Miten sanoa miehelle nätisti ettei seksi huvita

Tikru81

Silmät suurina ihmettelijä
Mun mieheneni on ollut pari viime päivää ihan mahoton, hiplailee,pussailee ja yrittää sillä tavalla saada minua innostumaan *sänkyjumpasta* . Laskettuun aikaa ois noin 4 viikkoa ja muutenkin on mahan takia nukkuminen /makaaminen hankalaa . Oon yrittäny sanoa et hei mua ei oikein nyt nappaa ja on vähän hankala olo mut tuntuu vaikka toinen sanois että ymmärtää ja ei suutu mut silti tuntuu että loukkaan häntä ja että miehelle tulee olo etten haluaisi. Yksin päivisin sit tulee mieleen et mitä jos hän väsyy minuun ja käy vieraissa . On mukava tunne että on vielä haluttu mutta kuinka kauan toinen jaksaa kun seksi on kuitenkin osa parisuhdetta. Aiemmin kun olemme harrastaneet niin mulle on tullut jonkinasteisia supistuksia jälkikäteen ja nyt kun on laskettuun noin vähän aikaa niin pelottaa jos synnytys käynnistyy liian aikaisin . En kaipaa tässä mitään uusia vinkkejä seksin harrastukseen . Vaan ihan tukea ja neuvoa miten saada toinen ymmärtämään . Raskaus on ensimmäinen ,meillekkin ihan uusi juttu 
 
jos pelkäät et loukkaantuu pahasti suoraan sanomisesta ni olisko pieni valkonen valhe? :) sanot seuraavan neuvolakerran jälkeen et sieltä kiellettiin seksi ettei lähe syntymään tai jotai sellasta?.. :D
 
Yritä vielä sanoa nätisti, että susta tuntuu epämukavalta tällä hetkellä. Me todettiin yhdessä miehen kanssa, et pidetään nyt suosiolla vähän taukoa, koska viime kerralla mulla oli aika epämukavaa ja naureskeltiinkin, et eihän tästä taida tulla mitään, kun maha on niin tiellä. Mun mielestä toi pieni valkonen neuvolavalhekin olis tässä kohtaa sallittu ja hyvä idea :) Toivottavasti saat miehen ymmärtämään tilannetta ja että hän tajuaa olla ottamatta itseensä ja loukkaantumatta, koska ei hänellä kyllä siihen mitään syytä ole ja tilannehan on ohimenevä. Tsemppiä kovasti! :)
 
Mie oon kyllä luettanu miehellä ahkerasti niitä neuvolan lehtisiä läheisyydestä ja seksistä, tai siis sen vähenemisestä tässä raskauden loppuvaiheessa. Tosin meillä on kyllä aiheesta keskusteltu paljon jo ennen raskautta, kun mulla on ollut jo pitkän aikaa vähän semmonen seksin lamakausi... Tai siis ehkä kaipaisin vähemmän kertoja ja enemmän laatua, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Kauheen vaikee tuntuu silti olevan ymmärtää, että minä kaipaisin nyt pusuja ja haleja ja lähekkäin olemista, enkä tahdo seksiä tai edes hyväillä häntä tai pussailla kiihkeästi. Ei vaan aina tee mieli. Ja tietysti hänellä alkaa heti tehä mieli, kun hipaisenkin...

Mie oon kyllä vaan yrittänyt olla rehellinen, tuntuu, että kai se sitten pitkässä juoksussa palkitsee, että aina samat asiat vaan toistaa, kun ei ne tunnu miehellä kauan mielessä pysyvän. Onhan se ihan kiva, että on haluttu ja en minäkään koe itseäni raskauden takia mitenkään epäseksikkääksi tai muuta, mut kun ei vaan haluta joka ilta tai ees joka toinen. Jännityksellä odotan synnytyksen jälkeistä aikaa... Meillä kyllä synnytysvalmennuksessakin kätilö ihan suoraan sanoi, että läheisyys muuttuu ja miehetkin joutuu ehkä hyväksymään, että seksiä ei harrasteta useampaan kuukauteen, kun toipuminen voi viedä aikaa ja toki vauvakin vaatii veronsa ja väsymys voi viedä halut jne. Mut tottahan se on sekin, että seksi voi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä loppuvaiheessa. Ne orgasmista johtuvat supistukset ei kai ole semmosia, että niistä tarviis olla huolissaan, mut voihan niidenkin varjolla saada hyvän tekosyyn kieltäytyä.

Ja toivottavasti nyt ei kenenkään tarvii pelätä, että mies seksistä kieltäytymisen takia alkais juosta vieraissa! Voihan sitä silloin tällöin muistuttaa, että mitä kaikkea parisuhteen eteen on valmis tekemään ja nähdä vaivaa, laittaa itsensä nätiksi ja sitten tehä jotain semmosta mistä mies tosiaan tykkää... Kyllä mie jotenkin jaksan uskoa, että lopulta miehetkin on sitä mieltä, että hyvä seksi (siis muukin kuin yhdyntä) oman vaimon tai kullan kanssa on paljon parempi kuin pano jonkun random sutturan kanssa...

