Miten vietätte isänpäivää?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Itseä kiinnostaisi kovasti kuulla, että miten te vietätte isänpäivää? Ja miten olette ajatelleet muistaa omaa isäänne, omaa isoisäänne tai jos on jo lapsia, niin lastenne isää?

Meidän perheessä on tapana aina ollut käydä isänpäivänä oman isän luona ja tottakai olen antanut myös pienen lahjan isälle. Ja olen myös lähetänyt äidin isälle isänpäiväkortin ja arvan, sillä hän asuu pitkän matkan päässä. Minun mieheni perheessä taas isänpäivää on vietetty vähän satunnaisesti, sillä mieheni ja hänen sisaruksensa eivät ole kauhesti tekemisissä heidän isän kanssa, joten emme ole edes joka vuosi käyneet hänen luonansa.
Mutta tämä tuleva isänpäivä on erityinen sillä tavalla, että oma mieheni viettää ensimmäistä isänpäiväänsä ja häntä haluaisin muistaa jollakin kivalla tavalla, mutta vielä en ole keksinyt juurikaan minkäänlaista hyvää lahjaideaa.
 
Kotona omien lasten isälle aamiainen sänkyyn, ja lapset askarrelleet jotain korttia tms isälle annettavaksi.

Sitten ollaan käyty myös isoisiä moikkaamassa, vähintään korttien kanssa.

Mitä sitä voisi lahjaksi keksiä?
Edullista ja ei mitään turhaa krääsää.. miten voi aina olla niin vaikea keksiä.. sama ongelma joululahjojen ja muittenkin lahjojen keksimisen kanssa.. :D
 
OutoMamma: Oon niin sun kanssa samaa mieltä tuosta, että lahjoja on vaikea keksiä. Musta tuntuu, että ostan miehelle ja isälle aina ne samat lahjat oli kyse synttäreistä tai isänpäivistä.. :grin Mä vien yleensä nimittäin aina meidän isälle isänpäivälahjaksi sen lemppari suklaata fazerin sinistä ja arpoja ainakin. Ja nyt sain ilmaiseksi autopesulaan 20 euron pesukupongin, niin sen annan myös isälle lahjaksi. Miehelle en oo vielä mitään ideaa keskinyt.. :bored:
 
Meillä myös miehen ensimmäinen isänpäivä tänä vuonna. Todennäköisesti teen hänelle aamiaisen valmiiksi ja leivon/ostan kakun. :D

Mun mies haluaisi käydä meidän molempien isien luona, mutta mä taas haluaisin viettää päivän kolmestaan ja keksiä jotain kivaa yhteistä tekemistä. :)

Lahjaksi mä annan meidän pojan kuvista teetetyn mukin tms. :)
 
Mä virkkasin miehelle lahjaksi pipon paikallisen lätkäjoukkueen väreissä. Ajattelin tehdä myös lempiruokia, mutta en sitten tiedä jos haluaakin nähdä omaa isäänsä ja mennäänkin lounaalle jonnekin ulos. Tämä on myös miehen ensimmäinen isänpäivä joten ideoita vielä riittää. :)
 
Tuo arpa varmaan onkin ihan hyvä lahja aina kun ei muuta keksi. Edullinen ja siinä kuitenkin se jännitys sitten, että entäs jos lykästää :D
Lapsille nyt vielä helppo aina lahjat hommata, mutta aikuisille aina sama ongelma. :/
 
Tilasin pojan isälle nyt näin ekana isänpäivänä kahvimukin Paras isä-tekstillä ja pojan kuvalla. :) Ajattelin keksiä vielä jotain pientä, ehkä askarrella kirjanmerkin pojan jostain kuvasta tai vastaavaa. Suunnittelin myös tekeväni jotain miehen suosikkiruokaa ja ehkäpä aamiaisenkin. Omalle isälleni lähetän varmaankin kortin.
 
Viime vuonna tilasin miehelle perhekalenterin tyttöjen kuvilla. Oli tarpeellinen lahja ja ilahduttaa edelleenkin joka kuukausi, kun tulee ihania vauvakuvia vastaan.. :) ♡

Tänä vuonna ostin termosmukin miehelle töihin. Rikkoi edellisen ja on ollut jo pitkään ilman mukia kuitenkin lähes päivittäin kaivaten. Ilahduttaa paljon! Mukissa on teksti, joka kuvaa hyvin meidän tämänhetkistä elämää. :)

Omalle isälle ei ole mitään ideointia.. :D Miehellä ei ole isää.

Isänpäivää vietetään varmaan minun vanhempien luona hyvän ruuan ja kahvittelun kera.
 
Tilasin pojan isälle nyt näin ekana isänpäivänä kahvimukin Paras isä-tekstillä ja pojan kuvalla. :) Ajattelin keksiä vielä jotain pientä, ehkä askarrella kirjanmerkin pojan jostain kuvasta tai vastaavaa. Suunnittelin myös tekeväni jotain miehen suosikkiruokaa ja ehkäpä aamiaisenkin. Omalle isälleni lähetän varmaankin kortin.

