Miten vauva sai alkunsa?

Täällä toiveissa ensimmäinen lapsi, ehkäisy jätettiin pois nyt loppukeväästä. Mulla on nykyään aika lyhyt kierto (24 pv), ikää 34v ja alkuvuodesta oli joku vuotohäiriö, niin luottogyneni suositteli ovulaation tikuttamista.

Ekaan kiertoon en ehtinyt tilata ovistestejä, mutta tokan ja kolmannen kierron tikutin. Tokasta kierrosta en saanut hymynaamaa, vaikka oli mielestäni selvät oireet. Kolmannessa kierrossa tuli sitten hymynaama ja iloiseksi yllätykseksi myös tärppi. Nyt kovasti sitten toivotaan, että kaikki menisi hyvin.
 
Ensimmäinen raskaus täällä meneillään. Paasasin miehelle tilastoja, miten keskimäärin 6 kuukautta kestää raskaaksitulo ja ei vuosikaan ole mikään epätavallinen - jos nyt onnistuu ylipäätään. Lisäsin vielä, että kun olen yli 30-vuotias, niin se ei erityisesti asiaa auta. Vanhemmillani lisäksi oli esikoisen (minun) yrittämisessä kestänyt ja sekin sai epäilemään, josko olisi alttiutta.

Jo toisella yrityskierrolla käytin ovulaatiotestejä (kierrossa parin päivän heittoja ja vietämme paljon aikaa eri kaupungeissa, joten pitää erikseen aikatauluttaa, että ollaan varmasti samassa paikassa). No, kolmannesta kierrosta sitten tärppäsikin ja olin ihan hämilläni! Oltiin lomamatkalla ja ovulaation jälkeenkin join yhden tai kaksi alkoholiannosta useampana iltana, kun jotenkin olin muka niin epätoivoinen, että ei se nyt tästä kuitenkaan tärppää, niin en jaksa stressata ja lomaa sen mukaan suunnitella. Rinnatkin kipeytyivät hienosti PMS-aikataulussa. Vasta pari päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää aloin pohdiskella kummallista flunssaoloa. Koronan takia tein raskaustestin lähinnä "poissulkumielessä", mutta siihenpä ilmestyikin hyvin hyvin hentoinen haamuviiva! Miehelle kertoessani jo toinen lause oli selostus siitä, mikä on kemiallinen raskaus. Tuli aika monta testiä sitten tehtyä ja tummuvaa viivaa seurailtua. Hyvin se siitä tummui, nyt 5+2 ja toivotaan, että pysyy kyydissä! :Heartred
 
Yk2 tärppäsi, en testannut oviksia tai mitään. Toukokuun puolivälissä minipillerit lopetettu ja ensimmäisten menkkojen jälkeen yk1 ja ovistestailut että lähtikö kroppa toimimaan normaalisti. Kyllä vaan lähti niin päätin jättää yk2 ovistestit pois ja katsoa kuinka käy. Peitto heilui 2 päivää ennen ovista ja siitä sitten tärppäsi :joyful:
 
Mä kävin poistattamassa huhtikuun lopussa hormoonikierrukan. Ehkäisyneuvolqn ohjeiden mukaan käytettiin kuukausi muuta ehkäisyä. Kesäkuussa jätettiin ehkäisy pois. Ei kovin kauaa keretty yrittää.
 
Viitisen kuukautta yritettiin. Kahdesta vikasta kierrosta sain oviksen kiinni, ja jälkimmäisestä tärppäsi.
 
Yk3 tärppäsi. Clue-appilla oon seurannut kiertoa ja sen mukaan ovulaation tienoille ajottu petiuuhqt ja tsädääm. Vähän yllätti, sillä meidän kakkosta saatiin yrittää vähän pitemmän kaavan mukaan. Esikoisen kohdalla menikin samalla kaavalla, kun @yama lla "siihen menee kuitenkin vähintäänkin kuukausia". No, kyllähän kaks on jo monikko.
 
Ajatuksella että tulee jos on tullakseen, ollaan oltu miehen kanssa pari vuotta. Mun esikoinen pian 10 ja meni samalla ajatuksella hänen saamiseen aikoinaan 5v. Nyt olin jo viime aikoina totuttautunut ajatukseen, että ei oo sitä toista enää tulossa.

Keväällä ja kesällä oli tosi epäm. pitkiä kiertoja ja aloin seuraamaan kiertoa ovistesteillä ja ajatuksella et alkaako ennenaikaiset vaihdevuodet kun vuotopäiviäkään ei oo enää kuin pari. Alkoi myös uusi lääkitys, jota ei saa käyttää raskauden aikana.

