Miten vauva sai alkunsa?

Jätettiin ehkäisy pois ja ekasta kierrosta nappas. Sama kävi viime kerrallakin. Ihme tuuri. Olisin itse toivonut, ettei ihan niin nopeasti olisi tärpännyt, mutta toki iloitaan nyt.
 
Ehkäisy jätettiin pois kesäkuun alussa ja sen jälkeen kierrot oli mitä sattuu... Taustalla endometrioosiepäily, joten yksitysellä puolella ravasin tiuhaan ja kaikki mahdolliset testit tehtiin. Seuraavaan kiertoon oli jo Letrozol resepti odottamassa ja miehelle lähete siemennesteanalyysiin, mutta hups vaan testi näyttikin plussaa ja tämä raskaus alkoi spontaanisti juuri viime metreillä. Tärppäsi siis yk7 ja yritystä jäi taakse 8kk.
Kun nyt vaan pysyisi kyydissä loppuun saakka!
 
Me päätettiin, että 2021 aletaan yrittämään, ja niimpä taisi ovulaatio sattua just tammikuun alkuun ja heti yk 1 tärppäsi. Olin ihan varma ettei niin nopeasti voisi käydä, että se olisi liian hyvää ollakseen totta ja olin varautunut odottamaan piiitkään. Mutta kiitollisia olemme, kun tiedämme, ettei tämä ole itsestäänselvää ja toivomme, että saamme hänet syliimme asti. :smiley-angelic001
 
Ekalla kierrolla tärppäs kun päätettiin yrittää toista. Esikoisen kohdalla ehti yhdet menkat tulla välissä, kun plussasin. Kiitollinen ja epäuskoinen että näinkin hyvin on tärpännyt. Nyt tietysti peukut pystyssä että tyyppi pysyy kyydissä :Heartred
 
Mulla elämäni ensimmäiset kaksi viivaa nyt, yk10. Tai no ekalla ei varsinaisesti yritetty lainkaan ja sitten kierto muuttuikin niin epäsäännölliseksi (20-40+ päivää) että meni aivan ohi muutama ovisajankohta vaikka yritettiin ajoittaa yritystä kalenterin kanssa. Sitten hankin ovulaatiotestejä, joista ei ollut mitään iloa kun kierto oli niin epäsäännöllinen enkä jaksanut tehdä niitä kierron ympäri. Joskus testit myös olivat vaan väärässä (ei lämpötilannousua vaikka testi näytti plussaa, eli ei oikeasti ovista). Sitten hankin Ouran, jolla ollut todella kätevä seurata lämpötilaa ja pääsin oikeasti näkemään seuraavana aamuna koska ovis on ollut. Aika montakin ihan nappiin ajoitettua yritystä oli, ja viime kuukausina kierto on alkanut normalisoitua. Olin jo alkanut pohtia että tutkimuksiinhan se on kohta mentävä kun vuosi yritystä lähestyy, ja sitten yllättäen tämä plussa.
 
Meillä yritettiin viisi vuotta eikä plussan plussaa. Viime vuonna täytin 30, joten päätettiin, ettei enää ole aikaa tuhlattavaksi. Menin kesäkuussa 2020 yksityiselle gynelle: kaikki oli mallillaan, joten diagnoosina selittämätön lapsettomuus ja lähete lapsettomuuspolille.
Viimein marraskuussa 2020 pääsimme ensikäynnille ja eka inseminaatio tehtiin 12/2020 - nega.
Toinen inssi 1/2021, josta esikoisemme sai alkunsa. Nyt toivomme hartaasti, että kaikki on kunnossa ja saamme hänet lokakuussa syliin :Heartbigred
 
Pari vuotta yritettiin ja selviteltiin mistä johtuu ettei onnistu. Ei selvinnyt miksei, mutta sitten tärppäsi.

Toiveikkaana ja onnellisena, toisaalta kauhusta kankeana varhaisultraa vielä odottelen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä raskaus ei ollut millään lailla suunniteltu. 10/2020 poistatin kuparikierukan jatkuvien kipujen ja todella runsaiden vuotojen vuoksi; ilmoittauduin samalla sterkkajonoon (ikää itselläni siis 40-v). En halunnut hormonikierukkaa, ja pidin raskautta erittäin epätodennäköisenä, myös artikkelien mukaan. Nuorempana olen ollut ilman ehkäisyä pidempiäkin aikoja, eikä vauvaa ole koskaan kuulunut. 12/2020 kävin sterkkakeskustelussa ja siitä seuraavasta kierrosta ihmettelinkin kun menkat myöhässä vaikka rintoja ”tutusti kiristi” yli viikon (normisti parin päivän sisällä alkaa vuoto). Viikon ihmettelin ja sitten salama iski kirkkaalta taivaalta Tiesin heti ilman testiäkin ja 1.2. testillä varmistin: plussaa näytti! Alkushokki oli jäätävä, mutta sitten tuli lämmin tunne täettä tää on maailman paras juttu. Miesystävä on iloissaan myös, vaikka hän on toitottanut koko suhteen ajan, että lapsiluku on täynnä. Hänellä kaksi edellisestä liitosta. Nyt vaan opetellaan ajatukseen ydin-uusioperheen yhdistelmästä!
 
Me mentiin miehen kans naimisiin elokuussa. Meil on tarpeeks jälkikasvua kyllä molemmilla ja ikääkin on, mut päätettiin silti, et jätetään ehkäisy pois.
No hei, tilastollisesti alle 5% mahdollisuus tulla raskaaksi tässä iässä ja ilman hoitoja n 1% mahdollisuus, ni ei juur ihmeitä odoteltu.
Turhautumisen vaihe käytiin jo läpi ja alun perin puhe oli, et jos vuodenvaihteeseen ei tärppää, ni jatketaan ehkäisyllä. En ehtinyt hakemaan ehkäisyä. Nyt sitten seuraavia tilastoja uhmataan, koska kolmasosan pitäis tässä iässä mennä kesken..

Mahtava tunne olla tilastollinen poikkeus! Tsemppiä myös teille odotukseen, toivottavasti päädytte tuohon 2/3 joukkoon... :smiley-angelic003
 
Takaisin
Top