Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Tämähän se hauskuus tässä onkin:grin Mun ei pitäny (tai ainakin ois todella vaikeeta) saada lapsia. Ekaa tehtiin 5v , mies vaihtoon tässä välissä ja toista yritettiin 4v (olin jo heittäny kirveen kaivoon) kolmas sai alkunsa kun toinen oli 3kk ja nyt kolmas on 1v 2kk, kun neljäs ilmoitti saapuvansa. Nämä oli periaatteella tulee jos on tullakseen...Vanhemmiten tahti näköjään vaan nopeutunu. Näille junnuille tulee tosi pienet ikäerot. Ens kesänä on siis kolme alle kolme vuotiasta ja yks vanhempi.
 
Meillä meni esikoista yrittäessä reilusti yli vuosi ja nyt tämä uusi päätti vain tulla, vaikka tilanne nyt ei mikään parhain ole lapsen saamiseen, eikä yrittämällä tosiaankaa yritetty :D
 
Mulla esikoinen ehkäisyn jätöstä seuraavalla kierrolla (eri isä), nyt jätettiin nykyisen kumppanin kanssa viime vuoden lokakuussa ehkäisy pois keväällä aloin seurailee tikuilla ovulaatiota ku ei kuulunu mitää nyt sitten tärppäs ja ovulaatio oli viikkoa ennen mitä laskurit sanoi.
 
Meillä oli tarkoitus jättää kierukka pois ja katsoa jos sattuu tärppäämään. Noh, selkeät ovisoireet ja huvikseni tein ovulaatiotestin ja semmoiset leffaviivat siihen, että ei jäänyt epäselväksi. Ja siitä lähti, parina päivänä nyt plussatestejä tehnyt eli yk1 ja tärppi!
 
Mulla esikoinen (6v) sai alkunsa neljännestä kierrosta. Toinen lapsi (5v) heti ekasta kierrosta. (Esikoisella ja toisella ikäeroa 1v 2vk). Tämä tarttui matkaan kolmannesta kierrosta. Kohtuu helppoa on siis raskautuminen kaikkien kohdalla ollut :) Kolmas on ollut toiveissa jo pari vuotta, mutta vasta toukokuussa jätettiin ehkäisy pois.
 
Meidän esikoinen sai alkunsa täysin suunnittelematta ja yllättäen ja siksi olikin yllätys kun toista ei alkanut kuulua kun jätettiin ehkäisy pois 1,5 vuotta sitten. Lopulta mulla todettiin pcos ja saatiin lähete lapsettomuuspolille, missä ehdittiin kerran käymään, kunnes huomasin samalla viikolla että onkin tärpännyt ihan luomuna. [emoji7]
 
Esikoisen syntymän jälkeen söin minipillereitä reilut 2v, jonka aikana menkat olivat kokonaan pois. Synnytyksen jälkeen ekat menkat tulivat siis vasta kun ehkäisy jäi viime toukokuussa pois. Onneksi hormonitoiminta lähti aika hyvin käyntiin, ja pikkukakkosta ehdittiin yrittää neljän kierron ajan (ja lisäksi siihen vielä ne noin kolme viikkoa pillereiden lopetuksen ja ekojen menkkojen välillä) ennen plussaa. Esikoinen tarttui mukaan jo yk2, joten aika paljon sai omaa mieltään rauhoitella kun toinen raskaus ei alkanutkaan ihan yhtä nopeasti.
 
Mulla sama tilanne kuin Maisamalla, kierukka pois ja eka kierrosta tärppäsi. Yleensä en ole edes ovista bongannut, mutta nyt oli tosi selkeät merkit, en siis ovistestiä tehnyt. Ekaa lasta "tehtiin" yli vuosi, muut tärpänneet eka kierrosta.
 
Meillä vauva sai tulla jos on tullakseen. Puoli vuotta meni ennen kuin tärppäsi. En varsinaisesti laskenut ovulaatioita, mutta minulla on säännöllinen kierto, ja olin niistä aina suunnilleen tietoinen.
 
Lapsettomuushoitojen kautta raskaus sai alkunsa.IVF hoito ensimmäinen IVF tuoresiirto.Yritystä oli lähemmäs 5v.
 
Vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois ajatuksella tulee jos on tullakseen. Heinäkuussa siirsin kuukautisia keltarauhas hormoneilla kylpyläloman ajaksi ja senjälkeen toisesta kierrosta tärppäs (sama oli esikoisen kanssa).
 
Tämä(kin) sai alkunsa melko nopeasti ja helposti. Ehdittiin TJOTtailla pari kiertoa ja tärppikierrossa seksiä oli tasan kerran :rolleyes: Meillä on kaikki Kolmosta lukuunottamatta tulleet helposti 1.-3. kierrosta. Kolmosta tehtiinkin sitten urakalla yli vuosi kaikki mahdolliset kotivippaskonstit käytössä.
 
Meillä tärppäsi siitä kierron ainoasta yhdynnästä. Kuutisen kuukautta olemme olleet ehkäisyttä mutta seksiä on harvoin ja imetystä usein. Ei ihan vielä ollut tarkoitus tehdä toista lasta, mutta ihanaa kun tapahtuu!
 
Mä myös imetän meidän kuopusta 1-3 kertaa vuorokaudessa, joten kierrot on olleet aika sekaisin. Mikähän siinä muuten on, että aiemmin pienelle riitti se yksi imetys, illalla ennen kun mennään nukkumaan, mutta nyt hän roikkuis koko ajan rinnalla! Vähän huolestuttaa imetyksen vaikutus supisteluihin tulevaisuudessa, kun mulla on muutenkin supistusherkkä kohtu ja yksi lapsista on syntynyt keskosena. Supistukset alkaneet aina vaan aikaisemmin ja aikaisemmin, viime kerralla jo 8+ viikolla kivuttomasti ja 14+ selkeästi tuntuvia.
 
Meilläkin imetetään vielä 4-5 kertaa vrk. Kierto on normaalia pidempi. Kaksi kiertoa kämmättiin kun meni ovikset ohi, mutta viime kierrolla päästiin ottamaan varman päälle.
 
Tuo imetys ja supistelut mietityttää muakin. Tarkoitus ei ole vielä lopettaa esikoisen imetystä, ellei sitten jotain huolestuttavaa tule raskauden suhteen.
 
Mäkin haluisin imettää ainakin sinne 2v ja mielellään vaikka niin pitkään kuin oikealta tuntuu. Saa nähdä miten käy. Nyt on ainakin maito ollut tosi tiukassa.
 
Itsellä kuopuksen raskaudessa imetys alkoi sattua todella paljon, ja esikoinen ei jaksanut odotella maidon herumista, ja imetys loppui jo 9kk iässä. Kuopusta imetin vuoden.

Meillä aktiivista yritystä oli 2 kiertoa, mitkä oli pettymyksiä kun ei onnistunut. Sitten piti olla välikierto, ei yritystä, kun hain kouluun ja odottelen tuloksia, mutta ehkäisy jäi kahdella kerralla ja tietysti nyt tulin raskaaksi.
Esikoista yritettiin 1.5v ja kuopus tuli yk2 kun esikoinen oli 8kk.
 
Takaisin
Top