Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Tässä suhteessa oltiin yritetty 2v (kaikkiaan itselläni 6-7v aktiivista yritystä taustalla ilman yhtään kliinistä raskautta) ja siitä vuoden verran lapsettomuushoidoissa.

Mulla siis PCOS, ei ovulaatioita, vaikka kierto melko säännöllinen.

Letrozoleilla ei saatu kypsiä munasoluja ollenkaan aikaiseksi 7 kierron aikana, joten lisättiin Gonal-F kuvioihin ja ekasta tällaisesta kierrosta saatiin kaksi irtoavaa munasolua ja siitä sitten tärppäsi. 🙏
 
Letrozolilla tämä(kin) raskaus sai alkunsa. Meillä lapsettomuutta takana jonkinmoinen taival ja mukaan mahtuu myös epäonnisesti päätyneitä raskauksia. Mukana yksi onnistunut raskaus. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että tämä päätyisi terveen lapsen syntymään asti.
 
PAS-vauva tulossa. Aiemmat raskaudet saaneet alkunsa clomeilla kun oli epäsäännöllinen kierto ja hitaasti kehittyvä munasolu... nyt taas mitään vikaa ei löytynyt, kierto säännöllinen, ovuloin yms. Tuoresiirtoon ei päästy kun tuli hyperstimulaatio mikä sekin kovin harvinaista näin "vanhana" (39).
No, tulos on tärkein ja pikkuinen vihdoin matkassa mukana kun yritystä takana reilu 2v ❤
 
Mulla on keholla varmaan joku loppukiri, kun mitä vanhemmaksi (41v) elää, sitä helpommin tulee raskaaksi.😁 Hassua, että nuorempana on kärsinyt lapsettomuudestakin ja nyt tärppäsi yk1. Taitaa johtua myös nykyisestä miehestä, ärhäkät on simpat, kun mun ja exänsä kanssa kaikki raskaudet ovat kuulemma nopeasti alkaneet. (Yksi meidänkin yhteisistä lapsista on silti Letroilla saatu, kun mulla meni kierrot ihan sekaisin km jälkeen)
 
Alettiin yrittää tätä kakkosta joskus alkuvuonna, helmikuussa jätin pillerit pois. Menkat oli alkuu tadan 28pv pari kiertoa ja sitte alko olee 35pv ja seuraavat 25pv. Tikuttelin ovista eikä aina etes löytynyt ja jos löyty nii ei tärpänny. Jäin kesälomalle juhannusviikon ma ja stressi katos, juhannuksena sit tuli to ja pe selkeet ovislimat ja piti vähä luovia seksin harrastamisen kans kun oltii mun vanhempien ja sisarten kans mökillä eikä ollut omaa makaria 😂 mutta tärppäs ja tuolla hän mahassa toivottavasti kasvaa loppuun asti ❤️
Kevään stressi töistä ja yrittämisestä selkeesti vei muutamat ovikset kokona ja sai kierronki iha sekaisin.
 
Täällä tärppi kävi yllättäen ekaa IVF-aikaa odotellessa. Tää tais olla eka ovulatorinen kierto inssien jälkeen, ihan ns luomutärppi. Varauksella olen edelleen matkassa, sillä takana 4 perättäistä pettymystä. Mutta koitan pysyä toiveikkaana 🌈 Esikoista yritettiin 1,5 vuotta, tärppäsi ilman hoitoja.
 
Jätin pillerit pois huhtikuun lopulla. Ajatus oli, että vauva saa tulla vaikka heti jos haluaa, mutta kiire ei ole ja tulee, kun tulee. Miehellä on aiemmasta liitosta kaksi tytärtä, jotka molemmat jo koulussa. Nyt tuntui siltä, että aika yhteiselle lapselle.

Yllätyin miten nopeasti tärppäsi! Kierto asettui heti tarkkaan 28 päivään. Yhdet normaalit kuukautiset tuli. Seuraavat tulivat ajallaan, mutta kestivät vain hetken. Siksi on vielä epäselvää millä viikoilla ollaan, saatan joutua hyppäämään helmikuisten puolelle, jos onkin luultua pidemmällä.

