Miten vauva sai alkunsa?

Raskautta yritettiin kolmisen vuotta, joista 1,5 vuotta lapsettomuushoidoissa, sekä yksityisellä, että kunnallisella puolella diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen IVF meni aika huonosti ja tästä hoidosta saatiin yksityisellä puolella vain yksi siirtokelpoinen alkio eikä mitään pakkaseen. Siirron jälkeen menkat alkoi jo n. 7 päivän jälkeen siirrosta ja pettymys oli kalliin hoidon jälkeen karmaiseva. Toinen ICSI-hoito meni jo paljon paremmin julkisella puolella ja alkioita saatiin jopa pakkaseen varalle säilöön. Ensimmäisestä tuoresiirrosta tästä hoidosta koitui taas negatiivinen tulos. Toinen yritys tehtiin sulatetulla pakkasalkiolla, joka päättikin tarrata kiinni :Heartred Nyt kasassa viikot 5+6.
 
Tama tarppasi heti toisesta kierrosta! En olisi uskonut, koska en edes ovulaatiota huomannut tassa kierrossa joten olin ihan varma etta pain mantya meni tama kerta :grin Ja yleensa siis mulla on selkea ovis, tunnen valilla jopa vahan kipua. Talla kertaa ei mitaan:wideyed:
 
Meillä tärppäsi taas ekasta yrityksestä. Taas omanlainen shokki, koska en uskonut että mitenkään onnistuisi. Kun kuulee lähes tulkoon 100% tarinoita kuinka vaikeaa ja pari tuttuaki käyny hoidoissa! Ja muakin teki oma äitini 3 vuotta...

Jännittää pienempi ikäero, mutta toivottu lapsi joka tapauksessa :Heartred
 
Yritys aloitettiin 8/2015. Reilun vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduttiin hoitoihin. Hoitoja tehtiin 4 inseminaatioita ja 2.ICSI:iä. Toisen ICSI:n viimeinen alkio sitten tarttui kiinni ja oli siis seitsemäs alkion siirto kaiken kaikkiaan. Yrityksen aloituksesta kului siis 3v3kk, että testi näytti vihdoin plussaa.
 
Yritys aloitettiin 8/2015. Reilun vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduttiin hoitoihin. Hoitoja tehtiin 4 inseminaatioita ja 2.ICSI:iä. Toisen ICSI:n viimeinen alkio sitten tarttui kiinni ja oli siis seitsemäs alkion siirto kaiken kaikkiaan. Yrityksen aloituksesta kului siis 3v3kk, että testi näytti vihdoin plussaa.

On teillä ollut pitkä ja kivinen tie! :sad001 Ihailtavaa sinnikkyyttä, ettette luovuttanut! Ihanaa odotusta teille VIHDOIN! :Heartred
 
Minulla oli vauvahaaveet, kerroin niistä miehelle aika usein, mutta hän tarvi vähä sulatteluaikaa. Jätti sitte ehkäsyn pois kun oli ilmeisesti pohtinu asiaa tarpeeksi :D Yhteisymmärryksessä kuitenki. Parissa kuukaudessa tärppäsi ja se oli yllätys, koska esikoista yritettiin lähemmäs vuosi.
 
Meillä tärppäsi kaiketi tokasta kierrosta. Kierukka läks lokakuussa, ja sen jälkeen on ollut kaksi ajankohdiltaan epämääräistä vuotoa. Tein ahkerasti ovulaatiotestejä, mutta en spotannut ovista missään kohtaa. Silti siellä on nyt joku tulossa. :p Veikkaan, että ovulaatio oli niin myöhään, ettei siksi jäänyt tikkuun. Edellisistä kuukautisista laskettuna nyt olis 5+4, mutta itse veikkaisin että on vähän vähemmän. Saas nähdä mitä ultra sanoo, kunhan sinne asti päästään!
 
