Miten pääsiäinen näkyy teidän perheessä?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Meillä on koristeita, tosin suurin osa on kateissa enkä ole ehtinyt etsiä. Sitten on pääsiäiskarkkeja ja suklaamunia. Muuten ei juuri näy mitenkään.

Meillä aika lailla sama juttu. Meillä on joitain pääsiäiskoristeita. (Suurin osa lasten askarteluja.) Ja syödään mämmiä ja suklaamunia.

Ollaan usein laitettu jotain hyvää teemaan sopivaa ruokaa, nyt ollaan reissussa, niin jää välistä. Rairuohoa oon laittanut ja muutamia tipuja sinne hengailemaan. Muuten meillä ei ole mitään erityisiä pääsiäiskoristeita, noita lapsen askarteluja odotellessa 😊

Käydään ystävien luona pääsiäisillallisella syömässä karitsanpaistia. Muuten se on meille lähinnä pitkä viikonloppu ja pieni loma - yritetään ulkoilla, laitetaan tavallista parempaa ruokaa. Tällä kertaa myös leivottiin.

Käytiin pääsiäiskirkossa 2 kertaa ja ensimmäisellä kerralla vauva hymyili kunnolla ensimmäistä kertaa. Käly sai napattua monta kuvaa siitä kun vauva katsoo äitiään innoissaan suu D:n muotoisena. 😍

Näin aikuisena ei ihan hirveästi pääsiäinen tai muutkaan pyhät ole näkynyt, olen tehnyt kolmivuorotyötä koko aikuisuuden joten usein on tullut oltua töissä kun muut viettävät pyhiä. Miehen kanssa molemmat tehdään kolmivuorotyötä, joten ei yhteiselonkaan aikana juuri mitään erityistä ole ollut, ehkä käyty jomman kumman vanhemmilla syömässä tai kylässä jos työt antaneet myöten. Mutta nyt kun on oma lapsi, nii haluaisin kyllä alkaa muodostaa meidän perheen perinteitä (myös muille pyhille), esim jonain päivänä pysähdytään yhdessä tekemään ruokaa ja syömään, jotain kyseiseen pyhään liittyvää tekemistä/askartelua/koristelua lapsen kanssa jne.

Meillä oli varsin pakanallinen pääsiäinen virpomisineen ja kevään juhlimisineen. Kaikki koristeet tehtiin itse/ käytettiin vanhoja (itse tehtyjä nekin). Lapsi nautti kovasti pääsiäismunajahdista. Tehtiin (mies teki😅) hyvää ruokaa niinä päivinä, kun oltiin kaikki kotona. Oli pitkästä aikaa mukavaa viettää aikaa yhdessä koko perheen kesken ulkoillen ja syöden hyvin. 🤗

Takaisin