Mites kun mies haluaa lapsen ja itse ei?

Onhan se aika iso ristiriita parisuhteessa, jos tosiaan toinen ei halua ollenkaan. Mulla on tuttavapariskunta, jotka etenivät naimisiin asti ennenkuin miehelle todella meni perille, ettei vaimo halua lapsia ollenkaan. Siitä on vähän hankala päästä puhumalla eteenpäin. Mun mielestä lapsi on niin valtava asia, ettei siihen voi eikä saa taivuteltuna ryhtyä eikä toista taivutella.
 
Meillä minä olin se joka halusi toisen ja mies ei. Kyllä taivuttelin ja suostuttelin ja 10 kuukauden jälkeen mies lämpesi ajatukselle. Rehellisesti sanottuna kyllä ois menny jossain kohtaa lusikat jakoon jos ei ois lämmenny. Eikä oo muuten mies katunu päätöstään, jaksaa puhua (oma-alotteisesti) tulevaisuudesta ja siitä kuinka tytöt kasvaa jnejne :) miehen ei:n syyksi paljastui hänelle stressaava pikkuvauva-aika - esikoinen ei ollu ihan iisi tapaus. Nyt meillä on kohta 8 viikkoinen vauva joka toistaiseksi ainakin on ollut helppohoitoinen :) :Heartred

Sovittiin, että kolmatta ei tule vaikka kuinka alkaisin vauvakuumeilla:angelic: raskausajat oli "onneksi" niin rankkoja, etten halua kokea sitä enää ikinä uudestaan :dead: lupaan harkita uudestaan jos miehen aloitteesta tulee kolmannen lapsen toive, mutta epäilen vahvasti että niin tulisi käymään .. :rolleyes:
 
Minullakin on useampi ystäväperhe, joissa erimielisyys lastenhankinnasta on johtanut eroon. Toisaalta kaikissa näissä tapauksissa se, joka lastenhankinta vastusti, meni aika äkkiä uudestaan naimisiin ja hankki lapsia hyvinkin nopealla aikataululla. Eli olisiko sittenkin ollut vain kyse siitä, että sitä aviopuolisoa ei siinä vaiheessa enää tehnyt mieli katsella, ja kieltäytymällä lapsista sai kätevästi puolison haluamaan eroa.
 
Ystäväni halusi toisen lapsen mutta hänen miehensä ei. Uhkasi erolla jos ei tekisi toista. Mies lupasi toisen lapsen ja raskausaikana jätti naisen ja lapset. Ja aluks nainen itki et miten se kehtasi jättää kun hän oli raskaana :O :D
 
Mulla itselläni päättyi juuri suhde kun Mies ei halunnut yhteistä lasta... En ala etsii uutta miestä koska tulee ikä vastaan ja mun sairaus joka estää lasten saannin joten menen yksin hedelmöitys hoitoihin.. itsellä siis entuudestaan 4v ihme lapsi jota ei pitänyt tulla.
 
Takaisin
Top