Mitkä ovat teillä tämän vuoden lahjahitit?

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Noniin, nyt niitä parhaita lahjaideoita kertomaan! Mitä itse toivot? Mitä meinaat antaa? Onko lapsilla jotain 'pakko saada'-toivetta? :)
 
Me ei enää aikuisten kesken lahjoja ostella..tai no miehen kanssa jotain pientä toisillemme. Mulle lahjassa on enemmän tärkeetä se ajatus. Tykkäisin jostain mikä on vaikka itse tehty, eli varsinaista toivetta ei itsellä ole. Tänä vuonna enemmän keskitytään tekemään kaunis ja rauhallinen joulu meidän vauvalle :Heartred ja mikä tärkeintä, ollaan yhdessä :Heartred ei enää mummulasta toiseen menoa, vaan vietetään oma meidän näköinen joulu. Poika kun ei vielä itse osaa toiveita kertoa, niin äiti on niitä saanut keksiä. Poika onkin saamassa ainakin Piippolan vaarin traktorin, brion taaperokärryn, soivan puhelin lelun. Itse en ole vielä ostanut lahjaa pojalle, mutta ajattelin brion jotain puista lelua mikä kestää :)

Itse usein jouluisin olen antanut itse tehtyjä nameja läheisille. Itse tehdyt on kivempia kuin ainaiset samat tylsät suklaarasiat. :)
 
Itse tykkää kosvasti antaa lahjoja. :) Toki niitä on myös mukava saada. Miehen kanssa olemme yleensä antaneet toisillemme sellaisia lahjoja, jotka sekä ilahduttavat että tulevat tarpeen. Tykkään myös tehdä lahjoja itse. Tänä vuonna isovanhemmat ja isoisovanhemmat ja muutama muu läheinen sukulainen saa myös kehystetyn valokuvan vauvasta. :)

Pikkuneiti ei meilläkään osaa itse vielä toiveita esittää, mutta vauvapulkka on tulossa ja todennäköissti yritämme löytää jonkin lelun, jossa olisi valoa ja ääntä. Mahdollisesti myös jokin 'kaukosäädin' tai 'kännykkä', kun vanhempien versiot kiinnostavat niin kovin. :)
 
Mä oon koukku sauhuten tehnyt tiskiliinoja ja niitä saa meidän läheiset tänä vuonna. Lankakaupassa jaksaa pyörähtää vaikka kauppareissun yhteydessä ja virkata voi vaikka yllättäis vuodelepo. Lahja on nätti, hyödyllinen ja ekoteko. Varmaan jotain pannunalusta, pannulappua, lasinalusta ym tulee värkättyä kans.

Kaksvuotiaalle aion hommata vauvan tyyliä BabyBorn. Ideana ei siis oo toi merkki, vaan tärkein pointti on se että vauvan saa nakupelleks, sitä voi kylvettää ja sille voi vaihtaa vaipan. Vauvabuumi on neitokaisella muutenkin kova, ja ajattelin että tää lahja vois olla kiva myös hankalissa mustasukkaisuustilanteissa sitten kun neidistä tulee isosisko. "Äiti vaihtaa vaipan tälle vauvalle niin vaihdapas sinä vaippa tuolle vauvalle!" tai "Lähdetäänkös kylvettämään vauvoja!?" -tyyppiset ehdotelmat olis mielessä. Merkkiä mietin kyllä siinä että toi BabyBorn olis siitä kiva kun sille olis sitten lisäsettiä maan ja taivaan väliltä: vaatteita, vaippoja, tuttipulloo, pottaa, kylpyammetta ja jopa ratsastusasuja. (Joskin viimeisin on musta täysin naurettava..) Kun tää vauvabuumihan saattaa kestää vielä vuosia, tollaselle monikansalliselle massatuotantovauvalle vois ostella kaikkee lisää sitten jatkossa... Hmmm...

11-vuotiaalle tuli ostettua torista Kånken-reppu jota hän on toivonut, lisäks mietitään jotain muutakin "vähän kalliimpaa".

Ps. Rv 33+1 ♡
 
Me hommataan pojalle luultavasti pulkka, mutta muutoin toivon, että päästään ilman suurta lahjaruljanssia. Miehen kanssa hankitaan toisillemme varmaan jotain pientä, ja mahdollisesti isovanhemmille teetetään kuvakirjat pojan ekasta vuodesta. Ja jos jotain muuta, niin kotitekoisia ruokalahjoja (jos saan aikaiseksi).

Meillä poika täytti hiljattain vuoden ja synttäreistä tuli opittua, että eipä tuo onneksi kovin monesta paketista jaksa innostua, paperit ja narut ovat paras juttu ja yhtä ainutta lahjaa (tai sen pakkausta) voi räplätä koko päivän :)
 
Me toivotaan 1-vuotis canvastaulua pojasta. Lisäks pojalle vaatteita, äänikirjoja ja leluja. Ensityyny tais olla myös toivelistalla :) Ite meinasin ostaa jonkun kivan jumpsuitin pojalle. Muille sitten hankin kullekin mitä saattuu tarpeen mukaan.
 
