Monikkoraskaus?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Odotatko tai epäiletkö odottavasi monikkoja? Olisiko se vallan ihanaa vai tulisiko vähän yllätyksenä?

Täältä voit lukea lisää kaksosraskaudesta.

Täällä taas voit leikkimielisellä testillä testata, onko sinulla mahdollisesti taipumusta monikkoraskauteen. Minkä tuloksen sait?

Muutakin monikkokeskustelua voi käydä täällä.:dummy1::dummy:
 
Näin viime yönä unta, että synnytin kaksoset. Yllätyksenä aloin synnyttämään vielä toista. Syntyi sinisenä eikä päästänyt pihahdustakaan. Sitten kuitenkin kuului itku!

Olen aina haaveillut kaksosista. :rolleyes: Nyt taitaa kuitenkin olla yksi tulossa, mikä sopii sekin vallan mainiosti :Heartpink
 
Oi kaksoset ois ihanat! Meillä kyllä ei kauheesti kummallakaan miehen kanssa ole suvussa kaksosia. :grin
 
Testin mukaan huomattavan korkea mahdollisuus monikkoraskauteen :hilarious:

Rv7+3 ja vatsakumpu alkaa olla melko selkeä jo aamuisin. Sisko vitsaileekin, että siellä on useampi tulossa.
Olisi kyllä melkoinen shokki.
 
Sama täällä. Testin mukaan on useampia altistavia tekijöitä monikkoraskaudelle. Maha näyttää aika pallolta jo ja raskaustestien perusteella hormoonit ovat nousseet nopeasti.

Aika shokki kuitenkin olisi, jos siellä kaksi löytyisi. Useammasta puhumattakaan.
 
Mullakin huomattavan korkea riski kaksosiin :hilarious: kohtu on noussut tosi nopeasti ja sen tuntee jo. Nopean ultran mukaan siellä on yksi, mutta mistä sen tietää jos toinen olikin piilossa :wideyed: :hilarious:
 
Minulla ikä nostaa kaksosten "riskiä". Eipä silti, toki he olisivat tervetulleita niinkuin yksönenkin. Mutta auto menisi kyllä vaihtoon, vaikka onhan tuo menossa muutenkin, pitäähän minun saada kuljetettua isosiskoja kerhoon ja täällä maalla se tarkoittaa automaattisesti autokyytiä.
 
Mä ehdin jo kuvitella että nyt niitä vauvoja onkin jo kaksi. Ultrassa näkyi tosin vaan yksi pikkuinen :) Ottaisin kyllä kaksosetkin vastaan jos olisi tulossa, mutta kyllä se varmasti olisi omanlaisensa shokki.

Suvussa ei ole kaksosia, mutta pituus nostaa hieman riskiä saada kaksoset.
 
Ei olis musta monikkojen äidiksi ja se olikin yksi syy, miksi varhaisultran varasin melko pian plussan jälkeen. Suvussa on kaksosia sekä isän että äidin puolella, joten asian stressaaminen oli ihan aiheellista. Onneksi onni oli puolella, vaikka todennäköisyydet oli jo melko kovat :notworthy
 
Minulla alkaa olla jo vähän huolestunut olo tämän suhteen. Saan lähes poikkeuksetta dopplerilla sydänäänet kuuluviin kahdesta kohtaa vatsaa, toki aika lähekkäin. Ultrassahan en ole käynyt, perjantaina olisi eka neuvolakäynti ja siellä sitten varmaan kurkataan. Tämä menee jännittäväksi! :eek:

Meillä menis kyllä vaihtoon rattaat ja mahdollisesti autokin, lisäksi pitäisi hommata yksi tai ehkä jopa kaksi kantokoppaa lisää, entinen kun on jo iäkäs. Ja telakat autoon. Alkaisi autoon pakkautuminen olla jo sellainen prosessi että kantokoppien on paras mennä paikoilleen kliksahtamalla. En jaksaisi vääntää useampaa kiinni turvavöihin jatkuvasti.
 
