Mitkä hajut ällöttävät?

Ei mikään enää tässä vaiheessa, paitsi pesuaineet, mutta ne ällöttää muutenkin. En pysty käsittämään miten joku pystyy käyttämään hajusteellisia pyykinpesuaineita, huuhteluaineta, käsisaippuoita tai hiuslakkoja. :hungover::hilarious: Tää kyl pahentu alkuraskaudessa. Alkuraskaudessa myös valkosipulin haju ällötti. Nyt ei oo piiitkään aikaan mikään ällöttänyt (rv 24)
 
Partavedet ja parfyymit. Täällä liikkuu kaupoissa paljon venäläisiä voimakkaine hajusteineen ja joudun usein vaihtamaan suuntaa, jotta voin vältellä hajuja.. Alkuraskaudessa ällötti pilkottu sipuli sekä sinappi. Nyt siedän niiden hajut ihan ok.
 
Mulla meinas just äsken äklöttää kun pesin suihkunurkan saumoja pesuaineella joka tuoksuu apilankukalta. Oon aina tykänny siitä tuoksusta mutta nyt siihen sekottui joku talin tms. tuoksu jota en oo ennen niitä pessessä haistanu.
 
Siis käytännössä vaan tupakan haju on entistä enemmän alkanut ällöttää. En toki muutenkaan voimakkaista parfyymien tai siivousaineiden hajuista pidä. Ärsyttävät nuokin jotenkin nenää, kun on pölylle yliherkkä.
 
Minulla ei ällöttänyt oikeastaan muut hajut kuin jauhelihan haju, sikanauta oli aivan ehdoton nou nou, oli pakko lähteä toiseen huoneeseen jos mies sitä paistoi, enkä oikein pystynyt välttämättä syömään siitä tehtyjä ruokiakaan. Naudan jauheliha meni ruoassa kyllä jotenkin, mutta paistettaessa en kyllä halunnut olla samassa tilassa :yuck:
 
Jääkaapin haju! Ihan alkuraskaudesta asti ällöttänyt. Varsinkin jos jääkaapissa on jotain ruokaa :yuck: Pitää aina pidättää hengitystä kun avaa jääkaapin ja tuntuu, että se haju jää silti leijailemaan. Jotkut rasvaiset ruuat myös, kuten pizza alkanut ällöttää.
 
Kala, koiranruoka, sprayt (hiuslakka/deodorantit ym) ja osa hajuvesistä. Nykyään tupakan haju kauempaakin saa kuvotuksen aikaan ja läheltä kulkiessa sietämätön.
 
Tähän mennessä (rv 6+5) ällöttää kala, nuuska, energiajuomat, miesten vahvat parfyymit ja ihmisten ominaistuoksut/yms hajut :D :sad001 Erityisesti julkiset kulkuvälineet ja muiden ihmisten luona vierailu ovat haasteellisia :sad001
 
Mä oon yleensä herkkä hajuille, mutta en ole raskauden aikana huomannut erityisiä ällötyksiä mitään kohtaan - itse asiassa musta tuntuu, että mun hajuaisti on jopa heikentynyt! Onko se mahdollistakaan? Mutta yksi ongelmakohta mulla on (ja tälle saa nauraa): mun oman miehen hengitys haisee tosi pahalle. Siis se on mun nenään haissut jo useamman viikon (nyt rv 9+4). Hän kyllä huolehtii hampaistaan semihyvin, ja on nyt kiinnittänyt ekstrahuomiota pesuun, lankaukseen ja suuveteen, mutta mikään ei oo auttanut. Muut ei oo hänen hengityksestään ainakaan sanoneet mitään, mutta johtuuko se siitä, että ne ei haistele sitä niin läheltä vai siitä, että ne ei oo raskaana? :D Joka tapauksessa tekee vähän hallaa parisuhteelle, toivottavasti tilanne helpottais :D
 
Takaisin
Top