Monta päivää lämpöilyä, raskaana?? Kokemuksia? Auttakee! :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ova83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ova83

Oman äänensä löytänyt
Hei!

Olen uusi käyttäjä tälläisellä foorumilla, mutta nyt asia vaivaa niin kovasti että pakko kysellä muiden raskautuneiden mielipiteitä! Toivomme siis kovasti miehen kanssa omaa pikkuista, ja olen viimeksi varmasti ovuloinut viime su/ma ja sunnuntaina isänpäivänä hoidettiin hommat. Gyne vielä oli sopivasti perään mistä ovis varmistui. Tästä muutaman päivän sisällä aloin kiinnittää huomiota tunteeseen kun kropassa olisi "uuni päällä", poskia kuumottaa ja sitten taas palelee. Perjantaina viimein mittasin kuumeen ja mittariin pärähtikin 37,3, lämpöinen tuntemukseni oli siis täysin oikea!
Mitä tää nyt on?? Outoa tästä tekee se etten ole millään muotoa kipeä! Ja vielä oudompaa se että tämän jälkeen olen testannut lämmön jokapäivä useemman kerran ja aina ollut vähintään 37,1. Ja normaalilämpöni on siis n. 36,5 ja olo on tavallisesti aivan karsea jos mittari edes lähestyy 37:aa. Poskia kuumottaa ihan taukoamatta ja lisäksi rinnat ovat turvoksissa selkeästi. Tosin ne ovat sitä aina ennen menkkoja. Tämän lisäksi oviksesta jäi "märkä kausi" päälle eikä ole loppunut. Kiertoni on lyhyt, vain n.23-24 päivää ja kuukautisten pitäisikin alkaa viim. viikon päästä ma. Tiedän että tottakai eimuu auta kun odottaa sitä kuukautisten alkamis ajankohtaa, mutta ihan spekulaation ilosta: kuulostaako tämä siltä että olisin raskaana??? Onko teillä ollut tälläistä outoa lämpöilyä ennen kun olette saanut tietää olevanne raskaana? Mikä ois aikaisin ajankohta kun uskaltaisin tehdä testin ja mikä on herkin testi? clearblue? Missään aiemmassa kierrossa en ole kiinnittänyt näin kovaan kuumotuksen tunteeseen mitään huomiota, mutta nyt se sai minut etsimään kuumemittarin esiin. Olen niin malttamaton, lapsi niin toivottu ja näen uniakin kuumemittarin lukemista! :D Help meee

Mulla ainakin esikoisen aikaan jäi "märkäkausi" päälle ja oli niin sanotusti lämmöt koholla siihen asti kun menkkojen piti alkaa, mut eipä alkanu kun tuli testiin 2 viivaa, sen jälkeen muistaakseni lämmöt alko ns normalisoitua vasta.

Eihän sitä testiä kannata oikeestaan tehä kun vasta tollon kp 24, jolloin kyllä pitäs jo näkyy jos raskaana oot. Turhaan vaan ressaa ja hankkii ittelleen pahaa mieltä, jos liian aikaseen menee tekee testin ja se negaa näyttää.

Ja noista testeistä, Digissä luvataan että näyttää mahdollisen raskauden 4 päivää ennen menkkoja, mut sekin riippuu ihmisestä miten hormoni pitoisuudet nousee ja milloin se näkyy testissä. Sillä ite ainakin suosin edullisempia testejä jos haluan aikasessa testata, kyllä nekin aika hyvin näyttää jos raskaushormonia on kehossa :)

Toivottavasti tästä oli apua!
Odottavan aika on pitkä ja sen jälkeen se vasta pitkäksi muuttuu, kun saat sen plussan testiin....

