Monikkoraskaus?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Odotatko tai epäiletkö odottavasi monikkoja? Olisiko se vallan ihanaa vai tulisiko vähän yllätyksenä?

Täältä voit lukea lisää kaksosraskaudesta.

Täällä taas voit suuntaa antavalla testillä testata, onko sinulla mahdollisesti taipumusta monikkoraskauteen. Minkä tuloksen sait?

Muutakin monikkokeskustelua voi käydä täällä.:dummy1::dummy:
 
Suvussa on paljon kaksosia. Niin myös kaveriperheissä, eli kaksosarkea on päässyt seuraamaan. Ennen esikoista sitä vähän jopa haaveili kaksosista, toisen raskauden kohdalla se olisi ollut vielä suht neutraali juttu, nyt vähän jopa pelkää tätä mahdollisuutta.. :tears:
 
Samat ajatukset täällä. Kahden ensimmäisen kohdalla toivoin kaksosia. Nyt pelottaa kun tiedän sen hyvin olevan mahdollista. Äitini isä oli kaksonen ja minun kaksonen on ilmeisesti mennyt varhain kesken tai niin lääkäri oli arvellut äidilleni silloin 35 vuotta sitten. Myös isäni enot oli kaksosia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Täällä salaa haaveilen kaksosista. Haaveilin jo esikoisen aikaan. Sisaruksissani on kaksoset ja isöni on kaksonen. Hieman kauempana on sitten joitakin lisää.
 
Meillä ei ole lähisuvussa yhtään kaksosia, joten uskon ja toivon todella, että nytkin on yksi pieni matkassa:Grimacing Face:
 
Sain tulokseksi, että minulla on huomattavan korkea mahdollisuus saada kaksoset (14%). Mahdollisuuksiani nostaa ainakin ikä, lasten lukumäärä ja se, että serkullani on erimunaiset kaksoset.

Kaksostytöille mulla olis kyllä ihana nimipari jo mielessä. Mutta en kuitenkaan toivo kaksosia, tähän kroppaan ne olis suhteettoman iso taakka kantaa täysiaikaisiksi.
 
Mä toivon salaa kaksosia, koska raskausaika ei oo yhtään mun juttu, mutta haluaisin kolme lasta. Jos nyt olisi kaksoset niin olisi meidän lapsiluku täynnä. Suvussa ei yhtään kaksosia ole, joten mahdollisuudet ovat kyllä pienet..
 
Mulla on nyt jo riskiraskaus niin tällä kertaa en toivoisi kaksosia koska olisin varmaan ihan stressissä jostain rv 20 eteenpäin. Yks yö heräsin uneen jossa ultrassa oli kaksoset. Heräsin klo 5 enkä nukkunut sen jälkeen kun olin niin stressaantunut :tears:
 
Meillä ei oo kaksosia lähisuvussa ollenkaan. Olishan se kiva saada kaks kerralla, mutta en kuitenkaan sitä toivo just noiden riskien takia.
 
Mulle on aikoinaan neljä kertaa siirretty kaksi alkiota samalla kertaa. Alkiot olivat kolmepäiväisiä ja silloin oli vähän tavallisempaa siirtää tuplat, jos yhdellä alkiolla tuli useamman kerran pelkkää negaa. Nykyään alkioita viljellään pidempään ja siirretään pääsääntöisesti vain yksi kerrallaan.

Sain jokaisesta tuplasiirrosta plussan. Ekat kaksi päättyivät kkm jo ennen varsinaista ar-ultraa, kolmannesta syntyi esikoinen eikä ollut viitteitä toisesta kiinnittyneestä. Neljännestä syntyi kuopus ja alussa oli jotain vuotoja ja ar-ultrassa oli joku "jälki" näkyvissä mikä olis saattanut olla alunperin se toinen kiinnittynyt. Mulla oli tosi korkeat hcg-arvotkin alkuun, että en sitten tiedä oliko kaksi tarttunut mutta toinen vain jatkoi.
 