Testailu jäi loman tiimoilla muutamaksi viikoksi, samoin kun tää mun aloittama uusi lääkitys. Noh, aloitin lääkkeen uudestaan, löysin avaamattoman Pregcheck-paketin (tuli tehtyä hädissään muutamat testit kun kierrot piteni) ja onneksi jostain syystä päätin aamulla tehdä varmuuden vuoksi ihan epätodellista vieläkin!
 
Tammikuussa alotettiin yrittäminen. Mie oon 30 ja molemminpuolin sukua lapsettomuutta/haasteita tulla raskaaksi joten en ole osannut oikeasti uskoa, että luomusti voisin tulla raskaaksi.

Keväällä kävin gynellä tarkistuttamassa, että kaikki ok. Löyty kysta. Nyt elokuulle sovittu uusi aika ja olin varautunu pyytämään hormoni apuja, koska lyhyt luteaalivaihe. Mutta kappaskeppanaa plussasin muutama pv sitten

En kyllä osaa uskoa, että on ihan totta ennenkö varhaisultrassa todetaan se.
 
Muokattu viimeksi:
Täältä joukkoon liittyisi uusi Huhtilainen! :excited001

Takana pitkää ja paksua lapsettomuutta PCOS :stä johtuen. Ovulaatio tulee näköjään kerran vuoteen heinäkuussa ja nyt viimeiset kaksi vuotta se on myös tuottanut tulosta. Edellinen päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, mutta yritän kuitenkin nauttia tästä hetkestä ja olla lietsomatta paniikkia itseeni tai teihin muihin. Lisää speksejä sitten tuolla yksityisemmässä sektorissa. :happy:

Tänään oli juuri aika lapsettomuuspolille ja vähän oli jopa noloa soittaa pitkään odotettua aikaa tämän onnellisen uutisen vuoksi. :cool14

Että terve vaan ja nyt jos koskaan on erityisen ihana "tavata"! Yhdessä on mukava jatkaa. :hug007
 
Täältä joukkoon liittyisi uusi Huhtilainen! :excited001

Takana pitkää ja paksua lapsettomuutta PCOS :stä johtuen. Ovulaatio tulee näköjään kerran vuoteen heinäkuussa ja nyt viimeiset kaksi vuotta se on myös tuottanut tulosta. Edellinen päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, mutta yritän kuitenkin nauttia tästä hetkestä ja olla lietsomatta paniikkia itseeni tai teihin muihin. Lisää speksejä sitten tuolla yksityisemmässä sektorissa. :happy:

Tänään oli juuri aika lapsettomuuspolille ja vähän oli jopa noloa soittaa pitkään odotettua aikaa tämän onnellisen uutisen vuoksi. :cool14

Että terve vaan ja nyt jos koskaan on erityisen ihana "tavata"! Yhdessä on mukava jatkaa. :hug007
Sori mutta nauratti toi ovulaatio tulee kerran vuodessa heinäkuussa.:grin Mullahan on ihan sama.:joyful:
Kolmena viime kesänä olen tullut raskaaksi, ensimmäinen niistä meni kesken.
Mukava kun tulit tänne ja onnea!:smiley-bounce012
 
Sori mutta nauratti toi ovulaatio tulee kerran vuodessa heinäkuussa.:grin Mullahan on ihan sama.:joyful:
Kolmena viime kesänä olen tullut raskaaksi, ensimmäinen niistä meni kesken.
Mukava kun tulit tänne ja onnea!:smiley-bounce012

Jep, tähän on tultu, munasoluilla tai ilman. :biggrin

Mutta kiitos, perästä tullaan siis. :thumleft
 
Täällä ensimmäinen lapsi toiveissa. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 11v. ja naimisissa 4v. Lapset on aina olleet toiveissa, mutta koulu, ura, asunnon osto ym. on tapahtuneet ensin.

E-pillereitä oon syönyt heti seurustelun alusta eli 11v. myöskin, joten jännitin kauanko kropalla kestää niistä palautua. Monilla kun voi mennä vaikka 1v.

Nyt kolmenkympin kolahdettua alkoi tulla olo, että pitää alkaa yrittää (jos yrityksessä kestääkin, niin ei ainakaan ikä olisi sitten esteenä jos pitkään odottelee...). E-pillerit lopetin sitten pienen viivyttelyn jälkeen toukokuun lopussa.

Koko kuukautiskierto ja ovulaatio game oli mulle aivan uusi :grin, sillä en ollut näitä e-pillereiden aikana lainkaan seurannut. Latasin Clue app:in ja se onneksi seurasi kiertoa ja arvioi ovulaatiopäiviä. Sen pohjalta sitten kokeiltiin ajoittaa kesäkuussa ja heinäkuussa ja jo heinäkuussa sitten tärppäsi.