Toi muki lapsen kuvalla ois kyllä hyvä idea. :)
 
Mun vanhemmat ei oo koskaan halunnu viettää isänpäivää, eikä äitienpäivää.. Ei mun mieskään oikein tiedä mitä silloin pitäis tehdä joten nytkin hypätään sen yli.
Isää voi muistaa koska vain, samoin äitiä :happy:
 
Lahjaidiksiä lisää otetaan vastaan!
Ei mitään kahvikuppeja mielellään.. ja jotain mitä nyt tässä vielä ehtisi löytää tai tehdä.. :D
 
Lahjaidiksiä lisää otetaan vastaan!
Ei mitään kahvikuppeja mielellään.. ja jotain mitä nyt tässä vielä ehtisi löytää tai tehdä.. :D


Tässä nyt jotain ideoita mitä itselle tuli mieleen eli lahjakortti hierojalle tai vaikka vaate/urheilukauppaan, toki lahjakorttiin pitäisi laittaa hyvä summa, että sillä saisi maksaa vaikka puolet loppusummasta eli ei välttämättä se edullisin vaihtoehto. No sitten yksi idea on kirja tai pokkari ja tätä ideaa olen itsekin satunnaisesti käyttänyt, sillä mies on aku-ankka fani, jolloin esim. Pokkareita voin hänelle ostaa.. No sitten tuli näinkin hurja idea, kuin pipo ja hanskat. :D Mutta siis mistään näistä ideoista ei jää sellaista muistoa, kuin esim noista kuvalahjoista. Tässä mun hurjat ideat ja myönnettäköön, että näin väsyneenä ei oikein ajatus meina leikata. ;)
 
En vielä tiedä miten tänä vuonna isänpäivän vietto menee. Olen myöhään iltaan asti edellisenä päivänä töissä eli kakkuakaan en ehdi tekemään. Mun vanhemmilla on muutto kesken niin en oo varma mennäänkö mun isälle lahjaa viemään. Päiväkodissa oli just kuvaukset niin sain hyvät isänpäivälahjat hommattua sen avulla. Omalle isälle on kahvimuki, miehen isälle kuvalla varustettu kirjanmerkki (on kova lukemaan) ja miehelle avaimenperä. Tuli niin hurjan hyvät kuvat pojasta, että tänä vuonna mennään noilla kuvalahjoilla.
 
Noniin, mä laitoin eilen tilaukseen miehelle mukin ja avaimenperän, missä on meidän pojan kuvat. <3 saa nähdä jääkö se avaimenperä mulle itselleni. ;)

Tilasin myös pojasta kuvakortit miehelle, mun isälle ja appiukolle. :)
 
Meidän neidin paappoja ei varmaankaan muisteta mitenkään. Saatetaan laittaa vaan tekstarit, niin kauhealta kuin se kuulostaakin. En muista koska lopetettiin itse lapsena lahjojen antaminen isälle, varmaan siihen kun yläasteelle mentiin --> ei enää tehty koulussa mitään.
Neidin isälle taasen, en tiedä. On kyllä ideoita, toisaalta itse en saanut mitään äitienpäivänä (kuulostaa turhamaiselta jos sanon että on paha mieli siitä, mut hei kuitenkin ihan eka äitienpäivä oli ) joten en tiedä saako mieskään. Tekis mieli askarrella sille jotain mutta mitä.
 
Meidän neidin paappoja ei varmaankaan muisteta mitenkään. Saatetaan laittaa vaan tekstarit, niin kauhealta kuin se kuulostaakin. En muista koska lopetettiin itse lapsena lahjojen antaminen isälle, varmaan siihen kun yläasteelle mentiin --> ei enää tehty koulussa mitään.
Neidin isälle taasen, en tiedä. On kyllä ideoita, toisaalta itse en saanut mitään äitienpäivänä (kuulostaa turhamaiselta jos sanon että on paha mieli siitä, mut hei kuitenkin ihan eka äitienpäivä oli ) joten en tiedä saako mieskään. Tekis mieli askarrella sille jotain mutta mitä.

Ymmärrän kyllä sinäänsä sinua sen suhteen, että kun mies ei muistanut sinua ekana äitienpäivänä, niin sinäkään et halua välttämättä isänpäivänä häntä muistaa. Itselle ainakin tuo eka äitienpäivä oli tärkeä, kun se oli se eka ja kyllä mä oisin loukkaantunut miehelle, jos hän ei olisi mua millään lailla muistanut. Mutta jos siltä tuntuu, niin voithan sä häntä pienesti muistaa.
 
Tuolla meidän foorumilla on ollut puhetta isyyspakkauksista, sellasen ehtii vielä kerätä ja antaa tulevalle isälle isänpäivänä. Toimii siis niille, ketkä vielä odottaa. Mietin itse, että olis kiva jo muistaa tulevaa isää, vaikka vauva on vasta tulossa.
 
Tuolla meidän foorumilla on ollut puhetta isyyspakkauksista, sellasen ehtii vielä kerätä ja antaa tulevalle isälle isänpäivänä. Toimii siis niille, ketkä vielä odottaa. Mietin itse, että olis kiva jo muistaa tulevaa isää, vaikka vauva on vasta tulossa.

Mä olin viime isänpäivänä viimeisilläni raskaana ja annoin miehelleni isyyspakkauksen, joten se on hyvä lahja tulevalle isälle. :),
 
Isyyspakkaus on munkin mielestä hyvä idea odottajalta isälle. :) mä annoin pakkauksen viime vuonna joululahjaksi, mukaan laitoin myös miehelle tarkoitettuja juttuja joulun takia. :p

Ja meillä ainakin mies tykkäsi kovasti, joten senkin puolesta kannatan! :)
 
Tuoreelle isälle on hommattuna Ifolorilta kuvallinen muki, jossa lukee "ISIN muki, ÄLÄ koske!!!", kuvituksena tietysti meidän oma poika aamupalalla puuronaamaisena.

Toivomuksia ei ole hirvittävästi kuulunut itse päivän viettämisen suhteen, mutta käydään ainakin pappalassa.
 
Takaisin
Top