Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Noudatan ja en :Upside Down Face: pahoinvointi ja yleinen kyrpiintyneisyys aiheuttaa sellasta että käyn hakemassa subista spicy italianin ja syön sen täysin murheitta:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: en oo koskaan kuullut että jollekin ois salamista, pepperonista tai vaikka homejuustosta jotain vaivaa aiheutunut niin en niistä pahemmin stressaa.

Joo siis välillä tuntuu että nää on vähän turhan vainoharhaisia nää suositukset... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Että jos nyt käyn jossain hyvässä ravintolassa minkä liha tulee lähitilalta ja kala omalta kalastajalta ja tasan tiedetään että ne on tuoreita niin eihän niistä nyt hyvänen aika mitään tulisi. Tai kuinka tarkkaa on ylipäätään elintarvikevalvonta Suomessa. Mutta ite oon vaan niin lainkuuliainen kansalainen et punaisia päin suojatien ylittäminen jo vähän ahdistaa, niin kiltisti näitä noudatan.
 
Kyllä tuoreisiin aineksiinkin voi ruokamyrkytysbakteereja päästä nimenomaan käsistä tai työvälineistä jotka on jostain syystä ihmisen kautta kontaminoituneita. Ja elintarviketehtaissa myös jos linjastolle on päässyt joku bakteeri niin voi saastuttaa muitakin elintarvikkeita joita samoissa linjastoissa/tiloissa käsitellään. Toki ne on tosi harvinaisia ja jotkut hyvin teoreettisiakin näin Suomessa. Mutta jokatapauksessa musta on jokaisen oma asia kuin tarkasti näitä noudattaa. Tosin okei en kyllä katsoisi hyvällä jos joku alkoholia tai jotain muuta ihan selkeästi haitallista käyttäisi jolle on suosituksissa annettu ns nollatoleranssi.
 
Joo tietysti voi, mutta just esim hyvässä ravintolassa teoriassa kyllä uskaltaisin luottaa että myös osaavat käsitellä ruoan niin että mitään kontaminaatiota ei synny. En mä silti viitsi sitä riskiä ottaa, mutta kyllä aina välillä harmittaa aika lujaa kun jotain ei voi syödä ja samalla tietää et todennäköisyys sairastua olisi oikeasti aika lailla se 0 %.
 
Joo siis varsinkin pihvit kypsänä ei oo todellakaan sama kuin medium :No Evil Monkey:
 
Joo en tosiaan käytä esimerkiks alkoholia tai muuta sellaista josta ois suoraan sikiölle haittaa. Enkä pupella päivittäin salamia tms :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Vaikeinta on olla syömättä salmiakkia ja lakua. Ja kahvin olettaisi olevan vaikeaa, mutta pahoinvoinnista johtuen en pysty juomaan sitä tällä hetkellä lainkaan. Muutoin kyllä aion suunnilleen noudattaa suosituksia.
 
Vaikeinta on olla syömättä salmiakkia ja lakua. Ja kahvin olettaisi olevan vaikeaa, mutta pahoinvoinnista johtuen en pysty juomaan sitä tällä hetkellä lainkaan. Muutoin kyllä aion suunnilleen noudattaa suosituksia.

Pakko sanoa et ostin just glykyrritsiinittömiä salmiakkeja (salta katten) ja suosittelen! Tosi lähellä jos ei ihan aidonkin makuisia.
 
Pakko sanoa et ostin just glykyrritsiinittömiä salmiakkeja (salta katten) ja suosittelen! Tosi lähellä jos ei ihan aidonkin makuisia.
Joo noita itseltä löytyykin kaapista ja vähän korvaavat, vaikka eivät aivan aitoja olekaan :smiling-eyes:. Itse en niistä namituvan (muistaakseni) salmiakeista tykännyt, kun ovat niin suolaisia ja vahvoja.
 
Mä pyrin noudattamaan kyllä, mutta en esim. kahvista stressaa, jos sitä joinain päivinä meneekin enemmän. Kuitenkin tuolla noudattamisella turvaan itseäni siinä kohtaa, jos kaikki ei menekään hyvin. Ei tarvitse syyttää ainakaan itseään tai ajatella, että olisi voinut tehdä paremmin. Mulla tekee tiukkaa noiden raakojen kalojen ja juustojen kanssa, mutta nautitaan niistä sitten jouluna senkin edestä.

Se mikä on mielenkiintoista mun mielessä näissä on se, että tosiaan vähän maasta riippuen näissä on eroja jonkin verran..
 
Salmiakki on ainut listalta mitä tulee kyllä sillon tällän napattua, muut on aika helppoja kun suurintaosaa en syö muutenkaan :)
 
Nyt kun pahoinvointi on lieventynyt huomattavasti, oon tarkemmin katsonut mitä suuhuni laitan.
 
Kyllä minäkin yritän noudattaa tarkasti, tai varmaan vähän liiankin tarkasti noita suosituksia. Esimerkiksi kahvinjuonnin olen lopettanut kokonaan. Välillä tuntuu vaikealta tsekkailla kaikki juustot ym., ja esimerkiksi kaupan valmiin caesar-salaatinkastikkeen kanssa jumitin yksi päivä pitkään, kun mietin onko siinä raakaa kalaa (anjovis) tai muuta haitallista. Lopulta sitten söin vaan
 
Mäkin noudatan ruokarajoituksia, vaikka välillä ne tuntuu kyllä hätävarjelun liioittelulta Listerian saamisen riski on kuitenkin lähes olematon Suomessa. Yritän kuitenkin ajatella, että joku viisaampi on tehnyt nämä ohjeet, ja sentään jo jouluna toivottavasti saa jo taas syödä graavilohta ja muita herkkuja
 
Minä noudatan ruokarajoituksia joustavasti, ehdoton ei on raaka liha ja kala ja vakuumipakatut. Kotimaisia pastöroituja tuorejuustoja olen syönyt normaalisti jne, koska listeria kuitenkin kuumennettaessa kuolee. Kahvinjuontia olen vähentänyt pienentämällä kahvikupin kokoa.
 
Takaisin
Top