Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa.
Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?
Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
Minulla poistettiin hormonikierukka maaliskuun 2020 alussa ja odotin ekat menkat. Sen jälkeen ajateltiin kokeilla. Mulla oli ovulaatiokalenteri, ei mitään ovulaatiotestejä tehty. Ajateltiin, että katsotaan hieman ennen ovulaatiota, ovulaation aikaan ja hieman sen jälkeen. Ja tärppäsi. en voinut uskoa, kun toukokuussa vapunaikoihin menkkoja ei vain kuulunut. Minulla on sairaus, joka voi hidastaa asiaa ja aiheuttaa lapsettomuutta. Ja epäuskoisena tein testin kun ajattelin olevan valeraskaana ja plussaa näytti. Ollaan oltu pitkään yhdessä, ihan teinistä. Tänä kesänä tulee 16 vuotta yhdessäoloa ja siitä 6 v naimisissa.
Mä oon vähän pelännyt, että joku tosi radikaali pahenemisvaihe iskee ihan justiinsa, koska nyt alkaa olla jo 2 kk ilman lääkettä, joka on tosiaan varsin vahva ja pitää ns.mustat aukot eli leesiot aivoista poissa tehokkaasti. Vähän olen ollut tuntevinani, että vasen jalkani olisi tutulla tavalla hieman jäykempi viime päivinä, siis sillä tutulla tavalla kuin se oli silloin kuin tauti oli vasta puhjennut v. 2014. Mutta hyvin lievää enkä ole aivan varma... Muuten on tuntunut melkein paremmaltakin. Onneksi on kesä ja valoisa aika, joka tunnetusti pitää myös pahenemisvaiheita loitolla, kuten myös raskaus itsessään, mutta ymmärsin neurologilta, että se hyöty saataisiin yleensä loppuraskaudesta. Minullehan on määrätty ”raskauteen sopiva” pistoslääke Plegridy, joka mun pitäisi aloittaa toisella kolmanneksella. Kauhistuttaa, en todellakaan haluaisi aloittaa..

Todella! Haluaisin usoa kovasti siihen, että raskaus suojelee MS-oireilta (eikö se olekin kummallista kun sitä rupeaa oikein ajattelemaan? Keho unohtaa virheelliisyytensä ja palaa luonnollisen tilan äärelle. Aika uskomatonta. Ainakin siis loppuraskaudessa, jos tutkimuksiin on uskominen).
Samalla oikean puoleinen ohimo aivan kipeä, pahoimvointi päällä ja kova väsymys. Kaikki muut oireethan sopii ms:ään paitsi pahoinvointi. On tämä kyllä kun saa arvailla mikä on sairauden ja mikä on raskauden peruja