Miten vauva sai alkunsa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Ehkäisy jätettiin pois maaliskuun alusta ja yhdet luomumenkat ehti olla, kun testi näyttikin jo plussaa huhtikuussa. Se raskaus meni kesken toukokuussa ja keskenmenon jälkeen ehti taas olla yhdet menkat, josta alkaneesta kierrosta tuli tämä plussa.

Ovulaatiotestit oli käytössä kp7 alkaen ja oman kropan toiminnan opiskelun takia käytin sekä clearbluen 2 hormonin digiä, että perinteisiä liuskoja. Tuo kierto oli nopea ja lyhyt, vilkkuvaa hymynaamaa tuli jo kp8. Liuskoilla tikutin sitten vilkkuvan alettua 3 kertaa päivässä ja kun viivat alkoi tummua, niin 4 kertaa päivässä ja LH huipun sain selkeästi kiinni kp10.

Meillä oli siinä sopivasti just lapsivapaa pitkä viikonloppu, niin ehdittiin ja pystyttiin puuhailemaan joka päivä kp:t 7-11, niin että alkoi olla puhti pois jo kp12 siihen touhuun. Ja johan tärppäsi. Kp22 testi näyttikin jo plussaa.
 
me aloitettiin yritys 4/20. syksyllä 20 hain terolutit tiputteluun. 2/21 käytiin ensikäynnillä yksityisellä ja tehtiin tutkimukset, ei löytynyt mitään vikaa kummastakaan, tosin AMH-arvo nyt ei mulla ollut enää ihan priimaa, riittävä kuitenkin. 3/21 oli yksi kemiallinen raskaus, ja sen jälkeen tehtiin kolme inseminaatiota. kolmannesta tuli tämä plussa, tukilääkkeinä käytössä gonal-f ja lugesteron.
 
Me aloitettiin yritys 12/20 jolloin tulin toisesta kierrosta raskaaksi. Raskaus kuitenkin päättyi keskenmenoon rv 8 helmikuussa; nyt välissä on ollut muistaakseni neljä kiertoa.
 
8/20 plussasin vähän vahingossa, se päättyi 11/20 kkm, joka vuoti tosi paljon ja olin aika huonossa kunnossa sen jälkeen. Ehkäisy jätettiin pois 2/21, mutta ei varsinaisesti yrittämällä yritetty uutta raskautta. Mentiin sillä ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Ja nyt näyttäis, että tärppäsi. :)
 
Vuoden alkupuolella jätettiin ehkäisy pois, ajatuksella ettei haittaa vaikka raskaaksi tulisin. Ei siis mitenkään yrittämällä yritetty, en seurannut ovulaatiota mitenkään. Maaliskuussa haalea plussa. Juuri kun haettiin apteekista (oli tietty kaikkien lähikauppojen hyllyt tyhjät) Clearbluen digi viikkonäytöllä, alkoikin vuoto - kemiallinen varmaankin. Tarkoituksella yksi kierto väliä ja aloin kiinniittämään huomiota ovulaatioon. Kuinkas ollakaan kesäkuun lopulla plussattiin ja Clearbluekin pääsi käyttöön heinäkuun alussa :)
 
Päätettiin että toinen saa tulla jos on tullakseen. Mulla epäsäännöllinen kierto niin en odottanut että heti tärppäisi. Olin miettinyt että otan ovis testit käyttöön mutta ei tarvinnut kun ekasta kierrosta tärppäsi. Näköjään sitä osasi sen oviksen bongata oireiden perusteella :happy:
 
Pari vuotta sitten mulla jäi menkat yhtäkkiä pois ja poissa pysyivätkin sen kolme kuukautta ilman sen kummempaa syytä. Olin puoli vuotta sitä ennen lopettanut e-pillerit kokeillakseni, että olisiko siitä vaikutusta painoon ja mielialaan. Se oli oikeastaan ensimmäinen kerta, kun jouduttiin miehen kanssa tän lapsi -asian kanssa kasvokkain, vaikka molemmat ollaan kyllä aina puhuttu, että sitten joskus. Siitä asti on ehkäisykin ollut vähän laiskaa, menty aika pitkälti keskeytetyllä.

Mulla alkoi biologinen kello tikittää viime kesänä. Oltiin just ostettu talo, menty kihloihin ja elämässä muutenkin kaikki mallillaan. Pikkuhiljaa ruvettiin miehen kanssa puhumaan, että no jos ensin mentäis naimisiin. Lopulta todettiin, että ei ikinä saada aikaiseksi tai haluta laittaa hirveitä rahoja johonkin isoihin kirkkohäihin, joten viime helmikuussa mentiin sitten maistraatissa naimisiin ja samana iltana jätettiin se viiminenkin ehkäsykeino käyttämättä. :hilarious: Siinä kierrossa missattiin ovis juuri ja juuri, seuraavasta sitten jo tärppäskin. Se raskaus päättyi viime toukokuussa keskeytyneenä keskenmenona. Siitä asti ooteltiinkin sitten ensin vuodon loppumista, sitten negatiivista raskaustestiä, sitten alkoi ovulaation tikutus... Yhdet menkat kuitenkin kerkesi tulla väliin ja tässä sitä ollaan taas. :grin
 
Toukokuussa tuli joulukuisen kkm ja komplikaatioiden jälkeen lupa alkaa yrittää uudelleen. Ovistikut oli käytössä mutta en saanut ovulaatiota kiinni. kp 31/31-35 tein raskaustestin, joka oli negatiivinen. Ajattelin, et menkat ne sieltä alkaa, kun kuukautiskipujakin oli. Kp 35 kun menkat ei olleet alkaneet, tein uuden r-testin, joka olikin positiivinen.
 
Jätimme ehkäisyn pois 2020 loppu syksystä. Tulin raskaaksi joulukussa, mutta se meni kesken heti alkuunsa. Keskenmenon jälkeen kierrot ovat heitelleet. No huhtikuussa minulla oli viimeksi olleet menkat jonka jälkeen menkkoja ei ole näkynyt. heinäkuun alussa aavistin raskauden alkaneen ja testi näyttikin kahta vahvaa viivaa. Luomuna sai meidän vauva alkunsa.
 
Kolmannesta oli ollut paljon puhetta, lopulta kaikki tuntui olevan kohdallaan sitä varten ja sovittiin että saa tulla jos on tullakseen :)
 
Esikoisen ja tämän raskauden välillä oli yksi km. Sen jälkeen koitettiin lähes vuosi ennen kuin tärppäsi. Mulla oli varastorauta 18, aloitin rautakuurin. Liekö vaikutti asiaan siis tuo raudanpuute..
 
Takaisin
Top