Kiitos Huli vastauksestasi! Hymy huulilla lähti päivä käyntiin... Toivotaan nyt etten olekkin vain saanut jotain virusta, tänään lämpö edelleen 37,3... todella erikoista on, vähintäänkin! Esikoista siis yritämme ja aivan ihmeissään molemmat ollaan kaikesta ja päässä pyörii miljoona asiaa. Ei se auta kun odottaa, luulen että jos menkkojen alkamisesta ei ole tietoakaan ja lämmöt edelleen koholla viikonloppuna niin testailen jo silloin... Onko tuo digi siis raskaustestimerkki? Vai meinasitko vain ylipäätään digitaalista testiä? On kyllä vaan jotenkin todella vaikea uskoa että omalle kohdalle voisi käydä niin ihmeellinen asia kuin että tulisi raskaaksi! Se tuntuu jotenkin aivan käsittämättömältä <3 Tänään olen kyynelehtinyt useamman kerran ihan vain telkkaria katsoessa että saas nähä... väkisinkin toiveet korkeella!

En halua olla negatiivinen, mutta olen kuullut ja lukenut että oviksen jälkeen lämpö nousee 0.5-1.0astetta ja kun menkat alkaa niin lämpö palautuu taas normaaliksi. Itsellä normi lämpö siinä 36.3 ja kun ovis on ohi niin paleltaa mielettömästi ja lämpö on noussut 37.3. Sitten taas palautuu normaaliksi kun menkat alkaa, mutta tuollaista märkää kautta minulla ei ole ollut joten ehkä sekin merkki raskaudesta ;)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Ja tuo digi=digitaalinen. Myös apteekin omat raskaustestit ovat hyviä :) tsemppiä ja plussatuulia!!:)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kiitos kovasti Nonna!! :)

Tänä aamunakin lämpö edelleen pysyy yli 37:n, olen myös lukenut tuosta että oviksesta nousee jokatapauksessa mutta en vaan ole ennen tälläiseen huomiota kiinnittänyt.. Tosin olen huomannut aiemmista kierroista millon minkäkinlaista raskausoiretta jotka ovatkin ollut aika epänormaaleja minulle ( oksentelua, tiputtelua, u name it) että näköjään mun kohtalo en saada näitä ihme oireita kokoaika nyt kun yritetään :D
Ja aina sitä kuvittelee saaneensa vähintään aikaisen keskenmenon ku niin oli jo kaikki oireet!

Oikein paljon sullekkin plussatuulia! <3 (allekirjoituksestasi päätellen) :)

Hei!
Täällä nuori nainen joka myös toivoo kovin hartaasti raskautta ja pelkään että kuvittelen vain kaikki oireet. Tällä hetkellä oireita olisi vilunväreet sekä yhtäkkiset "kuumat aallot" , pahoinvointi, himo suklaaseen tuli viikko sitten ja ainut suklaa kotona oli joulukalenterisssa ni söinpä sitten sieltä kaikki suklaat,mutta nyt sitten en voisi kuvitellakaan syöväni suklaata. Yksi yö en voinut käydä nukkumaan ennen kuin olin syönyt purkillisen tonnikalaa jota yleensä en syö kuin pizzassa... Toinen himotus on kinkku viipaleet. Myös nenän tukkoisuutta on ollut,luin jostain että sekin voi olla oire raskaudesta,muuten siis ei ole kipeä olo. Poltan tupakkaa mutta viikon ajan on oksettanut joka kerta kun ensimmäiset henkäykset ottaa, tekisi mieli polttaa tai siis nikotiinia mieli mutta tupakka alkanut tökkiä. Tänä iltana ollut erittäin pahaa kuvotusta. Myös unen tarve -mahdoton. Menkkojen pitäisi alkaa 2 pv päästä. Ja pillereitä en ole syönyt kahteen kuukauteen. Pelkään vain että teen testin ja petyn jos en ole raskaana.. Minkäänlaisia kuukautisoireita ei ole ollut vaikka yleensä kipua tuntuu reisissä ja alavatsassa. Onko kellään tälläistä ja ollut raskaana? Äidiltäni en uskalla mennä kysymään niin toivon apua tätä kautta :)

Takaisin