Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Otan kyllä tosi rennosti ja maalaisjärkeä käyttäen. Tupakkaa ja alkoholia ei muutenkaan mene, niin mitäpä sitä nytkään ottamaan.

Suomalaisia juustoja olen syönyt, en ala hysterisoimaan. Kahvia en ole juonut ollenkaan raskaana ollessani, ilmankin pärjää..
 
Ihan ekoilla viikoilla meni energiajuomia, kun en tiennyt olevani raskaana, mutta onneksi ällötysolo itsestään lopetti sen homman itsestään. Samoin sushia ja muuta kiellettyä söin vielä ekoilla viikoilla. Plussasin siis vasta viikoilla 7+.

Sen jälkeen oon kyllä pysynyt aika ruodussa. Tupakkaa en polta, alkoholia ja kahvia en juo, joten niiden kanssa ei ongelmaa. Muutaman salmiakin olen syönyt silloin tällöin, pitääkin metsästää niitä sallittuja. Fetaa olen syönyt muutaman kerran tavallisen juuston lisäksi, mutta muut juustot jättänyt syömättä. Metvurstin myös jättänyt syömättä, mutta ei kyllä ole tehnyt mielikään. Mies on itse asiassa tarkempi mun syömisestä kuin itse olisin ja huolehtii kiellettyjen ruokien lisäksi myös siitä, että söisin mahdollisimman terveellisesti.

Suurimmat himot olis sushiin, graaviloheen, lakritsiin ja salmiakkiin sekä poron kuivalihaan.. Niitä tuleekin varmaan ahmittua heti synnytyksen jälkeen.
 
Yritän noudattaa rajoituksia, mutta täytyy myöntää että en välttämättä edes muista niitä kaikkia. Salmiakki on itselläni selvästi se vaikein ja sitä kyllä tulee syötyä jos vastaan tulee, mutta itse en osta 🤫
 
Osaltaan ollu aika helppoa, kun asun toistaiseksi maassa missä kaikkea ei ole saatavilla.
Samasta syystä sitten taas joidenkin perusjuttujen kanssa pitänyt olla tosi tarkkana. Esim pesin ekan kolmanneksen ajan hampaatkin pullovedellä, vihannekset edelleenkin filtteröidyllä vedellä. Olen pari pussia salmiakkia mutustellut raskauden aikana enkä sitä jaksa murehtia. Kahvia en edes pystynyt juomaan ennenkuin suurinpiirtein RV15 jälkeen. Olen kyllä onnekkaassa asemassa, ku ei ole allergioita, niin en osaa oikeen stressata ruuan suhteen. Haikeilla mielin oon tosiaan joitain juttuja jättänyt(esim jotkin kalat, raaka pihvi, juustot...) mutta kaikki on vaan väliaikaista!
 
Takaisin
Top