Miten raskaus vaikuttaa hiuksiisi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko hiuksesi tuuheammat? Rasvoittuuko ne nopeammin tai hitaammin kuin tavallisesti? Oletko huomannut muuta eroa tavalliseen?

Omani putoili alkuun tavalliseen tapaan, mutta jossain vaiheessa hiustenlähtö väheni. En silti ole huomannut että hiukset olisi aiempaa tuuheammat. Tässä raskaudessa ne on rasvoittuneet hitaammin. Ensimmäisessä raskaudessa ne taas rasvoittui päinvastoin nopeammin.

Ainakin mulla tummenee reilusti raskaana. Synnytyksen jälkeen jää kunnon väri raja kun palaa taas yhtäkkiä vaaleammaksi oma väri.

Mulla ollut aina ohuet hiukset, mutta nyt tuntuu että ovat jatkuvasti takussa ja katkeilee takaa.. Esikoista odotan ja koko raskauden on hiukset ollut vaan iso riesa, joskus tehnyt mieli jopa leikata lyhyeksi sen takia(ovat puolipitkät..)
Eikä todellakaan voi mennä nukkumaan ilman että hiukset on letitetty, tai aamulla saa taas puolväkisin repiä takkuja suoriksi. :D toivottavasti tää korjaantuis eikä jäis pysyväks riesaksi..

Ainoa ero toistaiseksi on se, että hiukset tuntuvat rasvoittuvan vähän nopeammin. Iho taas kuivuu entistä pahemmin.

En oo huomannut muutoksia hiuksissa. Voi olla, että hiustenlähtö on vähentynyt. En ole oikeestaan kiinnittänyt huomiota.

Mulla ei hiukset kunnolla enää kiharru, vaikka samoja shampoita ja hoitoaineita käytän kuin ennenkin. Helposti lätistyy ja ihan ohuet ja rasvoittuu myös jo parissa päivässä.

Hiukset on kiharammat ja paksummat. Niin paksut, että harjakaan ei meinaa mennä läpi ja kiharat takkuuntuu helposti. :facepalm:

Hiukset rasvoittuvat vähemmän ja niitä ei irtoile niin paljoa kuin normaalisti. Hiusten kasvaminen on puolestaan hidastunut reippaasti

Tummuivat ja hiuksia ei lähtenyt yhtään, mikä oli aivan loistavaa - olon kärsinyt 10v hiustenlähdöstä. Kasvukin vähän kiihtyi.

Ja synnytyksestä 3-4kk hiuksia lähti reippaasti, eli siitä pari kuukautta niin oli hauska töyhtö ohimolla :D ja on töyhdöt edelleen.

Minulla luonnonkiharat hiukset muuttuivat suoremmiksi ( mutta tietenkin pörröisyys jäi, prkl). Myös n. 3-4kk synnytyksestä lähti varmaan puolet hiuksista, eivätkä ole kasvaneet takaisin, vaikka en edes imettänyt. Sen sijaan päänahka kuivui kamalasti, vaikka mitään tuotetta en vaihtanut. Lapsi on nyt jo10kk...

Ensimmäisestä raskaudesta en oikein muista hiusten osalta muuta kuin sen, että lähti ihan hirveästi synnytyksen jälkeen. Toisen raskauden alussa rasvoittui helposti, mutta loppuraskautta kohden voivat todella hienosti ja olivat oikein hyväkuntoiset pari kk synnytyksen jälkeenkin. Noin 4-5kk synnytyksen jälkeen alkoi sitten se lähtö. Sitä hiusta oli joka paikassa. Nyt onneksi jo rauhoittunut. Töyhtötukkaa puskee täälläkin.

Takaisin