Minulla alkaa olla jo vähän huolestunut olo tämän suhteen. Saan lähes poikkeuksetta dopplerilla sydänäänet kuuluviin kahdesta kohtaa vatsaa, toki aika lähekkäin. Ultrassahan en ole käynyt, perjantaina olisi eka neuvolakäynti ja siellä sitten varmaan kurkataan. Tämä menee jännittäväksi! :eek:

Meillä menis kyllä vaihtoon rattaat ja mahdollisesti autokin, lisäksi pitäisi hommata yksi tai ehkä jopa kaksi kantokoppaa lisää, entinen kun on jo iäkäs. Ja telakat autoon. Alkaisi autoon pakkautuminen olla jo sellainen prosessi että kantokoppien on paras mennä paikoilleen kliksahtamalla. En jaksaisi vääntää useampaa kiinni turvavöihin jatkuvasti.

Jännittävää! Ei enää montaa päivää niin tiedät monta pientä on kyydissä :)
 
Minulla alkaa olla jo vähän huolestunut olo tämän suhteen. Saan lähes poikkeuksetta dopplerilla sydänäänet kuuluviin kahdesta kohtaa vatsaa, toki aika lähekkäin. Ultrassahan en ole käynyt, perjantaina olisi eka neuvolakäynti ja siellä sitten varmaan kurkataan. Tämä menee jännittäväksi! :eek:

No on kyllä megajännittävää! Jos nyt ollaan menossa kokoluokassa mansikka greipin sisällä, ei monikotkaan majaile kovin kaukana toisistaan.
 
No on kyllä megajännittävää! Jos nyt ollaan menossa kokoluokassa mansikka greipin sisällä, ei monikotkaan majaile kovin kaukana toisistaan.
Näinpä, minun arvio kun on et äänten lähteen väli olisi joku 3-5cm. Siitä olen varma että kyse on sydänäänistä, 2* tsuku-tsuku kuuluu, istukat kun viuhuvat eri tyyliin ja omat valtimot/laskimot ovat huomattavasti laiskempia sykkimään. Tuplia puoltaisi sekin että kohtu on tullut mielestäni aika aikaisin ylös lantiosta, ja 9+4 mennään kuukautisista laskettuna. Toki olen monisynnyttäjä eli on sillä kohdulla valmiiksi jo kokoakin. Tavanomaisten raskausoireiden lisänä minulla on jo nyt NÄLKÄ, joka ei anna armoa. Pakko olla varasto nopsia hiilareita että jaksan odottaa sen että teen paremman välipalan. Nousen usein unilta vain syömään.

Olisihan tuo vaan melkoinen rutistus jos tuplat tulisivat. Nuorimmaiseni ei ole vielä vuottakaan, ja jos laskettu aika pitää paikkansa niin nuorimpien välille tulisi 1,5v ikäero. Kevättalvella hoitaisin kotona viittä alle kouluikäistä. Mieheni kyllä lohdutti että kyllä me selvitään, ja sen uskonkin. Perheemme on jo valmiiksi iso, ja se mitä minä en pikkuvauvaa hoitaessa jaksa, niin isi hoitaa. Yhteistyöllä tämä onnistuu.

Ei ehkä olisi pitänyt lukea, mutta tietysti sitä tulee illan hiljaisina hetkinä sitten googlattua kaksosten sikiöajasta ja syntymästä, se että äänet kuuluvat aika rinnakkain voi tarkoittaa melkein mitä tahansa istukoiden ja vesipussien osalta. Voisi olla identtiset tai sitten erimunaiset. Jännää jännää! Tai ehkä vaan sitten onnistun kuuntelemaan yksösen ääniä vaan erikulmista, kerta se kai olisi se ensimmäinenkin kun sellainen onnistuu.
 
