Muiden ihmisten kommentit vauvamahastanne

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja äitee27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on kanssa sanottu vähän kaikennäköstä :)

" Ompas sulla jo massiivinen masu, ei oo varmaan enää pitkää aikaa kun jäät mammalomalle?"
" Ootko varma ettei sun masussa ole kahta kun on noin iso jo? " (mulla sattui tuolloin olemaan tukivyö joka nosti masua vielä ylemmäs....)
" Voi miten ihanan pyöristynyt masu sulla jo on, meidän tulee kyllä ikävä sua."
" Ei susta kyllä nopeasti katsottuna huomaa että oot raskaana"

Että kommentteja tullut laidasta laitaan, mutta negatiiviset oon jättänyt ihan omaan arvoonsa.

Ehkä vielä täällä suomessa jotenkin enemmän hämmentää se kun ihmiset niin avoimesti kommentoi vauva mahaa, kun muuten on aika tabu puhua ihmisten mahamakkaroista.

Metsäläinen, mulla ihan sama, jopa oman äidin koskeminen vatsaan tuntuu jostain syystä tosi oudolle. Olen yrittänyt siihen nyt suhtautua myönteisesti koska on hänelle tärkeää eikä itseni varsinaisesti haittaa, on vaan outoa

Tuo masun kosketteleminen on outoa, tekee sen sitten kuka tahansa. Ymmärrän kyllä että se on hieno juttu mutta eipä sitä tulla normaalistikaan taputtelemaan kenenkään mahaa.

Kumma juttu, mun mahaa ei ole kommentoitu suoranaisesti mulle paitsi miespuoleinen ystäväni tuijotti kauheen pitkään ja kysyi "niin kuinkas pitkällä tuo on menossa ja ootko varma että siellä on vaan yks?" :D muutoin olen kuullut ohimennen kun jotkut arvuuttelee paljonko viikkoja ja kumpaa oottelen.

Mä oon saanu lähinnä positiivia kommentteja. Sisko on ainoastaan yrittänyt päteä ja verrata omiin raskauksiinsa mun mahan kasvua ym. "Ei sen mahan kyllä pitäisi vielä näillä viikoilla kasvaa..." tai "Eikös nuo liitoskivut ole vasta rv 30 jälkeinen ongelma...?". Olen kyllä vastannut suoraan, että eiköhän jokaisen maha kasva ihan omaa tahtia, enpä sitä pömpötäkään ja että, kumma sitten, että kävely ja seisominen sattuu, kuvittelenkohan senkin... Muuten kommentit on olleet todella ihastelevia ja olen ne ylpeänä ottanut vastaan.

Mahan koskettelusta mä taas olen aivan toista maata. Mua surettaa ja harmittaa, että niin harva haluaa/uskaltaa masua pidellä. Jotenkin odotin sitä hypetystä ja masun tunnustelun pyytelyä, jota ei ole tullut... Läheisetkään ihmiset ei ole juuri ajoittaista pientä silitystä lukuunottamatta mitenkään huomioinu (mies tietty IHAN eri juttu). Potkujakaan ei ole läheiset yrittäneet juuri tunnustella. En mäkään ihan ventovieraiden halua koskettavan, mutta kyllä mulle tulee kiva fiilis siitä, jos joku mahaa silittää tms. En silti kehtaa asiasta kellekkään sanoakkaan, että silitelkää nyt vähän niin kauan ku voitte... :joyful: Toivottavsti en ole ystäviäni ja läheisiäni koskaan mahan koskettelulla loukannut, kun en ole tullut ajatelleeksi, että astuisin siinä liian pitkälle jonkun reviirille... Mä kun olen tosi "koskettelevaista" tyyppiä, silittelen, taputtelen ja halailen.

Alkuun ei oikein kukaan sanonut mitään. Yks lastenlääkäri kysyi että eihän teillä pitkä aika oo enää synnytykseen (arvioi masun koon mukaan), lääkärin ilme suorastaan levisi ku sanoin että vasta joulukuussa :D Ja toi oli vajaa kuukausi sit. Muuten on yleensä positiivista kommenttia saanut masusta tai sit ei oo uskallettu sanoa mikä sit on kuultanu puheesta :) Pikkusisko tosin sanoi tänään, että on toi masu kyll iso ja ku se on niin korkealla :) Kyseli, että pystyykö minua viemään vielä elokuviin, että kestääkö rakko pidempään ku 15min :D Ihana suorapuheinen pikkusiskoni :D

Kukaan ei oo oikein kosketellu masua, siin mielessä saanu rauhassa olla :)

Mä olen myös vähän 'pettynyt' miten vähän ihmiset huomioi masua :D Mä tykkään kovasti kun silitellään ja koitetaan potkuja, onneksi äiti ja siskot tekee sitä usein, ja mies tietty. :) Mut ystäviltä ja kavereilta olen odottanut et innoissaan koittaisivat mut ehkä monet just ajattelee et raskaana olevat ei siitä tykkää..

Tänään tuli taas taputtelua töissä. Hätkähdin, muttei pahaltakaan tuntunut. :) Olen kai tottumassa masun saamaan huomioon.

