Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Miten suhtaudutte perunasalaattiin ja punajuurisalaattiin? Majoneesi mua nyt askarruttaa. Satuin ostamaan Kotimaista Kevyt Perunasalaattia, joka onkin vegaaninen, joten se ok. Mutta tuo punajuurisalaatti sis. kananmunan keltuaista.

En ole mitenkään mielestäni tarkka näissä, mutta mulla oli tällä viikolla uhkaava keskenmeno (vuodin reilusti), niin se vissiin pelästytti.

Muokattu viimeksi:
Miten suhtaudutte perunasalaattiin ja punajuurisalaattiin? Majoneesi mua nyt askarruttaa. Satuin ostamaan Kotimaista Kevyt Perunasalaattia, joka onkin vegaaninen, joten se ok. Mutta tuo punajuurisalaatti sis. kananmunan keltuaista.

En ole mitenkään mielestäni tarkka näissä, mutta mulla oli tällä viikolla uhkaaa keskenmeno (vuodin reilusti), niin se vissiin pelästytti.

Salaateissa on teollista majoneesia, joka valmistetaan kananmunajauheesta (tai keltuaisjauheesta), joka on pastöroitua. Jos salaatin majoneesi olisi tehty tuoreista munista, niin eihän se säilyisi kuin ehkä päivän. Itse syön teollista majoneesia ihan huoletta. Lähinnä ravintoloissa saa olla tarkkana, koska siellä saattaa olla itsetehtyä majoneesia, jossa on raakaa munaa.

Salaateissa on teollista majoneesia, joka valmistetaan kananmunajauheesta (tai keltuaisjauheesta), joka on pastöroitua. Jos salaatin majoneesi olisi tehty tuoreista munista, niin eihän se säilyisi kuin ehkä päivän. Itse syön teollista majoneesia ihan huoletta. Lähinnä ravintoloissa saa olla tarkkana, koska siellä saattaa olla itsetehtyä majoneesia, jossa on raakaa munaa.

Juuri tätä tietoa kaipasin! Kiitos.

Saako persimonia syödä? Luin että siinä on paljon a-vitamiinia, mutta mitään varmaa tietoa ei löytynyt. Yritin jopa verrata maksapasteijan ja persimonin a-vitamiinimääriä keskenään, mutta en ole varma siltikään :Smirking Face:

Saako persimonia syödä? Luin että siinä on paljon a-vitamiinia, mutta mitään varmaa tietoa ei löytynyt. Yritin jopa verrata maksapasteijan ja persimonin a-vitamiinimääriä keskenään, mutta en ole varma siltikään :Smirking Face:

A-vitamiinipitoisuuksia: Persimon 107.1 µg/100 g, maksalaatikko 3 402.4 µg/100 g, maksa 18 182.8 µg/100 g (lähde: Fineli). Nuo ovat aika eri kategoriassa, eli syö vaan rauhassa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Persimonia reilusti enemmän A-vitamiinia on mm. kananmunan keltuaisessa, porkkanassa ja bataatissa. Raskauden aikana pitkäaikaisen A-vitamiinin saannin ei tulisi ylittää 3000 μg/pv eikä kerta-annoksen 7500 μg/pv, eli nuo rajat eivät tule ihan heti vastaan.

En vältä kun salmiakkia ja lakua. Kaikki muu vaarallinen jo melkein puuttuukin ruokavaliosta. Tosin en mieti mitään kananmuna asioita. Jos taikinakulho houkuttelee niin ääntä kohti vaan. En jotenkin pidä sitä riskinä

A-vitamiinipitoisuuksia: Persimon 107.1 µg/100 g, maksalaatikko 3 402.4 µg/100 g, maksa 18 182.8 µg/100 g (lähde: Fineli). Nuo ovat aika eri kategoriassa, eli syö vaan rauhassa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Persimonia reilusti enemmän A-vitamiinia on mm. kananmunan keltuaisessa, porkkanassa ja bataatissa. Raskauden aikana pitkäaikaisen A-vitamiinin saannin ei tulisi ylittää 3000 μg/pv eikä kerta-annoksen 7500 μg/pv, eli nuo rajat eivät tule ihan heti vastaan.
Kiitos :Smiling Face With Open Mouth

Meillä on työpaikan yhteydessä kiinalainen rafla ja buffetti.. sieltä on toisinaan tullut haettua lounastauolle ruoka, mutta nythän ei saa sieltä sushibuffan puolelta ottaa juuri mitään.. toisaalta voisi tilata listalta jotain tai käyttää vaan lounasbuffaa, mutta...

Noin yleisesti ottaen katson aika tarkkaan mitä syön. Ja vaikka ennen oon syönyt esim. broileria pari päivää viim.käyttöpv:n yli, niin nyt en missään nimessä. Myös jääkaapissa seisseet ruoat jätän muille, pari päivää voin niitä itse syödä, sitten en enää uskalla.
Oma vatsa on terästä, ei se pienestä hätkähdä, mutta nyt en ole enää vastuussa vain omasta terveydestä

Aika tiukasti seuraan rajoituksia nyt, kun tiedän että olen raskaana. Jouluna tuli kyllä vedeltyä kaikki mahdolliset kielletyt, kun en tiennyt, että raskaus oli alkanut. Ilmeisesti kohdussa oli joku hematooma, joka vuosi joulukuussa juuri silloin, kun menkkojen olisi pitänyt olla.

Taas ehkä vähän ylikelailua, mutta mies tuli kaupasta juustonaksupussin kanssa ja nyt aloin miettiä, että saako niitä syödä raskaana ollessa, kun niissä on maitoa ja juustoa eikä lue pastoroinnista mitään? Jotenkin luulisi, että jos kiellettyä niin siitä lukisi jossain, kun nyt en nopepasti googlettamalla löytänyt mitään järkevää :Smiling Face With Open Mouth

Taas ehkä vähän ylikelailua, mutta mies tuli kaupasta juustonaksupussin kanssa ja nyt aloin miettiä, että saako niitä syödä raskaana ollessa, kun niissä on maitoa ja juustoa eikä lue pastoroinnista mitään? Jotenkin luulisi, että jos kiellettyä niin siitä lukisi jossain, kun nyt en nopepasti googlettamalla löytänyt mitään järkevää :Smiling Face With Open Mouth
Anna mennä vaan :Slightly Smiling Face:

Ei hitsi, rupespa tekee mieli juustonaksuja :Face With Tears Of Joy: mut kyllä mäkin sanoisin et syö vaan!

Ite en ees tajunnut että juustonaksuissa voi olla jotain kiellettyä ja oon napsinut niitä pitkin viikkoa iltaherkkuna yritän kyllä rajoittaa ettei menis ihan pussitolkulla niitä..

Takaisin