Näinpä, minun arvio kun on et äänten lähteen väli olisi joku 3-5cm. Siitä olen varma että kyse on sydänäänistä, 2* tsuku-tsuku kuuluu, istukat kun viuhuvat eri tyyliin ja omat valtimot/laskimot ovat huomattavasti laiskempia sykkimään. Tuplia puoltaisi sekin että kohtu on tullut mielestäni aika aikaisin ylös lantiosta, ja 9+4 mennään kuukautisista laskettuna. Toki olen monisynnyttäjä eli on sillä kohdulla valmiiksi jo kokoakin. Tavanomaisten raskausoireiden lisänä minulla on jo nyt NÄLKÄ, joka ei anna armoa. Pakko olla varasto nopsia hiilareita että jaksan odottaa sen että teen paremman välipalan. Nousen usein unilta vain syömään.

Olisihan tuo vaan melkoinen rutistus jos tuplat tulisivat. Nuorimmaiseni ei ole vielä vuottakaan, ja jos laskettu aika pitää paikkansa niin nuorimpien välille tulisi 1,5v ikäero. Kevättalvella hoitaisin kotona viittä alle kouluikäistä. Mieheni kyllä lohdutti että kyllä me selvitään, ja sen uskonkin. Perheemme on jo valmiiksi iso, ja se mitä minä en pikkuvauvaa hoitaessa jaksa, niin isi hoitaa. Yhteistyöllä tämä onnistuu.

Ei ehkä olisi pitänyt lukea, mutta tietysti sitä tulee illan hiljaisina hetkinä sitten googlattua kaksosten sikiöajasta ja syntymästä, se että äänet kuuluvat aika rinnakkain voi tarkoittaa melkein mitä tahansa istukoiden ja vesipussien osalta. Voisi olla identtiset tai sitten erimunaiset. Jännää jännää! Tai ehkä vaan sitten onnistun kuuntelemaan yksösen ääniä vaan erikulmista, kerta se kai olisi se ensimmäinenkin kun sellainen onnistuu.

Onhan tuossa melkoisesti epäilyksiä puoltavia tekijöitä!

Jos meille tulisi kaksoset, tarkoittaisi se näin kaupunkioloissa väistämättä muuttoa paljon nykyistä asuinaluetta sivummalle, jotta saataisiin tarpeeksi neliöitä ja samalla työmatkat pitenisi kummallakin. Joskus nuorempana haaveilin myös isommasta perheestä ja maalla asumisesta, mutta eihän ne kaikki haaveet toteudu.
 
Onhan tuossa melkoisesti epäilyksiä puoltavia tekijöitä!

Jos meille tulisi kaksoset, tarkoittaisi se näin kaupunkioloissa väistämättä muuttoa paljon nykyistä asuinaluetta sivummalle, jotta saataisiin tarpeeksi neliöitä ja samalla työmatkat pitenisi kummallakin. Joskus nuorempana haaveilin myös isommasta perheestä ja maalla asumisesta, mutta eihän ne kaikki haaveet toteudu.
No älässano! Minullakin on ollut aina fiilis että haluan lapsia ja ehkäpä useampiakin. Mutta vasta nykyisen mieheni tavattuani haave alkoi toteutua. Ostimme talon maalta. Silloin 34-vuotiaana kun aloimme toivoa lasta, en pitänyt kovin kovin todennäiköisenä että saisin enää kovin montaa lasta. Olin iloinen kun onnistuin raskautumaan. Mutta hiljalleen kypsyi aina ajatus että ehkä meille mahtuisi vielä yksi, ja aika tarkkaan kahden vuoden välein meille syntyi vauva. Ja nyt olen 40-vuotta ja viides (+ kuudes?!?) vauva ilmoittelee tulostaan. Ison perheen haave voi toteutua siltikin, mutta se vaatii kovasti tuuria ja sitä että kumpikin sopeutuu hyvin vanhemmuuden haasteisiin ja kasvaa hyvin matkassa. Tsemppiä! :Heartred
 
Takaisin
Top