Mulle on aikoinaan neljä kertaa siirretty kaksi alkiota samalla kertaa. Alkiot olivat kolmepäiväisiä ja silloin oli vähän tavallisempaa siirtää tuplat, jos yhdellä alkiolla tuli useamman kerran pelkkää negaa. Nykyään alkioita viljellään pidempään ja siirretään pääsääntöisesti vain yksi kerrallaan.

Sain jokaisesta tuplasiirrosta plussan. Ekat kaksi päättyivät kkm jo ennen varsinaista ar-ultraa, kolmannesta syntyi esikoinen eikä ollut viitteitä toisesta kiinnittyneestä. Neljännestä syntyi kuopus ja alussa oli jotain vuotoja ja ar-ultrassa oli joku "jälki" näkyvissä mikä olis saattanut olla alunperin se toinen kiinnittynyt. Mulla oli tosi korkeat hcg-arvotkin alkuun, että en sitten tiedä oliko kaksi tarttunut mutta toinen vain jatkoi.



Toikin on tosi rankkaa, kun toinen menee kesken. Epävarmuus myös siitä, että menikö nyt koko raskaus, jos ei ole tiennyt useammasta.
 
En ole edes ajatellut monikkoraskauden mahdollisuutta ja totta puhuen olisin kauhuissani, jos niin kävisi. Yksikin vauva tuntuu tässä kohtaa niin uudelta ja mullistavalta, että useamman handlaaminen (sekä raskausaikana että sen jälkeen) tuntuisi tosi haastavalta. Vaikka ehkä siihenkin sitten sopeutuisi, jos pakko olisi. :smiling-eyes:
 
Mua myös hieman kutkutti kaksosten mahdollisuus, mun suvussa on paljon kaksosia enkä ole enää parikymppinen. Mutta olin kyllä ihan helpottunut sitten kuitenkin ultrassa eilen, kun vaan yksi näkyi. Meidän esikoistytöllä varmaan sitten vielä korkeampi kaksosriski, koska puolisoni suvussa on myös kaksosia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Ei oo kyllä meidän kummankaan suvuissa kaksosia, joten eiköhän vatsassa ole vain yksi vauva.
 
Mun tädit, isän puolelta on kaksosia. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaksosraskauden mahdollisuus todennäköisemmin periytyy äidin puolelta. Ekan ja tokan kohdalla ajattelin, että kaksoset olis ihanat, mutta nyt tän neljännen kohdalla en enää välttämättä haluaisi kaksosia
 
Mä en missään nimessä toivoisi kaksosia. Meillä on jo neljä lasta joten yksi riittäisi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. En tiedä miten arkea jaksaisi pyörittää sitten. Ikäni puolesta mahdollisuus kaksosiin on kohonnut. Mulla on muutama tuttu jotka saaneet mun ikäisenä kaksoset eikä ollut mitään lääkkeitä käytössä mikä olisi lisännyt riskiä.
 
Suvussa ei ole kaksosia, joten varmaan aika epätodennäköistä. Voisihan se olla pieni shokki alkuun jos ultrassa löytyisikin kaksi, mutta varmasti siinäkin olisi hyviä puolia. Ainakin omaa työtä ajatellen hyvä puoli voisi olla se, että äitiyslomalla olisi vähemmän aikaa, kun tulisikin kaksi kerralla.

Jokin aikaa sitten näin kyllä unen, jossa olin ekassa ultrassa ja sieltä löytyikin kolmoset :tears: Tällaiset unet toivottavasti jää sitten kun on käynyt ensimmäisessä ultrassa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mulla ultrassa se täti katto sitä kohtua ja sano, että Joo jotaki täällä näkyy! Ja sitten, että täälläki näkyy jotaki! En sitten tiiä mikä se toinen jotaki oli, toivottavasti ens ultrassa näkyy yksi hyvinvoiva joku:tears: En tiiä miten selvittäis kahesta..
 
Meillä oli epäily, että voisi olla kaksi. Mutta ultrassa selvisi, että yksi siellä köllöttelee. Molemmat oli mieluisia vaihtoehtoja.
 
Takaisin
Top