Onnittelut perunalle tuplaonnesta :Heartred Meillä kanssa keskenmeno syyskuun vikapäivä, 11 +5 oli silloin. Pari kiertoa välissä ja nyt sitten 4 +1. Tein ekan haamun jo viimevkon ke joka vahvistui sitten päivä päivältä. Toivottavasti tämä pieni nyt kestäisi matkassa mukana, erittäin toivottu olisi :Heartred
 
Onnittelut perunalle tuplaonnesta :Heartred Meillä kanssa keskenmeno syyskuun vikapäivä, 11 +5 oli silloin. Pari kiertoa välissä ja nyt sitten 4 +1. Tein ekan haamun jo viimevkon ke joka vahvistui sitten päivä päivältä. Toivottavasti tämä pieni nyt kestäisi matkassa mukana, erittäin toivottu olisi :Heartred

Kiitos onnittelusta! :)

Kaikkea hyvää odotukseesi! Olkoon nyt kaikki palaset kohdillaan! :Heartred
 
Onpas monella ollut keskenmenoja tänä vuonna :sad001 Meillä oli myös, huhtikuussa jätin pillerit pois, syyskuussa sain plussan ja lokakuussa meni kesken. Sen jälkeen ei ookkaan menkkoja näkynyt ja olin jo varma, että kierto ei käynnisty itekseen ikinä :meh: Kävin eilen gynellä sit ja se ultras (todellinen varhaisultra:laughing014) ja antoi reseptin Teroluteihin, että sais kierron käyntiin. Käski kuitenkin tehdä vielä raskaustestin ennenkuin aloitan ne. Kerkesin hakea lääkkeet apteekista ja testiin pärähtikin plussa :excited001 Ja kun tänäänkin tuli plussa, niin onhan se uskottava :love7 Nyt kun vielä pysyis mukana!
 
Joo me kans liitytään km porukkaan. 9/2018 km ihan alyssa rv5 jotain et just oli sen ehkä viikon vähä reilu menkat myöhässä. Jätin pillerit pois elokuun lopulla et siitä starttas toi km päätynyt. Sit meni täs se oisko ollu kahdet tai kolmet menkat ja nyt sit tärppäs uudelleen.

Hullusti jännää pysyykö mukana ja että onkohan kaksoisraskaus niinku oli esikoisenki. Mut jäi van kaveri matkasta rv 10-11. Ei ois ollu identtiset ja siihen epäidenttisyyteen taipuisuutta eli eli... Huh huh :nailbiting:
 
Me "päätettiin" jo alkuvuodesta kai, että toinen saa tulla ensi syyskuussa. Miehen mielestä pitää olla pieni ikäero, mutta itse olisin halunnut lähemmäs kolmen vuoden ikäeron, joten tehtiin kompromissi. Tuossa alkukuusta rupesin laskeskelemaan, että meidänhän pitää ruveta yrittämään jo, jos lapsen pitäisi syntyä syyskuussa. Nähtävästi en osaa ihan laskea... :rolleyes:

Ehkäisy jätettiin pois ovulaation jälkeen vasta, mutta silti tulin heti raskaaksi. Aika hulluahan tämä on, että toinenkin tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä. Ensimmäistäkin yritettiin "tulee, jos on tullakseen" -meiningillä ja heti nappasi.
 
Yritys alkoi 4/18, ylläriplussa testissä äitienpäivänä, kun ei mitään oireita ollut. Eka varhaisultra kun viikkoja piti olla 6+5, vastas kuitenkin 6+1. Rv 8+0 uusiks varhaisultra, oli jatkanu kasvua samaan tahtiin ja kaikki hyvin. 11+0 todettiin kkm. Tyyppi lopettanu kehityksen sillon 8+0. Jouduin vielä kolme kk lääkkeellisen jälkeen kaavintaan. Se oli syyskuun lopussa. Sit oli välikierto, seuraavassa kierrossa loop hoito ja nyt päästiin vihdoin yrittämään ja tärppäsi! Jospa nyt pysyis mukana, mutta pelot on kovat.
 
Tama tarppasi heti toisesta kierrosta! En olisi uskonut, koska en edes ovulaatiota huomannut tassa kierrossa joten olin ihan varma etta pain mantya meni tama kerta :grin Ja yleensa siis mulla on selkea ovis, tunnen valilla jopa vahan kipua. Talla kertaa ei mitaan:wideyed:


Mullakin aina kamalat oviskivut et saa ihan kaksinkerroin kävellä ja vetää kipulääkettä nassuun ja oon tikutellu silti oviksia ja aina räikyvät plussat. Nyt ei mitään tuntoja eikä plussaa tikkuihin, tai no eri tikkuun kyllä hetken päästä:wideyed::joyful:
 
Takaisin
Top