Mitkä on suosikkijäätelösi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua parhaista jäätelöistä. 🍦Mitkä on parhaat kioskijäätelöt? Kumpi on parempi Ingman vai Valio?

Itse tykkään enemmän Ingmanin jäätelöistä. Varsinkin pehmis on Ingmanilla parempaa kuin Valiolla. Vaniljapehmis onkin yksi suosikeistani. Pallojäätelöistä on pekaanipähkinä-kinuski suosikkini. 😋 Tosin gelateria-jäätelöt pesee kioskijäätelöt mennen tullen. Niinpä jos haluan oikein herkkujäätelöä suuntaan Nuvoleen (suosittelen Turussa liikkuville!) Siellä parhaita on pistaasi ja suklaa (varsinkin yhdessä!). Sitruuna on myös ihana.

Kioskeilla on yleensä makuuni suppea valikoima. Varta vasten pitäisi matkustaa kiskalle/jäätelöbaariin jossa mielikkimakujani vegaanisena. Minttu, nougat ja laku on suursuosikkeja. Kinuskikastike ja lakritsikastike. Oi, pitääkin etsiä joku ihana kuplavohvelimesta ja pehmistä myyvä pulju!

Laktoosittomia on varsinkin kioskeissa aika heikosti. Vaniljaa, mansikkaa ja jotain sorbetteja saattaa olla.
Kaupoissakin pitää olla varovainen, ettei maitoa ole korvattu pähkinämössöllä.

Näillä kuumilla keleillä tosin tekeekin mielummin mieli mehujäätä.

Mie syön mieluiten lakun tai kahvin makuisia jäätelöitä. Mehujäistä se Ässämix-mehujää on herkkua. 🤤Mutta kioskeista Helsingin jäätelötehtaan on ehdottomasti paras. 😊

Aikanaan, kun olin maidottomalla ja käytännössä gluteenittomalla ruokavaliolla niin itse koin, että vaihtoehtoja oli todella hyvin. Mielestäni erikoisruokavaliotarjontaa ei kuulukaan olla samalla tavalla kuin perusruokia, joita voi isompi osa syödä. Itse tein usein niin, että tein ihan tavallisesta vaniljan makuisesta kaurajäätelöstä kotona pehmistä, johon sitten sekoitin haluamaani makua (esim vahvaa kahvia).

Pingviinit kiskat parempia! Mango-meloni, Geisha ja vadelma-lakritsi kiskalta lemppareita. Suklaapehmis on ihanaa, kaupan pakettijäätelöistä ehdoton suosikki on minttu, harmillisesti sitä ei löydy kioskeilta

Kuningatar valion jäätelöstä ei petä koskaan! Sen valitsisin jos kioskille päätyisin.
Oiskohan ollut Saksan reissu jossa sain banaani-suklaa pehmustä, ihana kahden värin kombo ja maku vieläkin muistissa.
🎅 oon isomman auton lisäksi pyytänyt myös jäätelökonetta, saas nähdä saanko!

Kuningatar valion jäätelöstä ei petä koskaan! Sen valitsisin jos kioskille päätyisin.
Oiskohan ollut Saksan reissu jossa sain banaani-suklaa pehmustä, ihana kahden värin kombo ja maku vieläkin muistissa.
Jäätelökone on vaarallinen kapistus herkuttelijalle! Mulla odottaa pakastimessa valmiina koneen kulho, jos tulee äkkiä tarve tehdä jätskiä. Parasta on kondensoitu kookosmaito+keksilevite. Voi että🤤

Jäätelökone on vaarallinen kapistus herkuttelijalle! Mulla odottaa pakastimessa valmiina koneen kulho, jos tulee äkkiä tarve tehdä jätskiä. Parasta on kondensoitu kookosmaito+keksilevite. Voi että🤤
Hmm 😗 mitähän tuo tuollainen levite edes mahtanee olla?

Mangomeloni, suklaanougat, rommirusina, lakritsi ovat suosikkeja. Pehmiksestä en välitä.

Mantelikuorrutteinen peruspuikko on myös jees. Joku vuosi löysin kaupasta tervajäätelöä, se oli uskomattoman hyvää. Sen koomin ei ole näkynyt.

Laatikkojätskeistä Ainon kahvijäätelö on tosi hyvää.

Mangomeloni, suklaanougat, rommirusina, lakritsi ovat suosikkeja. Pehmiksestä en välitä.

Mantelikuorrutteinen peruspuikko on myös jees. Joku vuosi löysin kaupasta tervajäätelöä, se oli uskomattoman hyvää. Sen koomin ei ole näkynyt.

Laatikkojätskeistä Ainon kahvijäätelö on tosi hyvää.
Onko maailmassa joku muukin joka tykkää rommirusinasta! Ihanaa! 😍🥳🤗 ja tervajäätelö kuulostaa myöskin hyvältä 🤤

Me ostettiin häälahjarahoilla kunnon jäätelökone, jossa on se jäähdytys ja pyöritys, eli ei tarvitse pakastinta. Ehdottomasti mahtava hankinta. Sillä saa ihan gourmet-jäätelöä. Ja sokerin määrää saa säädeltyä. 👍

Me ostettiin häälahjarahoilla kunnon jäätelökone, jossa on se jäähdytys ja pyöritys, eli ei tarvitse pakastinta. Ehdottomasti mahtava hankinta. Sillä saa ihan gourmet-jäätelöä. Ja sokerin määrää saa säädeltyä. 👍
Mikä merkki, mitä sellainen suurinpiirtein maksaa?
Jos 🎅 ei tuo isompaa autoa, niin ehkäpä sit tois sellaisen 😁

Siitä on kohta 10 vuotta, joten malli ei välttämättä enää ole sama, mutta tuo Wilfa Vanilla näyttää samanlaiselta. Wilfa joka tapauksessa. Muistaakseni joku 250€ suunnilleen siitä maksettiin. Tämä siis @Aaltokukka sinulle vastauksena. 😄

Muokattu viimeksi:
Onko maailmassa joku muukin joka tykkää rommirusinasta! Ihanaa! 😍🥳🤗 ja tervajäätelö kuulostaa myöskin hyvältä 🤤

Mun mieskin tykkää rommirusinasta 😄

Mä olin ennen jäätelön suurkuluttaja 😄 nyt en oikein tiedä mikä on suosikki, on tullut ostettua niin harvoin. Yleensä syön suklaa- tai lakritsijäätelöä 😄

Mun lempijäätelö on kioskilta vanilja- tai suklaapehmis ja siihen vielä lisäksi kinuskikastiketta 😄 Myös lakritsi- ja pätkisjäätelö on hyvää 😁

Kastikkeet unohdinkin tykkänään. Vaniljajäätelö kinuskilla on parasta. 😋 Suklaakastikekin on vaihteluna hyvää, mutta kinuskia voittanutta ei ole.

Perus mantelikrokanttipuikot on ihan parhaita. Pakettijäätelöistä Ainon mustikkapiirakka ja sit ihan perus lakujätski. Kioskilta en muista milloin olisin viimeksi tilannut, mutta vaniljapehmis on ihan jees. Tai joissakin saa kahvin pehmiksellä 😍

Takaisin