Olin valmistautunut yrittämään pitkään, koska pillereitä tullut syötyä 10 vuotta ja ajattelin, että saattaa mennä kauan ennen kuin kierto normalisoituu. Ihana yllätys, että kävi näin helposti. Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin ja vauva pysyy matkassa. 😍
 
Olin jo suhteen alkaessa ilman mitään ehkäisyä. Menimme vain periaatteella, että parhaina päivinä ei tulla sisälle 😁 ja kun päätimme antaa lapsen tulla niin ensimmäisellä kierrolla ei edes laskettu ovulaatiota, tuli plussa joka meni heti alussa kesken.

Sitten mies aloitti reissuhommat ja aloin tikuttaa ovulaatiota. Taas plussa, joka meni myös heti kesken.

Kolmas yritys tikuttamalla ja ovulaatio sattui keskelle viikkoa. Olimme kyllä tallettaneet koko edeltävän viikonlopun ja plussa-aamuna lähdin töiden jälkeen suoraan ajamaan miehen paikkakunnalle ja tallettelimme, mutta se kierto ei tuottanut tulosta.

Neljäs kerta olimme nyt molemmat lomalla ja ei tarvinnut juuri miettiä ja stressata ja tallettelimme ympäri ja läpi ovulaation joka päivä ja plussa. Ja nyt vain toivon että tämä pysyy ❤️
 
Meillä ei ollut yritystä, tämä on ihan täysin yllätysraskaus.
Näin 42v. Joilla raskausmahdollisuus luomusti noin 5% luokkaa, ei oltais koskaan uskottu että ihmeitä tapahtuu. Mieskin oli käynyt rankat syöpähoidot 5v sitten ja hänellä ikää 50v, joten ei uskonut että voisi enää raskaaksi ketään saada. Luonto päätti toisin 😊
 
Raskaus oli täysin yllätys. Olin jo asennoitunut siihen, että yksi lapsi riittää minulle oikein hyvin. Kuitenkaan uusi raskaus ei kaatanut maailmaa ja tässä nyt totutellaan ajatukseen toisesta vauvasta 🤭
 
Itse olisin ollut valmis jo aikaa sitten ja jos ois vaan minusta kiinni niin olisi lapsia jo pitkä liuta, mutta tottakai odotettiin että oltiin avopuoliosn kanssa molemmat valmiita. Ehkä ihan hyväkin että odotettiin, koska kolmisen vuotta sitten muutettiin takaisin Suomeen (asuin siis Briteissä melkeen 7 vuotta, avopuoliso on Skotlantilainen), kaksi vuotta sitten ostettiin omakotitalo, avopuolisolla vakituinen reissutyö ja itelläkin töitä riittää niin paljon ku jaksaa tehä. Joulukuussa jätin pillerin, ja sovelluksella seurasin kuukautisia ja ovulointia. Edellinen hedelmällinen viikko sitte työstettiin joka päivä, ja sehän tärppäsi :tears::Slightly Smiling Face: Pienokainen on kyllä jo kovasti odotettu, ja isovanhemmatkin on tosi innoissaan kun meinasivat jo luopua toivosta. Rakkautta ei siis tuu puuttumaan, toivotaan vaan että kaikki menee hyvin :red-heart:
 
Meillä on ihan tekemällä tehty tyyppi tulossa, mutta toisaalta loppuviimein päästiin kyllä tosi helpolla, vaikka malttamattomalle sielulle nuo kuukaudet olivat kyllä toooooooosi pitkiä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jätin e-pillerit pois 11/2021 loppupuolella, olin syönyt niitä tosi monta laattaa putkeen (6-7 pystyin, kunnes alkoi tiputtelemaan) vuosikausia ja aiemman vähän epämääräisen oireilun vuoksi mietitytti sekin, että olisiko puhtaista ultralöydöksistä huolimatta endometrioosia. Noh, kierrot oli pitkiä (33-36 päivää) mutta kuukautiset oireettomia, joten se huoli ehkä vähän helpotti siinä. Huhtikuussa 2022 tein ekan positiivisen testin ollessani kotona koronakaranteenissa ja aika korkealta tiputtiin, kun vuoto alkoi rv 4+5 ja se raskaus osoittautui kemialliseksi. Tämä oli eka kierto, jolloin oli ovulaatiotestit käytössä, ja jälkikäteen ajatellen ovulaatiota ei varmaan noissa ekoissa pillereiden jälkeisissä kierroissa edes tapahtunut.

