Monikkoraskaus?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Odotatko tai epäiletkö odottavasi monikkoja? Olisiko se vallan ihanaa vai tulisiko vähän yllätyksenä?

Täältä voit lukea lisää kaksosraskaudesta.

Täällä taas voit suuntaa antavalla testillä testata, onko sinulla mahdollisesti taipumusta monikkoraskauteen. Minkä tuloksen sait?

Muutakin monikkokeskustelua voi käydä täällä.:dummy1::dummy:
 
En epäile odottavani monikkoja. Voisi olla ihan hauska yllätys, mutta toki moni asia menisi uudelleen suunnittelemiseksi :smiling-eyes:
Toki testin mukaan aikaisemmat raskaudet (3), yli 29v ikä ja pituus nostavat todennäköisyyksiä.
 
En usko saavani monikkoja. Ikä ja aiemmat raskaudet 3 lasta ja 1 kesken nostaa todennäköisyyttä. Mutta suvussa ei ole yhtään.

Jos jostain syystä näin kävisi, ottaisin ilolla vastaan.
 
Täällä yks jolle monikko ei olisi yllätys. Sukurasite molempien oman vahemman puolta. Itsellä myös kaksoissisko. Korkea ikäkin vahvistaa monikkoa. Ainut että en ole kovin pitkä joka on yksi altistava tekijä. Kylläkään ykskään keskenmenneistä ei ole tietääkseni ollut monikkoraskaus.
 
Mun ukilla on kaksossisaret. Mutta en usko, että itse kaksosia kovin todennäköisesti saisin. En oo kovin pitkäkään.
 
Tää ois aika ”hauska” kyllä, testin perusteella korkea todennäköisyys kaksoisraskaudesta. Varmaan aika moni pohtii kun tekee positiivisen raskaustestin, että onko siellä enemmän kuin yksi vauva?:Grinning Face With Smiling Eyes:
Olisi tervetulleita, mutta IIISO SHOKKI:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tää ois aika ”hauska” kyllä, testin perusteella korkea todennäköisyys kaksoisraskaudesta. Varmaan aika moni pohtii kun tekee positiivisen raskaustestin, että onko siellä enemmän kuin yksi vauva?:Grinning Face With Smiling Eyes:
Olisi tervetulleita, mutta IIISO SHOKKI:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä olin esikoisen aikaan hirveessä jännityksessä just ennen ekaa ultraa että mitä helvettiä jos sielä oiskin kaks :Smirking Face: ilolla sekin kyllä vastaanotettais jos niin käy :Two-hearts:
 
Apua, vaikuttaako siis äidin pituus monikkojen todennäköisyyteen? :D Olen 177cm ja 37v, 2 lasta ennestään, ei "sukurasitetta" :D

Eli tavallaan iän takia ollaan sitä hiukan mietitty että saattais tulla kaksosetkin. Olis kyllä iso shokki jo ihan käytännön arjen sujuvuuden takia, vauvojen hoito, tila, jne.. Toisaalta taas olishan se tosi ainutlaatuinenkin asia ja tavallaan olen ehkä haaveillut vielä kahdesta lapsesta pienellä ikäerolla. Sitten olis kyllä jo lapsiluku täynnä :D

Mutta luultavasti testissä olis ollut tosi vahva viiva alusta alkaen, jos olis monikkoraskaus.
 
Muokattu viimeksi:
Sukurasitetta on molemmilta puolilta, oon pitkä ja 33v (onko se nyt sitten vanha vai ei? :D) ja meidän vauveli on saanut alkunsa hedelmöityshoidoista, vaikka yksi alkio vain siirrettiinkin. Samaan aikaan kuitenkin harrastettiin myös seksiä, eli on "riskinä" myös luomuraskautuminen samassa kierrossa. En kuitenkaan ehkä usko että siellä kahta olisi, oireet ois varmaan paljon voimakkaammat?

Oikein ilolla kaksoset kuitenkin otettais vastaan :Heartred
 
Tuon hauskan testin mukaan ois kohonnut riski, mutta jos me nyt onnistuttaisiin edes yksi saamaan. En siis jaksa uskoa tupliin eikä suvussakaan ole. Oon kuitenkin aina salaa haaveillut kaksosista eli hyvin onnellisia oltaisiin kyllä.
 
Mulla ei oo oikein missään raskaudessa käynyt mielessä että voisiko olla kaksoset tulossa. En vaan oo osannu ees kuvitella ja olis kyllä todellinen yllätys :smiling-eyes: Ei testin mukaan oikeen muita mahdollisuuksia kun ikä ja aiemmat raskaudet. Ei ole kumpienkaan suvuissa tms. Ja oon lyhyt tappi:tears:
 
Täällä mun miehellä vahva tunne että olisi kaksoset tulossa. Äitini odotti kaksosia minua odottaessa. Toinen ei kuitenkaan pysynyt kyydissä mukana loppuun asti. Että olisi se kai minulla nyt mahdollista.
 
Kummankin ihan lähisuvusta löytyy kaksosia. Testin mukaan huomattavan korkea riski. Onneksi selvisi että oli vain yksi tyyppi, koska kaksi kerralla olisi ehkä ollut liikaa ensimmäistä odottavalle :tears:
 
Kaksosia ei ole kummallakaan suvussa eli tuskin tulee meillekään. Kaksoset ois kyllä unelmien täyttymys, kun sit sais toivotun lapsiluvun kerralla täyteen. :Face With Tears Of Joy: No, kyllä se yksikin vauva on meille unelmien täyttymys. :Two-hearts:
 
Miehen suvussa on kaksosia, mutta itsellä ei yhtään ole tunnetta kaksosista. Olisi kyllä aika järkytys :D

No onneksi isän tuoma rasitus vaikuttaa vain teidän tyttölapsien kaksosriskiin sillä isä periyttää kaksoisriskiä eteenpäin ei lisää sitä omiin raskauksiin.
 
Mulla on viime päivinä ollu semmonen tunne et vois olla kaksoset, apua! Mun isä on kaksonen ja hänen kaksoissiskolla on kaksoset. Ja vauvan isän isä taitaa olla kaksonen, hmmmm

Mulla on jostain kumman syystä ollut sama kutina viime aikoina. Mutta, esikoista odottaessa näin jatkuvasti unia kolmosista, eikä sieltä löytynyt kun se yksi :rolling: Meillä ei ole kaksosia suvussa, kyseessä luomuraskaus eli ei myöskään hoitoja taustalla jotka voisivat vaikuttaa jotenkin mahdollisuuksiin saada kaksi. Ikää 32v synnytyksen aikana, joten aika keski-ikäinen synnyttäjä olen. No, neljäs raskaus ja pitkä pariskunta ollaan, joten siinä tietysti pari asiaa mitkä nostavat todennäköisyyksiä hieman.:smiling-eyes:
 
Ei pitäisi olla mitään "syytä" miksi olisi monikkoraskaus, ja juuri yks päivä miehelle sanoinkin että toivottavasti ei ole! Tämän jälkeen meidän lapsiluku on kyllä täynnä.
 
Mun pikkusiskot on kaksoset. Ois kyllä aikamoista jos meille tulis. Toivottavasti ei kuitenkaan oo ku yks.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Takaisin
Top