Mitkä on suosikkijäätelösi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua parhaista jäätelöistä. 🍦Mitkä on parhaat kioskijäätelöt? Kumpi on parempi Ingman vai Valio?

Itse tykkään enemmän Ingmanin jäätelöistä. Varsinkin pehmis on Ingmanilla parempaa kuin Valiolla. Vaniljapehmis onkin yksi suosikeistani. Pallojäätelöistä on pekaanipähkinä-kinuski suosikkini. 😋 Tosin gelateria-jäätelöt pesee kioskijäätelöt mennen tullen. Niinpä jos haluan oikein herkkujäätelöä suuntaan Nuvoleen (suosittelen Turussa liikkuville!) Siellä parhaita on pistaasi ja suklaa (varsinkin yhdessä!). Sitruuna on myös ihana.
 
Kioskeilla on yleensä makuuni suppea valikoima. Varta vasten pitäisi matkustaa kiskalle/jäätelöbaariin jossa mielikkimakujani vegaanisena. Minttu, nougat ja laku on suursuosikkeja. Kinuskikastike ja lakritsikastike. Oi, pitääkin etsiä joku ihana kuplavohvelimesta ja pehmistä myyvä pulju!
 
Laktoosittomia on varsinkin kioskeissa aika heikosti. Vaniljaa, mansikkaa ja jotain sorbetteja saattaa olla.
Kaupoissakin pitää olla varovainen, ettei maitoa ole korvattu pähkinämössöllä.

Näillä kuumilla keleillä tosin tekeekin mielummin mieli mehujäätä.
 
Mie syön mieluiten lakun tai kahvin makuisia jäätelöitä. Mehujäistä se Ässämix-mehujää on herkkua. 🤤Mutta kioskeista Helsingin jäätelötehtaan on ehdottomasti paras. 😊

Aikanaan, kun olin maidottomalla ja käytännössä gluteenittomalla ruokavaliolla niin itse koin, että vaihtoehtoja oli todella hyvin. Mielestäni erikoisruokavaliotarjontaa ei kuulukaan olla samalla tavalla kuin perusruokia, joita voi isompi osa syödä. Itse tein usein niin, että tein ihan tavallisesta vaniljan makuisesta kaurajäätelöstä kotona pehmistä, johon sitten sekoitin haluamaani makua (esim vahvaa kahvia).
 
Pingviinit kiskat parempia! Mango-meloni, Geisha ja vadelma-lakritsi kiskalta lemppareita. Suklaapehmis on ihanaa, kaupan pakettijäätelöistä ehdoton suosikki on minttu, harmillisesti sitä ei löydy kioskeilta
 
Takaisin
Top