Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Syyskuun lopussa km, jonka jälkeen sit sen enempää oviksia miettimättä sai sitten tämä pieni alkunsa :Heartred
 
Pillerit jätettiin pois joulukuussa. Oviksia ei seurailtu, aateltiin että jos on tullakseen niin tulee tämä pieni. :hungry: Eipä tässä kauaa yritetty. Suvussa paljon lapsettomuutta niin ajattelin automaattisesti että se varmaan on myös minun kohtaloni (tiedän että ei niin mene, mutta ajatus sinne päin oli). :angel1
 
1v7kk mentiin asenteella tulee jos tulee :Heartred kuopus saanut alkunsa hormonihoidoilla niin ei haluttu tätä estää vaikka vielä ei kiire ollutkaan saada :Heartred
 
Kesästä asti yritystä on ollut. Ovikset olen tikuttanut lähes joka kierrossa, mutta välillä olen pitänyt taukoa. Aika pitkään sai odotella.
 
Yritys aloitettiin jouluaattona 2017, kun heitettiin yhteistuumin mun pillerilaatta joulukuusen alle. Tammikuussa 2018 plussattiin, mutta meni heti 4+4 kesken.
Siitä lähtien ensin yritettiin se kevät oikein yrittämällä: tikuttelin ovista ja seurasin itseäni, kunnes kiinnostus tähän lopahti kun tulosta ei tullut. Lokakuussa 2018 lakkasin päivittämästä Flota muiten kuin kuukautispäivien tiimoilta enkä enää seurannut kehoani. Yrittäminen muuttui tjottailuksi. Erittäin pessimistiseksi tjottailuksi. Joka ehkä nyt näin jälkeenpäin ajatellen oli se kaikista parhain keino.

Ja nyt sitten, kun kerrottiin tästä tuloksettomasta yrityksestä yhdelle lähipiirissä niin totta kai plussasin nyt. Kohtalo ivaa. :hilarious:
 
Aloitettin yritys 5/18,laitettiin tauolle 7/18 ja, plussasin 8/18 kuitenkin. Kkm rv 10+1 jonka jälkeen ekat kierrot 40 ja 35 päivää. Sen jälkeen olivat 28,29 ja nyt plussa. Eli yk 5 tärppäs, mutta tavallaan yk3 koska nuo ekat olivat niin pitkiä kiertoja että ei niissä oikein mahista ollut vaavin jatkaa matkaa. Pelkäsin jo ettei plussaa tule ennen kmn:n laskettua mutta onneksi tuli. Toivottavasti vielä on silloinkin masussa elämää:angelic:
 
Lähes kolme vuotta yritystä, lapsettomuushoidoissa, diagnoosi selittämätön. 3 inseminaatiota ovulaatioinduktiolla, nyt ensimmäinen IVF josta tärppäsi tuoresiirrolla. Pakkaseen jäi vielä 2 alkiota. Toivon parasta, pelkään pahinta
 
Ensimmäistä yritettiin 2v 9 kk. Käytiin testeissäkin lapsettomuuspoliklinikalla, ja siellä selvisi, että on mahdollisuudet luonnollisestikin tulla raskaaksi, niin päätettiin kokeilla vielä sitä, koska ne hoidot olisivat olleet rankat. Joensuussa eivät enää kaikkia hoitoja edes tee, eli oltaisiin jouduttu Kuopiossa käymään niissä mitä oltaisiin tarvittu. Eli upeaa, jos tämä onnistuisi :) Taustalla ei ole siis mitään raskauksia ja ikää minulla nyt 31v.

En ottanut liikaa stressiä asiasta, en mittaillut oviksia sun muuta, seurasin vain Flo:lla menkkoja ja sit vasta kun olivat viikon myöhässä, tein testin :happy: en halunnut liian aikaisin intoilla.
 
Tää on ensimmäinen raskaus. Elokuun alussa jätettiin pillerit pois ja nyt eka plussa. Alussa ajateltiin, että tulee kun tulee, mutta parin kierron jälkeen alettiin yrittämään aktiivisemmin. Välillä tikutin ovista, mutta tässä kierrossa en tikuttanut. Nyt jännittää kovasti, että meneekö kaikki hyvin.
 
Lähes kolme vuotta esikoisen yritystä takana. Noin puolitoista vuotta sitten hakeuduttiin lapsettomuushoitoihin jossa kävi ilmi että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (TSH oli noin sata), alhainen AMH eli hiipuvat munasarjat ja kohdussa useita myoomia.

Kun kilpirauhasen vajaatoiminta saatiin kuntoon aloitettiin IVF. Ensimmäisestä saatiin yksi alkio (tuoresiirto, nega) ja toisesta kaksi. Ei tuoresiirtoa ja eka PAS oli nega mutta siitä toisesta olen nyt raskaana!
 
Kierukka otettiin pois viime syyskuussa ja helmikuussa sitten tärppäs :) Jokaisen lapsen kohdalla raskautuminen ottanut melkein saman ajan.
 
Ollaan oltu siinä ajatuksessa, että tulee kun on tullakseen. Kaksi keskenmenoa takana 6/18 ja nyt viimeisin 2/19. Meinaa vähän jänskättää, että miten tässä käy, kun olinkin jo nyt uudestaan raskaana. Kumpa pieni nyt pysyisi mukana loppuun asti. :Heartred
 
Meillä esikoisen jälkeen ei aloitettu mitään ehkäisyä. Menkat alkoi imetyksen lopetuksen myötä kun esikoinen oli 11kk vanha. Vajaa puoli vuotta menin vähän sellaisella "koitetaan nyt about oikeeseen aikaan harrastaa seksiä". Sen jälkeen tein ekat ovulaatiotestit eikä testi näyttänytkään plussaa. Siitä säikähtäneenä päätin pudottaa painoa (kun vähän ylipainoa on) ja seuraavassa kahdessa kierrossa tuli ovistestiplussa ja niistä jälkimmäisessä tulin nyt sitten raskaaksi.
 
Meillä tämäkin raskaus sai alkunsa lapsettomuushoidoilla. Esikoinen tärppäsi 2. Ivf-hoidon tuoresiirrosta ja tämä raskaus saman ivf:n viides ja viimeinen pakastealkio. Meillä ivf on ainoa keino saada lapsia, joten todella onnellisia ollaan, jos raskaus menee hyvin loppuun asti ja saadaan haluamamme 2 lasta :Heartred
 
Me aloitettiin yritys tammikuun alussa. Tarkoitus oli aloittaa rennosti, mutta innostuinkin sitten oviksen seurailuista ym. joten yritys oli sit lopulta ihan aktiivista. Tokassa kierrossa sitten tärppäsi. Yllätys oli yrittämisestä huolimatta suuri. Ajateltiin, että olisi mennyt paljon kauemmin ja ennen plussausta ei ollut minkäänlaisia oireita. Ensimmäinen rektioni oli paniikinomainen "voiko tän laittaa pauselle ja palata asiaan sitten kun on oikeasti valmis?" Mutta nyt olen jo innoissani ja kiitollinen siitä, että homma oli ainakin toistaiseksi helppoa.
 
Takaisin
Top