Muistamiset raskaanaolevalle

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä olette hankkineet raskaana olevalle läheiselle, vaikkapa ystävälle tai työtoverille? Mitä itse haluaisit muistamiseksi raskaana?

Olen ostanut lahjakortteja (voi ostaa itse haluamiaan vaippoja tai muuta), vauvakirjan, vauvanvaatteita ja -leluja, ihmisestä riippuen. Tuo lahjakortti vaikka hypermarkettiin on hyvä, kun melko varmasti menee käyttöönkin.
 
Sain työkavereilta äitiyslomalle jäädessä kahvittaessani kukkia, sekä yhdeltä urakoitsijalta alaan liittyvällä logolla vauvalle tutin ja lelutyökoneen ❤️ Vauvan synnyttyä työkaverit lähettivät vielä ruokalapun ja toisen lelun 😄 Kavereilta olen saanut vauvanvaatteita, unilelua ja hoitotarvikkeita. Itse antaisin lahjaksi varmaan satukirjaa, vaatetta, vauvanviltin tms. Äidille jotain pientä hemmottelua vaikka makeisten ja kasvomaskin tai jalkakylpysuolan merkeissä.
 
Minä sain töistä vaippoja, suklaata ja jonkun unilelun. Ensimmäisellä kerralla taisin saada suklaata ja vauvalle lelun ja sukkia. Kavereilta oon saanu vaatteita ja leluja.

Täällä päin on voimissaan vielä rotina perinne, kun vauvaa tullaan katsomaan tuodaan mukana ruokaa, pullaa yms. Se on ihana perinne. 🥰
 
Minä sain töistä vaippoja, suklaata ja jonkun unilelun. Ensimmäisellä kerralla taisin saada suklaata ja vauvalle lelun ja sukkia. Kavereilta oon saanu vaatteita ja leluja.

Täällä päin on voimissaan vielä rotina perinne, kun vauvaa tullaan katsomaan tuodaan mukana ruokaa, pullaa yms. Se on ihana perinne. 🥰
Meillä päin ei ole varsinaisesti rotinoita, mutta isoäidit ja -tädit kukin kyläillessään ensi kertoja tulivat kyllä aina herkkujen ja ruokatarjottavien kera 😋❤️ Jos mulla olisi niin läheinen ystävä riittävän lyhyen välimatkan päässä, niin menisin itsekin varmaan ekat puoli vuotta kylään ruokaa mukana 😄
 
Meillä päin ei ole varsinaisesti rotinoita, mutta isoäidit ja -tädit kukin kyläillessään ensi kertoja tulivat kyllä aina herkkujen ja ruokatarjottavien kera 😋❤️ Jos mulla olisi niin läheinen ystävä riittävän lyhyen välimatkan päässä, niin menisin itsekin varmaan ekat puoli vuotta kylään ruokaa mukana 😄
Jep. En oo kans suhtautunu rotinoihin koskaan niin intohimoisesti, kun nyt oman lapsen syntymän jälkeen. En varmasti enää ikinä mee vauvatalouteen ilman ruokaa ja leivonnaisia 🤣
 
Syksyvauvan perheelle koottiin töissä tämmönen survival setti:

-Muovinen koppa johon kamat koottiin (joka käy jatkossa vaikka pyykkitouhuissa)
-Torkkuhuopa
-Huulivoide
-Hierontapallosetti
-Avent pehmo+tutti
-Nessu muumi
-Nenäniistäjä
-Helistin
-Baby puhdistuspyyhkeet
-Merinovillasukat
-Keittiö pikasiivousliina
-Snack pot pasta carbonara
-Teenhaudutuspallo
-Fazerin sininen
-Sana-sol monivitamiinipore
-Poikain parhaat syksy irtotee
-Hyvän tuurin extra, syksyristikko
-Korvatulpat
-Kasvonaamio
-Saunaolut (tähän askarreltiin kuoret tyyliin daddy since 2022)
-Tuoksukynttilä
-Kortti

Koko komeus sitten sellofaaniin ja silkkinauhalla rusetti. Lahjan saaja myöhemmin kommentoi, että oli tosi hyvä lahja ja kamppeet oli hyödyksi ☺️
 
Sain työkavereilta äitiyslomalle jäädessäni lahjakassin, jossa oli vauvalle pehmo- ja purulelu, kylpykirja, vauvanvaatteita, vaippoja sekä mulle liivinsuojia, salmiakkia ja lakua synnärille mukaan otettavaksi ja tykkäämäni erikoisolut. Tykkäsin kovasti lahjasta kun se oli ajatuksella koottu ja kaikki ollut tarpeellista. 😊
 
Itse olen saanut vauvanvaatteita ja muuta vauvatavaraa raskaana. Kuopusta odottaessa ystävä antoi myös suklaata ja vadelmanlehtiteetä. Mielestäni sekä tarpeelliset vauvajutut että (kulutettavat) äidin hemmottelulahjat on kivoja raskaana. 😊

Rotinaperinne ei ole täällä voimissaan. Esikoisen synnyttyä äitini toi kakun ja juhlistettiin vauvan syntymää. Muuten ei ole ollut mitään rotinoita.
 
Raskaanaolevalle en ole tainnut viedä muistamisia. Vauvan synnyttyä kylläkin, koska ainahan kaikki huomioivat silloin vauvaa, niin päätin että muistan itse vanhempia. Vein tässä äskettäin ystäväperheeseen syntyneen vauvan vanhemmille pienet muistamiset, äidille suklaata ja isälle minipullon väkevää. Mietin vähän henkilökohtaisesti mistä pitäisivät.
 
Takaisin
Top