Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Toisella hoitokierroksella tärppäsi. Taustalla siis monirakkulaiset munasarjat ja mahdollisesti pco(s). Hoitona oli ovulaation induktio; letrot + gonal-f/bemfola + pregnyl + kotiyhdynnät. Heinäkuussa 2019 alkoi yritys.
 
Yk 6 tärppäsi meillä. :) Tässä kierrossa en tikuttanut ovulaatiota, kun oireet on mulla aika selkeät. Lämpöjä kyllä mittailin.
 
Yk 1 tärppäsi heti, ihan niin kuin esikoinen. Oviksen bongasin tikulla.
 
Me oltiin kuukauden verran miehen kanssa pallotelleet ajatusta kolmannesta lapsesta ja tunne siitä, että haluamme vielä yhden lapsen lisää, oli vahvistunut. Emme kuitenkaan ehtineet alkaa yrittää, vaan raskaus ilmoitti yllättäen itsestään kuukautiset jäätyä pois. Ovulaatio olikin minulla paljon myöhemmin mitä olin ajatellut.
 
Yk3 toi toivotun tuloksen, yk 1 ja 2 jäi kemiallisiksi. Ovulaatiotestit käytössä.
 
Yk2. Ihan fiiliksen mukaan mentiin sen tarkemmin ajoittamatta, vaikka oviksen tikutinkin.
 
Pakastealkion siirrolla :happy:

Kolme inseminaatiota keväällä 2019 ja nyt kesällä ivf hoidon aloitus. Tuoresiirrolla ei napannut, mutta nyt menossa RV 5+1

On tässä aika epätodellinen olo vielä...
 
Kahdella aiemmalla kerralla on pitänyt yrittää jokunen kuukausi. Nyt tärppäsi ekasta kierrosta! En voi uskoa tätä ja on ihan pää pilvissä olo vielä. Tein testin tänä aamuna. :Heartred
 
Erinäisistä syistä johtuen pääsimme yrittämään vasta nyt, kun 35-vuotispäiväni on jo nurkan takana. Pelkäsin, että prosessista tulee pitkä ja raskas, mutta uskomatonta kyllä, näyttää siltä, että heti ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäsi. :eek: Olin päättänyt, etten kemiallisen varalta takuulla tee testiä ennen kuin menkat ovat ainakin pari päivää myöhässä, mutta en oireiden takia malttanut odottaa. Tein eilen päivä ennen menkkojen alkamispäivää herkän testin, ja viivahan siellä oli. Se ei ihan välittömästi piirtynyt näkyviin, joten ajattelin jo, että "höh", mutta haalea juova siihen sittenkin putkahti ihan testiajan puitteissa. En vielä uskalla oikein uskoa koko raskauteen, vaikka tänään sain aamuvirtsasta normitestillä vielä selvemmän viivan. Mieskin on vielä melko epäuskoinen, mutta varovaisen iloinen. Kun nyt kaikki menisi hyvin. :smiley-angelic001

Edit: Tarkennuksena vielä, että kyseessä on siis ensimmäinen raskauteni. Yritin ajoittaa oviksen testeillä, mutta ihan puhdasta plussaa en saanut. Jotain kuitenkin näkyi kuukautis-appin ehdottaman ovispäivän tienoilla, joten silloin heilutimme ahkerammin peittoa. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Yk 4:llä tärppäsi ☺️ Lopetin pillerit kesäkuun lopussa. Oviksia en koskaan tikutellut mutta laskin joka kuukausi ”noin”-päivän Ovulaatio-laskurilla.
 
Ihan luonnollisesti, oon lopettanut ehkäisyn (nuvaring) keväällä 2019.

Oon käyttänyt flo -sovellusta ja sanonu aina milloin on sen mukaan "tärppipäivät". Mutta ei tätä mitenkään erityisesti yritetty missään vaiheessa. Ehkä nyt sitten on tyypin aika tulla
Itselle täysin uusi juttu tää vanhemmuus. Miehellä 3 lasta aiemmasta suhteesta.
 
Takaisin
Top