Noh, siinä oli sitten välissä yksi tärpitön kierto, tosin jälkikäteen Flo'n merkintöjä katsellessa mitään onnistumisen mahdollisuuttakaan ei ollut, kun en oman töhöilyn vuoksi saanut ovulaatiota bongattua ja kierto venyi ehkä sen kemiallisen vuoksi poikkeuksellisen pitkäksi (39 pv) eikä yhdyntöjä ollut sopivina ajankohtina.

Tässä voittajakierrossa (:rolling:)otin käyttöön täältä saatujen vinkkien johdosta Donafertyn ja greippimehun. En tiedä oliko niissä taikaa, mutta plussa tuli! Nyt tuosta kemiallisesta pelästyneenä seurasin viivojen tummenemista tosi pitkälle, tein testin varmaan joka päivä ja digit aina siihen asti, että tuli se 3+. Nyt mennään rv 7+4 ja toissapäivänä rv 7+2 nähtiin ultrassa viikkoja vastaava sykkeellinen alkio. Kovasti edelleen mieltä kaihertaa se, että onko tästä nyt tulossa meille syliin asti vauvaa, mutta päätettiin miehen kanssa iloita niin pitkään kun kaikki näyttää olevan hyvin. Todennäköisyydet on kuitenkin tässä vaiheessa jo aivan huimasti enemmän sen puolella, että tulee elävä vauva kuin että ei tulisi.
 
Oma kierto oli ovulaatio oireista päätellen viikkoa lyhyempi (tavallisesti 37pv) ja toinen yrittämä oli. Juhannusyö oli tarpeeksi maaginen tällä kertaa 💗
 
Itse olisin ollut valmis jo aikaa sitten ja jos ois vaan minusta kiinni niin olisi lapsia jo pitkä liuta, mutta tottakai odotettiin että oltiin avopuoliosn kanssa molemmat valmiita. Ehkä ihan hyväkin että odotettiin, koska kolmisen vuotta sitten muutettiin takaisin Suomeen (asuin siis Briteissä melkeen 7 vuotta, avopuoliso on Skotlantilainen), kaksi vuotta sitten ostettiin omakotitalo, avopuolisolla vakituinen reissutyö ja itelläkin töitä riittää niin paljon ku jaksaa tehä. Joulukuussa jätin pillerin, ja sovelluksella seurasin kuukautisia ja ovulointia. Edellinen hedelmällinen viikko sitte työstettiin joka päivä, ja sehän tärppäsi :tears::Slightly Smiling Face: Pienokainen on kyllä jo kovasti odotettu, ja isovanhemmatkin on tosi innoissaan kun meinasivat jo luopua toivosta. Rakkautta ei siis tuu puuttumaan, toivotaan vaan että kaikki menee hyvin :red-heart:
Täällä myös brittimiehen puoliso ja asuin Briteissä joku 12v. Nyt jo 10v takaisin.
Tsemppiä odotukseen!
 
Mulla on keholla varmaan joku loppukiri, kun mitä vanhemmaksi (41v) elää, sitä helpommin tulee raskaaksi.😁 Hassua, että nuorempana on kärsinyt lapsettomuudestakin ja nyt tärppäsi yk1. Taitaa johtua myös nykyisestä miehestä, ärhäkät on simpat, kun mun ja exänsä kanssa kaikki raskaudet ovat kuulemma nopeasti alkaneet. (Yksi meidänkin yhteisistä lapsista on silti Letroilla saatu, kun mulla meni kierrot ihan sekaisin km jälkeen)
Mistä sun mies kotoisin, jos saa kysyä, tai mistä hänen sukujuuret? Uskon et tietyt miehet tosiaan saa helpommin siitettyä lapsia :D Ois hauskaa tehdä omaa 'kenttä' tutkimusta :'D
 
Edelliset lapset ovat alkunsa saaneet helposti. Nyt tärppäsi 5 kierrosta joka meni kesken 7+ viikolla. Korkealta tiputtiin ja lujaa. Koko ajan sillä ajatuksella menty että jos ei "itsestään" tule niin saa sitten jäädä tulematta. Keskenmenon jälkeen tärppäsi heti uudestaan ja tässä sitä odotellaan miten tällä kertaa käy🤩
 
Takaisin
Top