Miten sopeutua uutee paikkakuntaan?

  • Ketjun aloittaja Nimetön
  • Aloituspäivämäärä
N

Nimetön

Vieras
Tilanne on se että 3kk sitten muutin miehen perässä hänen koti paikkakunnalle koska miehen työt on täällä ja saimme isin asunnon koska olen raskaana :) en tunne täältä vielä ketään ja tuntuu niin yksinäiseltä koska mies töiden jälkeen hengailee vielä kavereidensa kanssa ja tulee vasta myöhään illalla kotiin ja menee siitä suoraan nukkumaan.... sen tiedän että kun lapseni on syntynyt aion käydä perhe kahviloissa ja luulen että sitä kautta saan kavereita ja sosiaalista elämää ja olen myös suunnitellut että alan käymään salilla kuukaus synnytyksen jälkeen ja siinä on myös itselle aktiviteettia mutta siihen tulee menemään vielä 3kk ja en tiedä jaksanko tätä yksinäisyyttä enää odottaa siihen asti... omat kaverini ovat 160 kilsan päässä ja sukuni myös ja ei tule siksi kovin usein nähtyä :sad001 mies tietää miten yksinäistä mulla on mutta silti töiden jälkeen joka päivä on iltamyöhään asti kavereidensa kanssa
 
Ikävää jos miehesi joka kerta töiden jälkeen menee kavereiden kanssa, vietättekö aikaa keskenänne esim. hänen vapaapäivinään? Kuulostaa ikävältä jos olet aina yksin :sad001 Voisiko esim. neuvolan kautta saada tukea tai tietoa äitiryhmistä? Seurakunnalta voi myös löytyä.

Juttukavereita voit muuten löytää täältä foorumiltakin, oletko jo löytänyt oman lasketun ajan ryhmäsi? :)
 
Pitää myös lisätä, olethan armollinen itsellesi. Salille ehtii myöhemminkin, mikäli synnytys päätyy esim. sektioon tai tulee muuta, saatat olla vielä toipilaana 1kk synnytyksestä :)
 
Kannattaa myös miehen kanssa ottaa puheeksi, että hän voisi myös olla apuna ja tukena uudella paikkakunnalla. Onko hänellä esimerkiksi sellaisia kavereita, että mahdut mukaan tapaamisiin tai pariskuntia kavereina, jolloin se olisi jopa toivottavaa, että olette molemmat mukana tai lapsiperheitä?

Kuntosalin kanssa kyllä odottelisin, että ihan voinnin mukaan vasta aloittelet.

Koko perheen yhteinen harrastus voisi myös piristää.
 
Kuulostaa kyllä ikävältä, kun mies noin on jatkuvasti kavereiden kanssa ja sinä joudut olemaan yksin. :sad001 Kannattaa tosiaan puhua hänen kanssa asiasta. Perhekahviloihin voi mennä jo raskausaikana. :) Ja täältä foorumilta tosiaan voi löytää ainakin juttuseuraa. Omasta lasketunajan ryhmästä löytyy samassa vaiheessa olevia ja joko siellä tai Äitien kohtauspaikka -osastolla voi koittaa josko löytyisi samalla suunnalla asuvia, joita voi tavatakin jo raskaana.
 
Takaisin
Top