Miten vauvanvaatteet saa puhtaaksi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Vauvan kakka ja soseet pilasivat monta bodya esikoisen aikaan. Miten te saatte vauvanvaatteet puhtaaksi?

Rautatahrat eivät kaikki lähteneet, mutta sappisaippua, sitruunamehu + aurinko ja vanish olivat meidän tehokkaimmat. Jos ei noilla lähde, sitten tahra on pysyvä. Vanishilla sai mm lähtemään paitaan kiinni imeytyneen slimen, joten on aika vahvaa myrkkyä.

Porkkana, tomaatti ja vesimelooni ovat olleet vaikeimmin puhdistettavia ruoka-aineita, joten niiltä olen varjellut vaatteita käyttämällä kunnon suojaavaa ruokalappua ja kotona usein otetaan isommiltakin vielä paita pois, jos on vaarana pysyvät tahrat. Helpompi ennakoida kuin pestä pyykkiä.

Sappisaippuaa täälläkin on tahroihin käytetty, toimii melko hyvin. Soodavesiseoksellakin olen joskus jynssännyt tahroja, kun ei ole ollut sappisaippuaa.

Sappisaippuan puolesta itsekin liputan, esikäsittelen kaikki vaikeammat tahrat sillä. Pahimmat on tomaatti ja mustikka. Auringonvalo on aika toimiva jos saa ripustettua riittävän pitkäksi aikaa aurinkoon.

Mä oon vaan tyytynyt hankkiin kuviollisia vaatteita (ei näy tahrat niin hyvin), ja valkonen on eiei. :D joissain on ikitahroja ja oon todennut että no olkoon, eipä nää kauaa käytössä muutenkaan ole. :D ruokailuun ihan ehdoton on sellanen hihallinen ruokalappu!

Sappisaippuaa olen minäkin käyttänyt, sillä on lähtenyt hyvin melkoinen repertuaari tahroja, jopa tomaatti- ja porkkanatahratkin ovat haipuneet miltei näkymättömiksi, kunhan vaan olen muistanut laittaa ennen kuin olen pessyt ne vaikeat tahrat kiinni niihin vaatteisiin :bag: Vanishiin pojan iho reagoi erittäin negatiivisesti, jos sen laittaa pesukoneeseen pesuaineen sekaan, mutta ehkä sillä voisi etukäteen poistaa tahrat ja huuhdella vaatteen hyvin ennen varsinaista pesua.

Sappisaippualla lähtenyt ainakin kakkatahrat hyvin. Ja muutkin tahrat mun mielestä saanut putsattua hyvin :happy:

Neljän lapsen äitinä olen vannoutunut pinkin vanishin (rakeet) nimeen. Toimii kaikista vaikeimpiin tahroihin, ohjeiden mukaan käyttö. Kaikista sitkeimmät tahrat ovat 2-3 paikallishoitokerralla lähteneet kun vaatteen heittää lopuksi pesukoneeseen.

Pesen kaikki lapsen vaatteet kuudessakympissä paitsi merinot. Ja käytän riittävästi pesuainetta sekä tarvittaessa sappisaippuaa plus meillä ei ole yksiäkään valkoisia vaatteita eikä valkopohjaisia kuviollisia vaatteita, joissa näkyisi värjäymät. Ostan paljon käytettynä, enkä myöskään halua värjäytyneen/likaisen näköisiä vaatteita, joten värilliset ja värillispohjaiset kirjavat vaatteet on meillä ollu tosi toimiva ratkaisu! 😊

Takaisin