Muita hitaasti liikkumaan oppivien äitejä?

Mirputin86

Jostain jotain jo tietävä
Kuopus on nyt 11k, kohta vuoden, eikä vieläkään istu taikka pyri seisomaan yms. ryömii vihdoin ei vikaa mutta muuten vain rauhallinen ja mukavuudenhaluinen murunen? esikko käveli 1v3kk, toka 11kk..
on se ihanaa että pikku poju on vielä "vauva" mutta olisi kiva kuulla onko toisillakin rauhallisia vauvoja ja milloin sitten ovat ottaneet kehitys spurtin? poika oli pieni syntyessään ja on vieläkin pienehkö.

Oi, onpa "ihana" aihe! Mua kiinnostaa kans, vaikka vielä ei tosta omasta pallerosta uskalla sanoa juuta eikä jaata suuntaan tai toiseen! :)

Nyt siis vasta 4kk, eikä se osota kyllä mitään kiinnostusta ees kierähtämiseen, vaan ei sillä oo kiirekään! Ite just kattelin omaa neuvolakorttiani, oon kierähtänyt "vasta" 5kk ja kävelemäänkin alkanut 1v2kk iässä, että eipä ihmetytä vaikka tuokin ottais rauhassa. (ja oon siitä kyllä aika tyytyväinenkin hetkittäin, kun ei tarvii olla varomassa sen touhuja :) Vaikka välillä sen ittensä takia toivois, että oppis jo, kun huomaa että se on ihan ärsyyntynyt, kun ei mihkään suuntaan ite pääse!)

Hei! Mä nyt kokeilen vastata tähän, vaikka jostain syystä mun viestit on sensuroitu järjestään sitten syntymän.. Meidän poika on kans tosi rauhallista sorttia. On jo kohta 6,5kk, eikä käänny kuin vatsalta selälleen, ryömiä yrittää kovasti ja istua osaa kohta, siltä vaikuttaa.. Kaverien vauvat oppineet kääntymään jo paljon aiemmin. Mutta, neuvolan täsi sanoi, että kehitys ok ja jäntevä, isokokoinen poika (mitat 9250g ja 72,5cm 6kk-neuvolassa).

Voi olla, että mulla on ihan väärää(vanhaa tietoa) mutta joskus on sanottu, että isokokoiset vauvat lähtevät hitaammiin liikkeelle juuri tuon kokonsa takia... Tiedä sitten mikä on sellainen "isokokoinen". [:)]

Mutta hiljaa hyvä tulee ja se on ihan ihanaa, kun vauvan voi jättää lattialle ja mennä itse hommailemaan hetkeksi muuta... se ei onnistu, jos vauva liikkuu paikasta toiseen.

Meidän kuopus sitte oppi istumaan,kiipeileemään 1v jee! ei ole isokokoinen synt.2600g nyt 1v 9kg yleensä sanotaan niin että pullukat on rauhallisimpia mutta keskimmäinen kohdalla ei pitänyt paikkaansa:D
Pitkään jurras paikallaan tuo kehitys, pari sanaa keksi sillä välin ennen kuin otti spurtin ylöspäin.
Jotenkin on paljon helpompaa kun istuu viihtyy enemmän leikeissä. mites muilla menee?

No mä nyt huikkailen sulle, niin et joudu ihan yksin täällä hölisemään! :)

Eli meillä nyt 5.5kk, vieläkään ei käänny tai pyöri ees napansa ympäri. Pinnasängyssä saattaa kyllä löytyä millon mistäkin asennosta, mutta siellähän sillä on koko pitkä yö aikaa häärätä (ei siis herää ees syömään ekan 10h aikana) ja pinnoista saa hyvin vauhtia. Istunut vissiin parisen viikkoa sillain hienosti selkäsuorassa itse, mutta ei ihan vielä selältään pääse istuma-asentoon. Sitä kyllä treenaa nykyään lähes koko aika selällään maatessa, vaihtanut sen kääntymis-harjoittelun nyt sitten tähän ;)

Ei tässä onneks tosiaan vielä mihkään ookaan kiire, vanhemmat on tyytyväisiä, kun poika löytyy samasta paikasta, mihin sen jättääkin :)

Tuuletuksia teille istumiseen, kiipeilyyn ja uusiin sanoihin! Kyllä ne jalat ehtii ottaa alle sitten vielä myöhemminkin :)

Takaisin