Mie oon kyllä luettanu miehellä ahkerasti niitä neuvolan lehtisiä läheisyydestä ja seksistä, tai siis sen vähenemisestä tässä raskauden loppuvaiheessa. Tosin meillä on kyllä aiheesta keskusteltu paljon jo ennen raskautta, kun mulla on ollut jo pitkän aikaa vähän semmonen seksin lamakausi... Tai siis ehkä kaipaisin vähemmän kertoja ja enemmän laatua, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Kauheen vaikee tuntuu silti olevan ymmärtää, että minä kaipaisin nyt pusuja ja haleja ja lähekkäin olemista, enkä tahdo seksiä tai edes hyväillä häntä tai pussailla kiihkeästi. Ei vaan aina tee mieli. Ja tietysti hänellä alkaa heti tehä mieli, kun hipaisenkin...
Mie oon kyllä vaan yrittänyt olla rehellinen, tuntuu, että kai se sitten pitkässä juoksussa palkitsee, että aina samat asiat vaan toistaa, kun ei ne tunnu miehellä kauan mielessä pysyvän. Onhan se ihan kiva, että on haluttu ja en minäkään koe itseäni raskauden takia mitenkään epäseksikkääksi tai muuta, mut kun ei vaan haluta joka ilta tai ees joka toinen. Jännityksellä odotan synnytyksen jälkeistä aikaa... Meillä kyllä synnytysvalmennuksessakin kätilö ihan suoraan sanoi, että läheisyys muuttuu ja miehetkin joutuu ehkä hyväksymään, että seksiä ei harrasteta useampaan kuukauteen, kun toipuminen voi viedä aikaa ja toki vauvakin vaatii veronsa ja väsymys voi viedä halut jne. Mut tottahan se on sekin, että seksi voi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä loppuvaiheessa. Ne orgasmista johtuvat supistukset ei kai ole semmosia, että niistä tarviis olla huolissaan, mut voihan niidenkin varjolla saada hyvän tekosyyn kieltäytyä.
Ja toivottavasti nyt ei kenenkään tarvii pelätä, että mies seksistä kieltäytymisen takia alkais juosta vieraissa! Voihan sitä silloin tällöin muistuttaa, että mitä kaikkea parisuhteen eteen on valmis tekemään ja nähdä vaivaa, laittaa itsensä nätiksi ja sitten tehä jotain semmosta mistä mies tosiaan tykkää... Kyllä mie jotenkin jaksan uskoa, että lopulta miehetkin on sitä mieltä, että hyvä seksi (siis muukin kuin yhdyntä) oman vaimon tai kullan kanssa on paljon parempi kuin pano jonkun random sutturan kanssa...
Siis minun resepti: sanoo suoraan, että nyt ei vaan haluta ja se johtuu siitä, että en nauti seksistä tai se sattuu tai tuntuu muuten henkisesti ja fyysisesti epämiellyttävältä eikä tämä johdu mitenkään miehestä. Se on sama vaikka siinä olisi Vin Diesel tarjolla, niin silti kieltäytyisin. Toki jotain valkoista valhettakin voi käyttää, jos tuntuu tarpeelliselta tai tuloksekkaammalta. Meillä ei onnistu, kun lääkärin määräyksestä seksiä pitäisi harrastaa, jos vaikka synnytys käynnistyisi... :D Ja sitten muistuttaa silloin tällöin, että miksi on maailman paras seksikumppani, eikä siis kannata mokata miehenkään. Ja niitähän me ollaan siksi, että tunnetaan miehemme parhaiten ja tiedetään, mistä ne tykkää. ;) Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, mut eihän se ole ikuisiksi ajoiksi haihtumassa pois ja kai se lapsen saaminen on miehillekin ihan tärkeetä, toivottavasti se voi olla hetkellisesti tärkeämpää kuin seksi...