Edelleen tosi epäuskoinen (ja kiitollinen) olo että näin nopeasti onnisti :oops::Heartpink Mutta vaikea vielä uskoa todeksi, luulen että vasta ultran jälkeen uskaltaa heittäytyä täysillä mukaan. Toivotaan kovasti, että kaikki sujuisi hyvin :Heartpink
 
Ei ollut suunniteltu tämä raskaus, hormonikierukka ollut käytössä ja niin sen piti yhä olla. Plussan jälkeen kävin ultrattavana, mut eipä löytynyt kierukkaa. Ilmeisesti on huomaamatta poistunut kuukautisten mukana.
 
Ei ollut suunniteltu tämä raskaus, hormonikierukka ollut käytössä ja niin sen piti yhä olla. Plussan jälkeen kävin ultrattavana, mut eipä löytynyt kierukkaa. Ilmeisesti on huomaamatta poistunut kuukautisten mukana.
En tiedä miten tähän uutiseen tulisi suhtautua, kun en tiedä oletko iloinen, hämilläsi vai lähinnä epätoivoinen. Uskon kuitenkin sun olevan asian kanssa jossain määrin sujut, kun tänne olet tiesi löytänyt! :Heartred

Haluan toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi mukaan joukkoon! Vertaistuki on kultaakin arvokkaampaa ja auttaa toivottavasti jäsentämään ajatuksiasikin. Täällä me ollaan toinen toisiamme varten. :love022
 
En tiedä miten tähän uutiseen tulisi suhtautua, kun en tiedä oletko iloinen, hämilläsi vai lähinnä epätoivoinen. Uskon kuitenkin sun olevan asian kanssa jossain määrin sujut, kun tänne olet tiesi löytänyt! :Heartred

Haluan toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi mukaan joukkoon! Vertaistuki on kultaakin arvokkaampaa ja auttaa toivottavasti jäsentämään ajatuksiasikin. Täällä me ollaan toinen toisiamme varten. :love022

Kyllä se alkuun oli hämmentävää, mutta alkujärkytyksen jälkeen ollaan ihan onnellisia tapahtuneesta.
 
Meidän piti alkaa yrittämään kolmatta vuodenvaihteessa, mutta tämä ilmoittikin jo vähän aiemmin tulostaan. Taloudellisesti ei ole mitenkään paras väli meille, kun palasin vasta hoitovapaalta nyt elokuussa töihin. Pärjätään kyllä ja onhan tämä ihana yllätys. ❤️ Mentiin siis varmoilla päivillä tietäen, että tämäkin mahdollisuus saattaa sieltä tulla eli ei tullut mitenkään shokkina.

Meillä kaksi edellistäkin tulleet suht lyhyen yrittämisen (5-6kk)jälkeen, mutta heidän väliin sattui kaksi varhaista keskenmenoa viikoilla 6 ja 7.
 
Kosmoskukka, ymmärrän, sama olo täälläkin.

Me jätettiin ehkäisy maaliskuussa ja samantien tulinkin raskaaksi, ilman että olin seurannut ovulaatiota tai mitään muutakaan. Se raskaus tosiaan päättyi keskenmenoon kesäkuussa. Aloitettiin kondomin käyttö sitten siihen asti kun tein varmistustestin, että edellisen raskauden kaikki materiaali oli varmasti poissa. Nyt tulin sitten taas heti raskaaksi, eikä edelleenkään seurattu ovulaatiota tai muuta vippaskonstia käytetty.

Raskaaksi tulen siis helposti mistä olen aivan super kiitollinen! :Heartred Vielä kun saisi vauvan syliin asti...
 
Huh, onpa erilaisia taustoja :)

Itse olen syönyt e-pillereitä 15 vuotta, kunnes vuosi sitten heinäkuussa jätin pillerit pois. Kierron tasaantuminen kesti oikeastaan kevääseen asti ja olin jo ihan varma, ettei luomuraskaus onnistu ikinä kun kiertokin on niin sekava. Kävin kertaalleen verikokeissa, jotka oli ok. Ovulaatiota en ole yrittänyt tikuttaa, vaikka testejä ehdin jo keväällä hankkiakin.

Pari päivää sitten plussasin, en voi uskoa tätä todeksi, ja todella toivon että tämä pieni pysyy kyydissä :Heartred
 
Meillä ollut ehkäisy pois reilu 3 kk. Nyt viimeisen kuukauden aikana enemmän tullut harrastettua varsinkin oletetun oviksen aikaan.

En ole seurannut oviksia, ollaan menty sillä et tulee jos on tullakseen ja myöhemmin katsotaan missä mättää jos ei näy eikä kuulu :)

Plussa testiä en oo vielä tehnyt, huomen aamulla ois tarkoitus kokeilla. Onhan tässä raskausoireita ollut ja semmonen fiilis et nyt on tärpänny :angelic:
 
Esikoinen ja tämä tuleva vauva on saanut alkunsa klinikalla inseminaatiolla, koska ollaan naispari, ni raskautuminen ei oikein muuten onnistu :grin
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top