Miten vauva sai alkunsa?

Meillä tehtiin "rouvan toimesta" esikoista inseminaatioiden voimalla pitkään klinikalla.. hän sitten syntyi 07/16.❤️
Pikkukakkosta koetettiin samoilla konstein ja se käyntiin lähtikin, mutta päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon.

Nyt minä olen reilun vuoden ajan kytännyt sokereita (oon siis diabeetikko) hullun kiilto silmissä, poistattanut polyyppeja ja mitä lie, jotta voisin meille pikkukakkosta yrittää. Inseminaatiolla ei mulla tapahtunut tulosta, mutta ensimmäinen IVF-hoito, jonka kahdesta alkiosta nyt ensimmäinen on kyytillä..❤️ aika ihanaa.❤️
 
Meillä PAS alkuinen vauva ja tänä aamuna plussasin. Tämä olisi siis meillä jo kolmas lapsi samasta "erästä". Hassua sinänsä että tämä pikkuinen on samaan aikaan hedelmöitetty kuin meidän isommat sisarukset, eli 8 vuotta sitten jo :D
 
2v sitten oli keskeytynyt keskenmeno 7+5. Se oli melko nopeasti tärpännyt. Jäätiin edelleen ilman ehkäisyä ajatuksella, tulee jos tullakseen. Ei tärpännyt.

Nyt talvella mun meni hermot menkkoihin ja päätin laitattaa kierukan. Mutta siinä sit oli kaikkee enkä koskaan muistanut/ ehtinyt soittoajalla soittaa aikaa.

Nyt heinäkuussa soitin viimein ja sain ajan 25.8. Sitä ennenki otettiin verikokeita. Noh... Eipäs ne menkat sitten alkanutkaan. Tosin mulla ollut ennenkin sitä et jää väliin ja kun teen testin alkaa heti. Eli joku psykologinen juttu varmaan. Kirosin kaverille et alkas ny sit ku oli jotain menoo enkä halunnut menkkoja sillon. Kävin hakee testin ku oli 4pv myöhässä ja sehän pamauttikin haalean viivan...

Sillä tiellä nyt ollaan. Yllätys molemmille, vähän ehkä shokkikin, mutta tervetullut kuitenkin.
 
Tämä vain taas tuli vaikkei pitänyt enää olla kovin todennäköistä ja puolisen vuotta piti todennäköisyydet ihan hyvin kutiaan. Ehkä kaksi kertaa olen bongannut oviksen tässä vuoden aikana ja toisessa kierrossa niitä oli kaksi, joista jälkimmäinen on poimittu näköjään kyytiin. Ei ehkäisyä, muttei juuri tilanteita joissa sitä tarvittaisiinkaan.
 
Meillä sattui kohdalle kolmannella yrittämällä nyt kesän aikana, en sen kummemmin seuraillut tai testaillut, laskeskelin vain mahdollista ovulaatio päivää. Itsellä aika epäsäännölliset kierrot nyt kun lopetti kaikki ehkäisyt.:bookworm:
Tällä tärppi kerralla ehdittiin touhuilla parina peräkkäisenä päivänä ja sitten siinä yhtenä yönä näin unen hedelmöittymisestä. Siitä kului pari viikkoa ja tein positiivisen testin. :hilarious:
Piti tässä tehdä vielä toinenkin testi, joka oli edellistä vahvempi, kun olen edelleen ihan ymmyrkäisenä kiitollisuudesta, että näin pian meillä onnistui ja pieni olisi matkalla.
Parin viikon päästä varhaisultrataan ja todella toivon että sieltä alkion syke löytyy!:angelic:
Tämä on liian jännittävää, mutta yritän pysyä tyynenä ja jos kaikki näyttää olevan hyvin niin se luo varmuutta rentoutua ja nauttia tästä uudesta tilanteesta täysin sydämmin.:Heartred
Ihanaa ja onnekasta odotusta kaikille:love7
 
Meidän edelliset lapset ovat saaneet kaikki alkunsa hyvin nopeasti, 2-4 kierrossa, vaikka ollaankin oltu jo silloin yli 30v kumpikin. Tällä kertaa oltiin oikeastaan vasta puhuttu että olisiii nyt aika vielä yhdelle mutta tavallaan mitään ei oltu päätetty. Ilman ehkäisyä ollaan oltu ns. aina, pelattu varmoilla päivillä silloin kun ei ole ollut tarkoituskaan tulla raskaaksi. Ja nyt siis odotellaan kaksosia perheenlisäksi.
 
Meillä osui tämä kolmannessa kierrossa. Kahdet edelliset menkat oli venyneet yli 30pv mittaisiksi, niin että ehdin jo luulla että joko nyt. Heinäkuun lopussa sitten mentiin viikoksi Suomea kiertämään telttaillen, ja uskon että se reissu kyllä auttoi siihen onnistumiseen, kun oli niin kivaa ja rentoa, kun koronaakaan ei juuri ollut. Ja vaikka se ei päivien puolesta siihen ehkä oikein osuisikaan, niin ollaan sovittu, että vauva sai alkunsa teltassa Punkaharjulla :grin
 
Viime vuonna syntyi esikoinen helmikuussa ja päätettiin heti toukokuussa yrittää toista lasta. Heti sitten tärppäsikin, mutta heinäkuussa piti tehdä lääkkeellinen tyhjennys kun ei kohdussa ollut eloa.. Olisi tullut lähes päivälleen vuoden ikäero.

No uutta yritystä kehiin. Tyhjennysvuoto oli ovuloimaton ja pitkittyi. Ekasta ovulaatiosta kuitenkin tärppäsi uudestaan. Oli sellainen pieni vuoto ja hyytymä rv 3+6 ja ajattelin että menkat näköjään alkaa, vaikka testi oli paria päivää ennen positiivinen. Kyytiläinen kuitenkin pysyi kyydissä ja raskaus jatkui normaalisti.

Ilmeisesti oma tuntemus siitä, että tämä alkoi kaksosraskautena piti paikkaansa. Synnytyksen jälkeen kätilöt tutkivat istukkaa ja näytti vahvasti siltä että siinä oli lisäistukka. Ilmeisesti toinen alkio ei lähtenyt kasvamaan, vaan vuoti pois tuolloin rv 3+6. Ilmeisesti tuplaovis on todennäköisempi juuri ovuloimattoman kierron jälkeen.
 
Takaisin
Top