Siis minun resepti: sanoo suoraan, että nyt ei vaan haluta ja se johtuu siitä, että en nauti seksistä tai se sattuu tai tuntuu muuten henkisesti ja fyysisesti epämiellyttävältä eikä tämä johdu mitenkään miehestä. Se on sama vaikka siinä olisi Vin Diesel tarjolla, niin silti kieltäytyisin. Toki jotain valkoista valhettakin voi käyttää, jos tuntuu tarpeelliselta tai tuloksekkaammalta. Meillä ei onnistu, kun lääkärin määräyksestä seksiä pitäisi harrastaa, jos vaikka synnytys käynnistyisi... :D Ja sitten muistuttaa silloin tällöin, että miksi on maailman paras seksikumppani, eikä siis kannata mokata miehenkään. Ja niitähän me ollaan siksi, että tunnetaan miehemme parhaiten ja tiedetään, mistä ne tykkää. ;) Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, mut eihän se ole ikuisiksi ajoiksi haihtumassa pois ja kai se lapsen saaminen on miehillekin ihan tärkeetä, toivottavasti se voi olla hetkellisesti tärkeämpää kuin seksi...
 
mööh :( vaikeita asioita. Minulla ei oo halut kyl menneet, mut tuntuu ettei mies yhtä innokkaasti oo ehottelemassa, ja minua taas loukkaa vähän se. Tai siis kyllähä me pari kertaa viikkoon tai ainaki kerran viikos, mut jotenki silti näyttäis ettei mies oo yhtä innokkaasti tai siis oma-aloitteisesti on ehkä parempi sana ni petipuuhiin.. Minä teen kyllä nykyään useimmiten aloitteen enkä tiiä mistä se johtuu. En kyllä koe ja näe itteeni enää mitenkää viehättävänä, ja tuommonen kyl ittee loukkaa, jos se mieskää ei sit näe minuu haluttavana :S no ei..tuskin siit nyt johtuu, mut tuleepa väkiste mieleen. Entises suhtees sain kyllä elää miehen haluttomuuden ja epäkunnioittavan käytöksen alla, ja paljastuki et vierais kävi, ni otan heti kyllä itteeni jos kumppani ei haluu seksii / ei tee alotetta. Sen suhteen oma itsetunto on kyllä tosi nollassa, ja itkut tulee kyllä sit piilossa tosi herkästi jos saan pakit jonku väsymyksenki vuoksi. Vaik tasan ite tiiän et töissäkäydes arki-illalla ei iha heti mikään seksi ole mielessä, vaan se nukkuminen.. Tsemiä. Kaikist paras varmaan tuos tilanteessa on reilusti sanoo ettei vaan haluta ja miks, ettei toinen sit yksin päässä mieti kaikkee :)
 
Mä oon kyllä meillä normaalistikin se haluavampi osapuoli, mutta nyt tuntuu kyllä siltä, että missä itsellä tekisi enemmän mieli niin mies suhtautuu jotenkin tosi varovaisesti. En usko, että asialla on haluamisen kanssa mitään tekemistä vaan luultavasti mies nimenomaan miettii noita supistuksia ja käynnistymistä ym kun laskettuun aikaan on kuitenkin se kuukausi vielä. Eikä se vaan sitten tunnu samalta, kun päässä liikkuu tuollaista eikä pysty heittäytymään. Me ollaan tosin oltu niin kauan yhdessä, että kaikenlaiset kaudet seksin suhteen on käyty läpi, että eiköhän se pikkulapsivaihekin sitten mene omalla painollaan. Toivottavasti ei unohdu kokonaan...
 
Kiitos vastauksista ja tsemeistä . Tänään aamulla puheltiin pitkään ja sain miehen tajuamaan että kyllä minä häntä haluaisin mutta kun on ollu vähä hankala olo viime viikkoina. Kärsin närästyksistä ja nyt viime aikoina on iskeny joku hiivatulehdus kiere ,nytkin tuntuu et ois joku tulehdus päällä vaikka just olin 7vrk lääkekuurilla . Osti jostain syystä kukkia mulle kaupasta kun käytiin. 
 
Ompas ihana huomata etten ole ainoa jota ei huvita. Meilläkin mies kyllä välillä jaksaa yrittää saada innostumaan mutta tuntuu että jokainen asento on epämukava minulle, ja ei kyllä hirveästi nuo käsityötkään kiinnosta. :( Olen kyllä suoraa miehelle tämän sanonut ja yrittänyt ainakin selittää miltä minusta tuntuu, kaippa tuo on jotenkin mennyt perille. Vielä pitäisi reipas 3vk jaksaa laskettuun aikaan jos ei yli mene, ja tietenkin sen jälkeinen aika ennenku paikat palautuu :S jospa sitä sitten normalisoituu tämä seksielämä taas.
 
Takaisin
Top