Monikkoraskaus?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Odotatko tai epäiletkö odottavasi monikkoja? Olisiko se vallan ihanaa vai tulisiko vähän yllätyksenä?

Täältä voit lukea lisää kaksosraskaudesta.

Täällä taas voit suuntaa antavalla testillä testata, onko sinulla mahdollisesti taipumusta monikkoraskauteen. Minkä tuloksen sait?

Muutakin monikkokeskustelua voi käydä täällä.:dummy1::dummy:
 
Muokattu viimeksi:
Testin mukaan huomattavan korkea mahdollisuus, mutta nähtäväksi jää. Se olisi kyllä meille iloinen yllätys, ja hyvin tervetullut :Heartred toki riskiraskaus pelottaa.
 
Ystäväpiirissä on muutamat kaksoset, mutta ei suvussa, joten todennäköisyys on kai aika pieni, testin mukaan hieman kohonnut. Katsotaan :)
 
Jaa, huomattavan korkeat mahdollisuudet Beaming Face With Smiling Eyes
Tässä kun sen yhdenkin sais niin olis hyvä. Edellisessä raskaudessa oli monikkoepäily ennenkuin meni kesken. Jäi epäselväksi.
 
Mulla on äidin puolella paljon erimunaisia kaksosia, joten sen puolesta on varmaan suurempi todennäköisyys niille. Saisi nyt edes yhden, monikkoraskaus on kuitenkin aina riski.
 
Joo kyllä mullakin oli ton testin mukaan huomattava riski monikkoraskauteen. Mistähän se niin päättelee koska meillä ei suvussa ole kaksosia? Iänkö perusteella?
Mun mies on kaksonen ja hänen isoveljellään on kaksoset, et meillä niitä on hyvinkin lähipiirissä :D
Mutta kaksosgeeni kulkee siis ilmeisesti vaan äidin sukulinjassa.
 
Joo kyllä mullakin oli ton testin mukaan huomattava riski monikkoraskauteen. Mistähän se niin päättelee koska meillä ei suvussa ole kaksosia? Iänkö perusteella?
Mun mies on kaksonen ja hänen isoveljellään on kaksoset, et meillä niitä on hyvinkin lähipiirissä :D
Mutta kaksosgeeni kulkee siis ilmeisesti vaan äidin sukulinjassa.
En tiedä kulkisko äidin linjassa. Serkulla on kaksoset vaan joko sattumaa mutta ei mitenkään suvussa.
 
Itselläni edellinen raskaus oli monikko raskaus. Pojat syntyi toukokuussa 2021 RV 32+6 napavirtausten heikkemisen ja toisen heikon kasvun vuoksi lääkärien päätöksellä sektiolla. Muuten kaikki meni todella hyvin tuohon saakka kunnes nämä ongelmat tulivat. Toki tarkemmassa syynissä oltiin niinkuin aina monikko raskauden aikana. Pojat olivat 3 viikkoa sairaalassa keskolassa ennen kuin pääsivät kotiin. Pojat on olleet kyllä todella ihania poikia. Syöneet ja nukkuneet hyvin. Kehityskin vastaa ikätasoa molempien kohdalla.

En tiedä olisinko valmis heti toisiin kaksosiin. Vähän kyllä jännittää että entä jos taas on kaksi kyydissä.. en ole vielä uskaltanut neuvolaan soitella aikaa.. pitää kai sitäkin alkaa pikkuhiljaa suunnittelemaan..

Äiti on aikoinaan saanut kaksoset jotka syntyivät myös keskosena ja koska syntyivät joskus 60-70 luvulla niin hoito ei ollut ihan niin hyvää kuin tänä päivänä. Heidän keuhkonsa ei olleet kehittyneet niin paljon että olisivat jaksaneet elää.. eli lähisuvussa on ollut kaksosia.. ja sisko puolella (eri isä kuin minulla) on myös kaksoset.
En olisi kyllä millään odottanut että minun kohdalleni sattuu kaksoset. Odotin että joku muu sisaruksista olisi saanut tämän kohdallensa mutta näin nyt kävi..
 
Eilen käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin :D kummallakin on omat "yksiöt" eli pussit ja istukat, didi-kaksoisraskaus. Kaksoisraskauksista se riskittömin Beating HeartBeating Heart
Ylempänä A ja Alempi B
 

Liitteet

  • 20211129_170531.jpg
    20211129_170531.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 19
Takaisin
Top