Muita esikoista odottavia vanhoja äitejä?? 40->

@Usvaus, samoja aatoksia täällä noista kavereista. Meiltäkään ei serkkuja löydy. Sitten lohduttauduin et omassa lapsuudessa valtaosa kavereista tuli ihan muualta kuin suvusta tai vanhempien tuttujen lapsista. Pääasiassa kerhoista, harrastuksista, asuinalueelta, koulusta jne.
 
Onkohan ihan ylireagointia käydä ylimääräisissä hcg tsekeissä? Onko muut käyneet? Tänään alkoi menkkamaista oloa ja tullut pikkasen verta. Pelko hiipii...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli viime raskaudessa myös hiukan verta muutamana päivänä ja varasin ajan neuvolasta. Lääkäri katsoi ultralla ja todettiin, että ei mitään hätää. Ymmärsivät kuitenkin hyvin huoleni. (Raskaus keskeytyi sitten viikkoja myöhemmin, mutta tuo verenvuoto ei liittynyt siihen millään tavalla). Soittaisin sinuna huomenna neuvolaan ja pyytäisin jotain tarkistusta. Ja toivotaan täällä parasta! :Heartblue Ja tuolloin aiemmin googlailin asiasta, niin verenvuoto on todella yleistäkin, mutta kyllä se silti väkisin huolestuttaa.
 
Missä vaiheessa olette kertoneet ”julkisesti” raskaudesta?

Itse ajattelin sinnitellä ru asti, eli ensi viikolle. Kukaan ei ole kysynyt mitään. Eipä tämän ikäiseltä lapsettomalta, pitkässä parisuhteessa olevalta, enää odoteta vauvauutisia. Muutamia katseita on mahan tienoo saanut, vaikka olen sitä pyrkinyt piilottelemaan.

Läheisille kerrottiin osalle aiemmin, osalle nt-ultran jälkeen.
 
Itsellä rakenneultra on joulukuun alussa. Siihen asti olen minäkin ajatellut sinnitellä. Tosin taitaa olla, että olosuhteet töissä pakottaa kertomaan jo aiemmin. :sour: Haluaisin karata hissun kissun töistä äitiyslomalle ilman, että asiasta tehdään vahingossakaan numeroa. :grin Ihan lähipiiri tietää jo.
 
NIPT-vastaus soitettiin juuri ja se on negatiivinen. Huh-helpotusta.

Tässä iässä munasolujen laadun pitäisi olla huono ja nyt sitten ilmeisesti olikin ainakin kolme hyvää solua samassa kierrossa :rolleyes::rolleyes::rolleyes:.

Kertoo ettei yli 40v:kään kannata luovuttaa, vaikka tilastot sanoisivat mitä. Olisi varmaan sitten ivf:lläkin tullut hyviä soluja ainakin muutama.
 
Ihanaa, että olette vastailleet! Käyn kurkkimassa tuolla 40v nurkassa myös jatkossa. Itsellä luomuihme lapsettomuushoitojen ja useiden luomu-keskenmenojen jälkeen. Nyt RV 15+1, kovasti toivon, että tämä ihmeellisesti menisi ok. Nipt oli ok, täälläkin normiseulojen jälkeen vasta. Yksi veriarvo heitti, joten sain sen, vaikka ultrassa kaikki ok.
 
Täällä on ollut hiljaista monta vuotta näköjään. Mutta täällä kans yksi ensiodottaja, ikää pari päivää sitten täytin 42. Ja lapsi saanut alkuunsa IVF hoitojen avulla.
Minä olin pitkään hoidoissa. Tunnelmat oli synkät. Mitään ei tarttunut.
Päätin vaihtaa firmaa. Lääkkeettömän ja luomu välikuuksuden aikana tulinkin raskaaksi. Ihme ja kumma.
 
Eka raskaus, nyt vasta rv 7+5. Olen 40-v. Ei aiempia yrittämisiä. Olin jo orientoitunut siihen ajatukseen, ettei tästä varmaan mitään tule, mutta suureksi ihmeeksi tärppäsi alle puoli vuotta kierukan poiston jälkeen. Olen ihan puulla päähän lyöty ja tähän kaikkeen varmasti kestää vielä totutella. Äitiys ei ole koskaan ollut mikään suurin haaveeni, mutta raskaus on tietenkin ollut meillä toivottu. Olen ajatellut, että otetaan tämän asian kanssa vastaan se, mitä saadaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin, eilen oli varhaisultra ja siellä näkyi vahva syke.
 
Eka raskaus, nyt vasta rv 7+5. Olen 40-v. Ei aiempia yrittämisiä. Olin jo orientoitunut siihen ajatukseen, ettei tästä varmaan mitään tule, mutta suureksi ihmeeksi tärppäsi alle puoli vuotta kierukan poiston jälkeen. Olen ihan puulla päähän lyöty ja tähän kaikkeen varmasti kestää vielä totutella. Äitiys ei ole koskaan ollut mikään suurin haaveeni, mutta raskaus on tietenkin ollut meillä toivottu. Olen ajatellut, että otetaan tämän asian kanssa vastaan se, mitä saadaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin, eilen oli varhaisultra ja siellä näkyi vahva syke.
Valitettavasti meni kesken 10. raskausviikon alussa.
 
Miten sulla mennyt?
Viikko 12-16 oli todella paha. Oksensin 2-4 kertaa päivässä, ja ei väliä olinko syönyt vai ei niin oksennus tuli kun se tuli, aamulla, päivällä tai illalla. Ei voinnut mihinkään mennä kun piti pysyä pöntön vieressä koko päivän. Nyt onneksi viikko 17 jo vähän rauhoittunut ja ollut jopa muutama päivä ilman oksennusta ollenkaan. Mutta sitten iskee sellainen epätoivo että kun ei oksenna niin onko edes raskaana enää kun liikkeetkää ei vielä tunne koska istukka edessä. Mutta yritän nauttia tästä matkasta ja siitä mitä kaikkea se tuo mukanaan.
 
Takaisin
Top