Montako kertaa lapsellasi on ollut korvatulehdus?

Meillä lapsella (kohta 2v) on ollut tietääkseni kerran korvatulehdus. Mentiin lääkäriin silmätulehduksen takia. Lääkäri kurkkasi samalla korvat ja toinen oli tulehtunut niin pahasti että tärykalvo oli puhjennut. Lapsi ei ollut oireillut korvaa mitenkään, ei ollut kiukkuinen, nukkui hyvin, ei haronut korvaa. Ainoa mitä keksin oli pieni märkä läikkä sängyssä lääkäri käyntiä edeltävänä yönä joka ilmeisesti oli tullut kun tärykalvo oli puhjennut ja nesteet valuneet ulos... ajattelin tuolloin että olisi unissaan kuolannut. En ollut ikinä ajatellut että korvatulehdus voisi mitenkään olla noin pahana noin oireeton!
 
Meillä lapsella (kohta 2v) on ollut tietääkseni kerran korvatulehdus. Mentiin lääkäriin silmätulehduksen takia. Lääkäri kurkkasi samalla korvat ja toinen oli tulehtunut niin pahasti että tärykalvo oli puhjennut. Lapsi ei ollut oireillut korvaa mitenkään, ei ollut kiukkuinen, nukkui hyvin, ei haronut korvaa. Ainoa mitä keksin oli pieni märkä läikkä sängyssä lääkäri käyntiä edeltävänä yönä joka ilmeisesti oli tullut kun tärykalvo oli puhjennut ja nesteet valuneet ulos... ajattelin tuolloin että olisi unissaan kuolannut. En ollut ikinä ajatellut että korvatulehdus voisi mitenkään olla noin pahana noin oireeton!

Oho, en olisi minäkään arvannut että voisi olla noin oireeton. Kaikki ilmeisesti mahdollista.
 
Mä oon itse ollut "korvalapsi" ja sairastanut siis kymmeniä korvatulehduksia alle 3v. Kauheat traumat jäi niistä sen ajan puhkaisuista ilman puudutuksia - lopulta kitarisaleikkaus lopetti kierteen. Olin siis täysin valmistautunut siihen että lapsilla sitten muuten on korvatulehduksia!
Vaan eipä ole ollut, muutakun ensimmäisillä neljällä yhden kerran kullakin jonkin flunssan tai es vesirokon jälkimainingeissa. Kaiketi heille siis tullut tilavammat korvakäytävät, tai jotain :think005..onnellinen tästä joka tapauksessa!!
 
Takaisin
Top