Mom Hacks 101

Uutukainen

Puuhakas puhuja
Ajattelin, että tähän ketjuun vois jokainen jakaa hyväksi toteamiaan life hack-tyyppisiä ratkaisuja tai keksintöjä raskauteen, äitiyteen tai vauva-arkeen liittyen. :hello2

Kokeneitten kokemuksen rintaäänellä hyväksi koetut niksit ja ensikertalaisten keksimät uudet jutut!

Jaetaan innovaatiomme ja tehdään jokaisen arjesta ehkä vähän helpompi? :notworthy
 
Yksi tällainen ihan pelastus on mulla ollut raskauksissa, varsinkin isoilla viikoilla, Lidlin vartalotyyny. Ihan mahtis kylkinukkumiseen, helpottaa jokseenkin liitoskipujakin kun siellä jalkovälissä se tyyny ja saa halailla samalla :thumleft
 
Yksi tällainen ihan pelastus on mulla ollut raskauksissa, varsinkin isoilla viikoilla, Lidlin vartalotyyny. Ihan mahtis kylkinukkumiseen, helpottaa jokseenkin liitoskipujakin kun siellä jalkovälissä se tyyny ja saa halailla samalla :thumleft

Mä sain kaverilta samanlaisen! Oon käyttänyt sitä joogabolsterina mut aion ottaa unikaveriksi kun masu kasvaa ja luulen että voisi toimia hyvin imetystyynynäkin.
 
Yks mitä oon ehdottomasti ajatellut kokeilla nyt toisen vaivan kohdalla on pehmeä, pesämäinen nukkumapaikka. Esikoinen ei meillä nukkunut vauvana kuin joko vieressä tai liikkuvissa vaunuissa. Oli todella sitovaa kun ei voinut koskaan vauvan päikkäreitä hyödyntää että olisi tehnyt jotain kotitöitä tai saanut vähän omaa aikaa tms. Heti heräsi jos vierestä nousi tai vaunut pysähtyivät. Olen jälkikäteen miettinyt, että yksi mikä saattoi tuohon vaikuttaa oli se, että kätkytkuolemalla itseni pelotelleena yritin nukuttaa vauvaa vaan patjalle ja peittoa vähän korkeintaan päälle. Ei varmasti ollut sellainen vauvalle turvallisen tuntuinen nukkumapaikka. Ajattelin nyt ottaa heti käyttöön unipesän ja täyttää sen vielä alkuun pehmeällä kankaalla niin että vauva on siellä sitten tiukasti pesässä :smug: en toki varmuudella tiedä auttaako tämä mutta ehdottomasti aion kokeilla.
 
Meillä oli alusta asti pitkään unipussi käytössä. Se oli minusta kiva kun tuli lämmitystä ja pesämäisyyttä ympärille, mutta ei voi mennä naaman päälle tai valua pois paikaltaan. :)
 
Sormiruokailijalle voi teipata laidallisen muovitarjottimen pöytään (köyhän naisen versio Stokken yms. lastentarvikemerkkien tarjottimista). Kaatuneet juomat ei valu yli laitojen ja tarjotin on helppo pestä lavuaarissa. Shottilasi on pieneen käteen hyvä harjoitusjuomalasi. :grin Ikeasta sai ainakin ennen sellaisia isoja muovisia toimistotuolin alusia, jollaisia jotkut käyttää pöydän alla sotkemisiässä. Ajateltiin ehkä hommata sellainen nyt kun asutaan asunnossa jonka vanha parketti ei kestä jatkuvaa kosteutta.

Tähän vaiheeseen nyt on pitkä aika mutta tulipa tässä muisteltua esikoisen ruokailun opettelua. :)
 
Vinkki pahoinvoiville! Sain jääkaapista hajun pois laittamalla sinne puolikkaan sitruunan. Olisinpa muistanut tän niksin jo aiemmin! Helpottaa kummasti ruuan hakua.
 
Takaisin
Top