Aloin toivoa, että kuuluisin teidän lähipiiriin, minäkin haluan itsetehtyjä nameja ja virkatun tiskirätin. :p

Mä rakastan lahjojen antamista, ja yleensä olen keksinyt ne jo heinäkuussa, mutta viime vuonna oli pää ihan tyhjä (neiti silloin 2 kk) ja tänäkään vuonna ei mitään hienoja ideoita ole tullut. Rahaa ei ole muille jaettavaksi, joten aikuisille ei varmaan anneta mitään jollei sitten leipomuksia tai jotain hyvin pientä. Neidille ehkä pulkka ja jotain kirjoja. Katsotaan.
 
Silloin kaks vuotta sitten kun meidän esikko oli lokakuun alussa just syntynyt, ja jouluksi päästiin muuttaan omaan taloon, ei lahjajutut ollu ihan se ykkösjuttu mielessä. Ongelma ratkaistiin ihan niin yksinkertaisella keinolla että tein pikkuriikkisen piparitaikinan, ostin lisäks valmistaikinaa ja vieläpä ihan paketissa pipareitakin. Miehen esikoisen (silloin 9v) kanssa sitten väkerretiin pipareita ja kuorruteltiin niistä kauniita. Tai jos ei kauniita niin ainakin omalaatuisia! :D Sitten vaan herkut paperipussiin, nätti lahjanaru ja nimi päälle ja AVOT! Kaikki oli ihan haltioissaan kun oli niin ihana lahja! Ei se paljon rahaa vaadi, lämmin ajatus on kaikkein tärkein!

Ja meillä ei vielä tänäkään vuonna oo ton pikkuneidin lahjan suhteen tarkotus millään tavalla tuhlailla, kattelin aiemmin mainitsemaani nukkea ihan torista. Ensinnäkään 2-vuotias ei ymmärrä onko se vauveli alkuperäispakkauksessa vai ei, toisekseen mun mielestä on hyvä oppia pienestä asti että käytetyn tavaran ostaminen on ihan normaalia ja aika suotavaakin. Jos vauva (nukke) on priimakunnossa, mutta edelliselle tyllerölle jo tarpeeton niin mikäs parempaa kun antaa sellaiselle lelulle uusi elämä oman pikkuneidin hoidettavana! Rahaa ja ympäristöä säästävää, opettavaista ja siltikin antamisen ja saamisen ilo on ihan tasan yhtä suúri!

Peace! :Heartred
 
Ps. Mä oon ihan hullaantunu oiden tiskiliinojen virkkaamiseen kun on niin nopeeta ja helppoo puuhaa! Suosittelen!
 
Mekin ollaan toivottu pikkuneidille pulkkaa ( ja lunta myös :wink ) Toinen mummi tahtoo ehdoin tahdoin ostaa tytölle jonkun vauvatietokoneen... Mikä se sitten lieneekin.

Itse olisin halunnu löytää sellaisen lautapelin tai vastaavan, jossa meidän neiti voisi vierittää noppaa ja serkkupojat 2,5v ja 4,5v voisivat pelata. Taitaa olla liikaa vaadittu :)

Ja uusi turvaistuin on jo hankittu, vanhasta kun tulee jalat ulos.
 
Latteäiti, kiitti vinkistä.

Lähinnä ajan takaa sitä, ettei koko muu porukka keskity pelaamaan jotain, ja itse saan olla kiskomassa neitiä jatkuvasti pois, kun ei tämä kohta 8-kuinen vielä oikein ymmärrä.

Ja kyllä, meilläkin tykätään kovasti lautapeleistä, nyt vaan ei ole oikein aikaa eikä mahdollisuutta :)
 
Itse pidän myös nuista haban ensipeleistä, vaikka n.2v ikäisillä koen niiden vaativan aika lailla aikuisen opastusta ja vatvontaa, joka itselleni oli aika uuvuttavan oloista kaksosteni kanssa.

Ja voi vitsit voisin koittaa kans ryhdistäytyä ja vääntää parit itse tehdyt konvehtirasiat pukin konttiin. Alle 3v-lasten kanssa olen myös meinannut maalata parit pilttipurkit tuikkuja varten ja laittaa niihin ne rautalangat ripustamista varten.

Ja meidän 3v. poikien yhteinen ykköstoive on iso parkkitalo (jonka vinkkasin muksujen mummille kertoen samalla etolan alennetusta puisesta mallista :P ) sekä omat lohikäärmeet joista ei kyllä ole minkäänmoista tietoa minkämoiset lohikäärmeet ovat kyseessä.

Vanhempien kesken jotain varmaan pitäis hommata kuusen alle ihan vaan ettei sitten lapset ihmettele vahingossakaan että kuinkas tuhmia ollaan iskän kanssa oltu :P
 
Takaisin
Top