaljaa! Neuvolalekuri yritti lohdutella, että oireista tietää vauvalla olevan kaikki hyvin. Toki näinkin mutta kymmenen viikkoa jatkunut oksupoksu alkaa viedä energisestäkin elämänsä voimat. Samassa yhteydessä lekuri kuiten totes, että jotkuthan oksentavan koko raskauden ajan ja päivä päivältä alan yhä enemmän pelätä lukeutuvani näihin...
 
Huh! Itellä myös pahoinvointi jatkuu vaan, välillä on tuntunut että se taisi loppua, mutta sieltä se taas tulee ja voimakkaampana. Mä en ole oksentanut kertaakaan, pari kertaa ollut lähellä, mutta tää on lähinnä sellasta ällötystä, tietyt hajut ja maut , yöks :/ ja mulla siis menossa 14+5
 
no mulla rv 15+3  ja vieläkin oksettaa tietyt hajut, esim leikkelepakkausta en voi avata kakomatta ja kaikken pahin on aurajuustonhaju.. mutta vähentynyt on pahoinvointi kuitenkin ainoastaa tietyt hajut aiheuttaa  enään oksentamis reaktion, ei enään koko ajan paha olo.
 
Mä en luojan kiitos ole oksentanut enää hetkeen, mutta tuntuu, että mitä enemmän tulee viikkoja, sitä huonompi olo tulee. Tällä hetkellä mittarissa 12+1, mikä ei ole huono, mutta ärsyttää kun pienimmästäkin sykkeen noususta tulee järjettömän oksettava olo, kaikki hajut tekee pahaa, ei tee mieli syödä. Kun ei syö, tulee huono olo. Kun syö, tulee huono olo. Aarrrggh.
 
tää kamala väsymys ei tunnu katoavan mihkään, ja päiväunet vaan pahentaa...
 
Mulla pahoinvointi on selkeästi helpottanut pahimmasta, mutta silti kuvottaa vieläkin melkoisesti. Esim. tänään kampaajalla jouduin nieleskelemään ja keskittymään toden teolla, etten yökkisi, kun viitta ja paperisuikale laitettiin kaulalle. Eli mulla kaikki vähänkin kaulaan koskevat vaatteet aiheuttaa hirmuisen yökkimisen. Kaula-aukon pitää olla iso, ei voi olla huivia tai edes kaulakorua. Iltaisin on vielä huono olo, mutta ehkä enää vain joka toinen päivä. Väsymys on edelleen valtavaa. Ehkä loman alkaminen auttaa tähän.
 
14+2 ja sama homma jatkuu edelleen eli halaan arabialaista enemmän kuin ukkoa! ;D Maanantaina pitäs palata töihin kolmen viikon saikun jälkeen. Jännittää hulluna, miten käy... Viimeiseen kolmeen viikkoon on mahtunut tasan yks oksuton päivä ja siitäkin on vissiin aikaa sen kaks viikkoa. Toivottavasti pystyn oleen töissä, alkaa nimittäin tuntua että seinät kaatuu kotona päälle. Kuukausi olis kesälomaan, jospa tämä siihen mennessä helpottaisi?
 
Mulla on onneksi pahin etominen jo poistunut kuvioista mutta on niitä hetkiä kun joutuu ihan väkisin menemään oksulle. Olen huomannut että esim reilumpi määrä makeaa saa mut voimaan tosi huonosti. Esim eilen tuli syötyä juhlissa jälkkäriä ja juotua hieman myöhemmin kupillinen teetä. Kun olimme lähdössä kotia kohti ja menin ratin taakse niin paha olo iski pahasti. Siinä sai tovin oksennella ennen kuin pystyin lähtee ajamaan.
Edellisessä raskaudessa pönttö oli hyvin tuttu kaveri ja kaikki jännittävät tilanteet sai mut oksentamaan. Ilmeisesti pelkkä neuvolaan meno oli jo niin jännää että sain sitäkin ennen oksentaa. Pahasti näyttää että sama meno jatkuu tässäkin raskaudessa Mutta tämä makeasta oksentaminen on ihan uusi juttu..
 
täällä vkoja nyt se 12 ja pahoinvointi on hirveää, iltaisin..... Yöllä ei kärsi yhtään pitkään valvoa tai tietää, että menee seuraavat kaks kolme päivää oksentaen tai ei pysty syömään... Nyt pystyin syömään ensimmäistä kertaa kolmeen päivään ja nyt on niiin huono olo että kaikki tulee varmasti kohta ylös... :S 
 
Nyt on menossa RV 14+4 ja paha olo jatkuu vaan edelleen. Sympatiat kaikkien pahoinvoivien puolella, koska tässä ei todellakaan ole mitään hauskaa, vaikka se joitakin (lue; erinäisiä miehiä ja ei-raskaana olevia naisia) joskus naurattaakin.

Mä en ole oksentanut ku vaan pari kertaa, mutta mulla on ongelmana ympärivuorokautinen kuvottava olo, jolloin ei ole varma, tuleeko se oksu vai ei. Pelkkä ajatus siitä, että pitäisi olla ruuan kanssa tekemisissä ja vielä syödäkin sitä saa aikaan tosi hirveän olon. Paino pudonnu jonkun kilon kun ei yksinkertaisesti pysty syömään. Välillä on muutaman päivän väliä, että pystyy syömään kunnolla ja sitten alkaa taas.

Kai tämä jossain välissä loppuu..? Äiti "lohdutti", että hän voi minua odottaessaan tosi pahoin koko raskauden ja kyökki vielä synnärillä. Ehkä mä joskus tulevaisuudessa vielä naurankin tälle ajalle?

emoticon 
 
Takaisin
Top