Mulla uusin mahahuomio tuli eilen kun työkaveri tuli viereen seisomaan, kumartui näyttävästi naama vatsan tasolle ja sanoi että vihdoinkin sulla on päällä semmoinen paita että päästään ihmettelemään sun masun kasvua. Oli vaan jotenkin niin absurdia ;D ihme reaktioita

Mulle useimmat ovat sanoneet, et mulla on pieni maha. Omastaja miehen mielestä on kyllä kasvannu. Itelle heränny kysymys, kuinka lihavalta olen näyttänyt aikaisemmin?

Ru sanoivat vauvan olevan iso, kerroin tästä äidille ja veljelle. Veljen kommentti oli "syö vähemmän"..... :banghead:

Tällä hetkellä ärsyttää kaikki vähääkään negatiiviset kommentit raskauteen liittyen. Esim. oma isänikin on aloittanut virren "varaudu sitten siihen että poikavauvoilla on helpommin korvatulehduskierteitä..." Tämä siis siitä että minulla ja siskollani ei ollut ja veljelläni putkitettiin ties kuinka monta kertaa.

En ny tiedä kui toikaan ny paikkaansa pitäis ku meiän sisarruskatraasta (3tyttöä ja 1poika) niin minä ainoana kärsin pienempänä melkoisesta korvatulehduskierteestä :D

Ainut joka on mun masusta kommentoinut on mun mies. Esim. rakenne-ultrassa kysyi ultraajalta että onkohan normaalia kun on noin iso maha :angry5 Vähänkö mua ärsytti

Nyt onneks on tajunnut olla kommentoimatta pahemmin :)

Joulumasu: en kyllä usko pätkääkään tohon väitteeseen, että poikavauvoilla enemmän korvatulehduksia. Mulla on ennestään kaks poikaa, joista toisella ollu vaan kerran korvatulehdus, ja sekin n. 3v sitten. :)

Lauantaina juuri tuntematon kampaaja kyseli laskettua. Kerroin sen olevan joulukuussa. Kommentti oli sitten, että onpa iso maha jo jos joulukuulle asti pitää odotella! Onko siellä vaan yksi? Menin kyllä tästä aika hämilläni. Olin aiemmin kuvitellut mahani olevan normaali kokoinen. Ei mikään pieni, mutta ei nyt niin suurikaan, että olisin synnyttävän näköinen :wideyed:

Korvatulehduksista vielä, että meillä ei ole onneksi pojalle eikä tytöllä ollut pahemmin korvatulehduksia. Pojalla onkohan ollut yksi (nyt 5v) ja tytöllä myös yksi (nyt 2v). Minulla taas on pienempänä aina mennyt korviin ja nytkin flunssissa tuntuu helposti korvissa ilkeeltä. Pidän kyllä sormet ja varpaat ristissä ettei tällä kolmannellakaan ole kauheesti korvatulehduksia :)

Mulla muuten myös oma äiti kommentoi juuri menneenä viikonloppuna, että mahani on jo kovin suuri. Mietti siinä samalla, että kuinkahan iso on sitten, kun synnytys viimein koittaa.
Välillä omasta mielestä maha tuntuu kauheen isolta, jos sattuu olemaan kovin ylhäällä ja tuntuu muuten ahdistavalta. Mutta vastaavasti välillä on päiviä, kun maha tuntuu pienemmältä. Paljon tietysti vaikuttaa, missä asennossa vauva milloinkin on.

Anoppi sanoi pari viikkoa sitten, selvästi siis vitsaillen, että ihan olen sen näköinen että olisin raskaana.. En oikeen osannut reagoida siihen mitenkään, ajattelin vaan mielessäni että nytkö sen vasta huomasi, vaikka vatsa oli pyöristynyt jo paljon aiemmin.
Ja eilen puolestaan kun hain esikoista päivähoidosta, niin siellä yksi lastenhoitaja ihasteli vauvamasuani.

Kuten myös edellisissä raskauksissa, niin eiköhän se masun koko ole taas melkoisen iso tälläkin kertaa. Viime neuvolassa sf-mitta oli jo yläkäyrällä, eli saa nähdä onko seuraavan kerran jo ylikin.
Huomenna käynnistyy viimeinen raskauskolmannes. :P
Rv 27+6

Ite sain kuulla edellispäivänä ensimmäisen kommentin mahastani. Koska olen aika reilusti ylioainoinen, niin ulkopuolisille maha ei välttämättä ole niin selkeä raskausmaha. Mutta kyllä se silti kirpaisi, kun tuttu, jota en näe kovin usein kysäisi minulta, että kuinkas raskaus on edennyt ja heti perään tokaisi, että ainakin oot lihonut paljon... Neuvolan mukaanhan olen laihtunut koko raskauden ja siitä olen paljon positiivista palautetta heiltä saanut, kun kiloja ei ole tullut lisää sen mukaan mitä vauva kasvaa, vaan olen saanut pidettyä painon suht hyvin aloituslukemissa. Aika paljon painoani stressannut, niin tuo kommentti satutti yllättävän paljon.

Tuo väite nyt on ihan perätön et sukupuoli vaikuttas korvatulehuksiin. Kyllä se korvan rakenne vaikuttaa ja jotkut ympäristötekijät aika pitkälti. Mun sisarusparvesta kaikilla muilla on ollu korvatulehuksia (usealla putketkin useaan otteeseen) paitsi yhdellä siskoistani. Itse olen korvakierrelapsi ja mun esikoinen myös. Kuopuksella ollut vain 2 tulehusta eli miljoona vähemmän ku esikoisella tuohon ikään mennessä vaikka ikää onkin vasta 1v3kk.

Takaisin