Miten vauva sai alkunsa?

Kirjoitin jo toiseenkin ketjuun vähän meidän yrityksestä. Tämä siis eka raskaus, joka saatiin alulle ensimmäisen ivf-hoidon ensimmäisestä siirrosta. Meillä jäi alkioita myös pakkaseen vielä 12kpl eli toivon kovasti että siellä olisi meidän koko perhe :angelic: jos ei sitten luomuna tärppäisi tämän jälkeen.. No sellaista turha ehkä haaveilla :hilarious: yritettiin yli 2v ilman plussia ja laskin että tämä oli yk29.
 
Kirjoitin jo toiseenkin ketjuun vähän meidän yrityksestä. Tämä siis eka raskaus, joka saatiin alulle ensimmäisen ivf-hoidon ensimmäisestä siirrosta. Meillä jäi alkioita myös pakkaseen vielä 12kpl eli toivon kovasti että siellä olisi meidän koko perhe :angelic: jos ei sitten luomuna tärppäisi tämän jälkeen.. No sellaista turha ehkä haaveilla :hilarious: yritettiin yli 2v ilman plussia ja laskin että tämä oli yk29.

Ihanaa, että noin pitkän yrityksen jälkeen saitte nyt plussan! :happy:
 
Tämä kävi yllättävän nopeasti. Tjottailtiin pari-kolme kiertoa ja sitten napsahtikin plussa testiin. Oltiin ihan asenteella ettei tämä ihan heti tärppää. Esikoinen tuli vasta kun yli vuoden yrityksen jälkeen heitettiin kirves kaivoon. Näköjään meillä onnistaa, kun ei yhtään uskota siihen. :D
 
Me ollaan naispari joten hoitoalkuinen raskaus. Ivf tehtiin helmikuussa, puoliso kasvatti munasolut ja yksi tuoresiirto tehtiin minulle ennen korona-aikaa. Tuo päätyi negaan ja nyt päästiin tekemään pas, josta näyttää plussa tulevan! Virallinen testipäivä on vasta maanantaina juhannuksen jälkeen mutta vahva viiva saatiin jo tänään juhannusaattona
 
Vähän "yllätyksenä", sillä ovis oli täysin hukassa keskenmenon jäljiltä ja peitto heilui vain paristi :D
 
Mä jätin e-pillerit pois ja ryhdyin heti tikuttamaan ovista, oli itse asiassa miehen pyyntö koska ei jaksa harrastaa seksiä kovin usein :hilarious: Mutta sitten oviksen aikaan joutui kyllä kolmena päivänä putkeen hommailemaan, oli aika raato sen jälkeen. Siitä tää raskaus sitten lähti :D Olin vielä taas varoitellut että normaalia jos kestää vuosikin yrityksessä... Hupsista.
 
Me alotettiin yrittäminen huhtikuussa, ja toisella kierrolla jo tärppäs. Ovulaatiotikut oli käytössä alusta asti. Olin ihan varma, että kestäis tosi kauan, sillä mulla on tosi epäsäännöllinen kierto jne. Ei onneks kuitenkaan, ollaan tästä tosi onnellisia ja kiitollisia. :smiley-bounce012
 
Me koitettiin jostain loppuvuodesta asti ja kierto mistä radkauduin niin tikutin ja tiesin tarkalleen milloin on ovis, ja selkeet merkit oli. Sit vaan heilutettiin peittoa ja tadaa :D mä tiedän tasan tarkkaan mikä kerta se raskautuminen tapahtui xD
 
Kuopus syntyi 09/19 ja päätettiin heti, ettei käytetä ehkäisyä vaan seuraava vauva saa tulla kun on tullakseen. Raskauduin kun kuopus oli 6kk (lieneeko tärppäämisessä täysimetyksen lopetus), mutta raskaus päättyi 14. toukokuuta, jonka jälkeen tulin heti uudelleen raskaaksi. Joten viikot ja la vielä epäselviä. Kävin ekassa varhaisultrassa 22.6. jolloin lääkäri totesi, että viikkoja on alle 6. Joten sain uuden ultran 6.7. Toivottavasti sitten selviää viikot. Ja toivottavasti tämä pieni pysyisi matkassa mukana. :)
 
Pillereitä syönyt jo useamman vuoden. Menkat ollut poissa lähes saman ajan. Kk sit rupes kummastuttamaan vessassa ravaaminen ja menkkakivut.. Tuli kummallinen olo ja tajusin että onhan mulla ollu tällästä jo kolme kertaa ennenkin.. Testiä hakemaan ja plussa sieltä tuli.. Vielä 15 testinkin jälkeen En tiedä miksi pillerit petti.. Voi olla että meidän pupuilu tahdilla mikään ehkäisy ei pidä
 
Me oltiin puhuttu viime vuodesta asti et vauva sais tulla,minä siis aluksi puhuin ja mies myhähteli.Otettiin välillä "riskejä" mutta en tullu raskaaksi.Ajattelin jo etten tuukaan ku tein useamman negatiivisen raskaustestin.Sitten luovuimme lapsihaaveesta,koska olin psyykisesti vähän,noh, epävakaa.Ajattelin, että täytyy hoitaa itseni kuntoon ennenku mitään yritettäisiin.Itkeskelin asiaa aika paljon.Vähän tämän jälkeen tulin kuitenkin raskaaksi.Olen nyt voinut psyykisesti hyvin ja olemme onnellisia tästä tulokkaasta.
 
Jätin pillerit pois vuoden vaihteessa. 4 menkat kerkesi tulla ennekuin tulin raskaaksi. Me ei edes yrittämällä yritetty vaan jos tuun niin tuun.
 
Meillä on taustalla pitkä lapsettomuus ja nyt 5-vuotiasta esikoispoikaa edelsi 6 vuoden rankat lapsettomuushoidot. Tuosta hoidosta pakkaseen jäi vielä yksi alkio, mikä siirrettiin viime syksynä ja yllätykseksi tein heti positiivisen testin. Tuo onni päättyi lohduttomiin kyyneliin, sillä vauvalla ei ollut kaikki hyvin ja useiden rakennepoikkeavuuksien myötä päädyimme keskeytykseen vkolla 11+5. Surusta toivuttua ja koronan hellitettyä päästiin toukokuussa aloittamaan hoidot alusta ja heti ensimmäisestä icsin tuoresiirrosta masussani kasvaa nyt odotettu tyttövauva! Meillä syynä selittämätönlapsettomuus. Nyt olen kuitenkin tullut viimeisistä kolmesta yrityksestä raskaaksi, eli meille on löytynyt oikeat hoitomuodot/lääkitykset. Syyksi lääkärit ovat epäilleet mm. limakalvojeni hylkivän munasolua, mutta tämä on saatu oikeilla lääkkeillä/hoidoilla kuntoon. Ikää minulla on tällä hetkellä 37 vuotta. Raskauteen johtaneet hoidot ovat tehty kaikki yksityisellä klinikalla.
 
Takaisin
Top