Miten vauva sai alkunsa?

Yk 5 tärppäsi, vaikka ajattelin ettei tästä kierrosta mitään tuu. Olin päättänyt ostaa marraskuulle ovistikut. Tähän asti mittailin aamulämpöjä. Lämmöt kuitenkin heitteli varmaan stressin takia kun ollut aika kuormittava elämäntilanne meneillään, joten varmasta ovulaatio päivästä en ole varma :dead: oon ollut absolutisti koko yrityksen ajan, en juonut edes ystävän polttareissa, ja nyt just kun luulin että ei tullut yrityksestä mitään niin heidän häissä join viiniä ja nyt on tietysti ihan hirveä katumus :banghead: hedelmöitys oli silloin tapahtunut, mutta alkio ei olisi tod.näk. vielä kiinnittynyt. Toivottavasti kaikki menee hyvin siitä huolimatta :angelic:
 
Ikää ihan kohta sen 35 ja olin jo varautunut kuukausien yrittämiseen. Tärppäsikin sitten jo yk 2.
 
Kävin kierukan poistossa ja tyhjennysvuoto oli pari vk poistosta. Raskauduinkin sitten heti ekasta kierrosta :happy8
 
Ehkäisy jätettiin pois vuoden vaihteen tienoilla, mutta ei mitenkään yritetty. Tämä on nyt toinen raskaus tämä vuonna, yksi meni kesällä kesken. Ehdittiin jo vähän puhua että pitäisikö alkaa yrittää, kun minullakin on jo ikää, mutta sitten tämä pieni ilmoittikin tulostaan.
 
Me jätettiin ehkäisy pois 2017 kesäkuussa. N. Vuoden jälkeen selvisi, että molemmissa on vikaa ja päästiin suoraa ivf-hoitoihin. 4PAS tehtiin joista tulos oli 1 kemiallinen raskaus. Elokuussa piti aloittaa uusi ivf, kun pakkanen meni tyhjäksi. Totesin miehelle, etten halua/pysty jatkamaan heti hoitoja vaan haluan siirtää aloitusta.
Pieni yllätys oli kun testiin pärähti plussa 8.10:love7
 
Meillä kerettiin yrittä reilu vuosi. Sain yksityiseltä gyneltä lähetteen keskussairaalan naistenpolille vuotohäiriöiden takia. Kahdella yksityisellä kerkesin vuoden aikana käydä, kumpikaan ei sanonu, et vuotohäiriö (tiputtelu ennen menkkojen alkua) vois olla syy siihen, ettei oo tärpänny. Kun pääsin julkiselle, niin oli vuos ja kuukaus yrittämistä takana. Sain keltarauhashormoonit ja ajan lapsettomuustutkimuksiin. Seuraavasta kierrosta, kun keltarauhaset oli käytössä, tulin raskaaksi. Oli aivan järjettömän uppea fiilis, kun soitin ja peruin ajan lapsettomuustutkimuksiin.
 
Olen 32 ja oltiin varauduttu siihen, että lasta voisi joutua yrittämään vaikka parikin vuotta. Yllätys oli aivan valtava kun heti ensimmäisestä ovulaatiosta lähti raskaus liikkeelle. Välillä mietin, että mitäköhän vaikeuksia tässä tulee vielä eteen kun raskautuminen oli niin nopea... No, toivon että jatkossakin saamme olla näin onnekkaita.
 
Lopetin pillereiden syömiset joulukuussa. Kroppa meni aivan sekaisin. Ensimmäisen kahden kuukauden aikana paino nousi 6kg vaikka urheilin melkein päivittäin. Kesällä kisakauden aikana paino ei tippunut mihinkään. Kuukautiset tuli ja meni. Kierron pituudesta ei ollut mitään tietoa sillä vaihteli niin paljon. Ovulaatiotesteistä ei ollut mitään apua koska en itsekkään ollut kartalla missä mennään. Joten sit mentiin vaan ihan fiiliksen mukaan.
 
Mulla on 20- ja 16-vuotiaat likat edellisestä liitosta ja nykyisen kanssa ollaan 12 vuotta oltu sitä mieltä että yhteinenkin saa tulla jos tulee, mutta jos ei tule niin näinkin pärjätään. 6 keskenmenoa, yksi geneettinen keskeytys ja yksi kaavinta tähän väliin on mahtunut mutta nyt näyttäisi varsin hyvältä sen suhteen, että tämä raskaus maaliin asti menisi. Luomuna on alkunsa saanut, aika lailla viime metreillä kun ikää mulla on jo kohta 42. Olin jo päättänyt että 42 kun tulee täyteen niin otetaan ehkäisy takaisin ja keskitytään mummohommiin mutta en sitten ehtinyt.
Mummoksi ehdin n.kuukautta ennen omaa laskettua aikaani kun esikoisellani on laskettu aika toukokuussa.
 
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?

Meillä molemmilla kyti ajatus lapsesta. Vähän ehkä vuorotellen kuumeiltiin. Puhuttiin asiasta paljon. Lopulta päätimme jättää ehkäisyn pois ajatuksella, vauva saa tulla jos tulee. Kuinka ollakaan heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. :joyful: Olimme iloisia ja yllättyneitä! Olin ajatellut, että tässä saattaisi kestää, kun on ikääkin jo, ja ylipäätään muutenkin. Mies on ollut superihana heti alkumetreiltä. Hän on tosi paljon tukena henkisesti ja käytännön tasolla hoitaa montaa hommaa, kun en vaikean raskausajan vuoksi ole pystynyt.
 
Lähes 11v odotusta ja aktiivista yrittämistä ehti täyttyä ennen ensimmäistä ja ainoaa positiivista raskaustestiä. Näistä muutama vuosi myös lapsettomuushoidoissa. Tikuttelua, vuosia jatkuneet hormonihoidot ja aikamoista vuoristorataa takana mutta vihdoin IVF-hoitojen 6. pakastealkionsiirto onnistui!
 
Takaisin
Top