Miten pääsen yli miehen kehuttua toista naista, jolla on sitä mitä minulla ei?

N

Neuvoton

Vieras
Minulla on aina ollut todella paha ongelma erään vartalonosani kanssa. Niin paha, että olen jopa itkenyt sen vuoksi aina välillä. Sanotaan nyt vain, että joku kohta minussa on ruma eikä ollenkaan sellainen kuin toivoisin, tai mitä yleisesti pidetään viehättävänä.

Kun sitten tapasin nykyisen mieheni, hän seurustelun alkuaikoina meni ohimennen kehumaan erästä sinkkuna näkemäänsä naista, että hänellä "tämä kohta" oli hyvin kaunis. Tuo kommentti vaivaa minua yhä, tuntuu joskus etten tahdo miehen edes näkevän minua, kun enhän ole sellainen kuin hän toivoisi. Minulta puuttuu tuo kaunis kohta, joka sillä toisellakin naisella oli, ja joka niin hyvin jäi miehen mieleen että ihan vuosien päästäkin sitä muistelee, ja uudelle tyttöystävälle vieläpä.

En välitä siitä, oliko mies sikamainen vai olenko minä vain liian tosikko tai jotain, tahtoisin neuvoja miten pääsen sinuiksi asian kanssa. Olin jopa harkinnut että plastiikkakirurgisin keinoin korjaisin tuon ongelmakohdan kehossani, mutta tulin siihen tulokseen että saatanpa pärjätä näinkin. MUTTA sitten tuli mieleeni jälleen tuo miehen kommentti, ja tuntuu että enhän minä VOI pysyä tämän näköisenä. En, kun on niin paljon kauniimpia naisia olemassa. Itsetuntoni olisi aivan eri ilman tuota ongelmakohtaa, ja ilman miehen kommenttia.

Täytyykö minun harkita leikkausta jotta voin alkaa elää täysipainoista elämää, vai onko toista keinoa päästä yli? Kiitos vastauksestasi!
 
Heippa Neuvoton! Harmi, ettei seksuaalineuvojamme ole ehtinyt vielä vastaamaan sinulle! Haluan kuitenkin kertoa, että tunnistan - ja moni muukin varmasti tunnistaa - tunteesi todella hyvin. Olen ihan varma, että monilla on ns ongelmakohtia, jotka vaivaavat ja varsinkin kumppanin (viattomatkin) kommentit tuntuvat pahoilta, mutta ihan varmasti siitä pystyy pääsemään yli! Itseään ei koskaan pitäisi verrata muihin varsinkaan asioissa, jotka ovat kiinteä osa itseä. Helposti sanottu, mutta vaikea toteuttaa... Mistä löytyisi armollisuutta itselle? :shy:
 
En välitä siitä, oliko mies sikamainen vai olenko minä vain liian tosikko tai jotain, tahtoisin neuvoja miten pääsen sinuiksi asian kanssa. Olin jopa harkinnut että plastiikkakirurgisin keinoin korjaisin tuon ongelmakohdan kehossani, mutta tulin siihen tulokseen että saatanpa pärjätä näinkin. MUTTA sitten tuli mieleeni jälleen tuo miehen kommentti, ja tuntuu että enhän minä VOI pysyä tämän näköisenä. En, kun on niin paljon kauniimpia naisia olemassa. Itsetuntoni olisi aivan eri ilman tuota ongelmakohtaa, ja ilman miehen kommenttia.

On hyvin haastavaa painiskella ulkonäköpaineiden kanssa. Niitä kun voi olla vaikea välttää. Ne tunkevat sisään televisiosta, mainoksista, mutta myös kavereiden ja jopa omien vanhempien puheista. Voimia tähän haasteeseen -- sillä voimia juuri tarvitaan siihen, että uskaltaa asettua näin voimakkaita virtoja vastaan!

Pitää muistaa, että maailmaan mahtuu kaikenlaisia ja kaikennäköisiä ihmisiä. Olisi hemmetin tylsää, jos kaikki näyttäisi samalta. Historian saatossa erilaiset ruumiinrakenteet on nostettu kauniiksi ja arvostetuiksi. Kun puhutaan mainoskuvista, photoshopatuista vartaloista, oikeastaan kukaan ihminen ei mahdu tällaiseen malliin (ilman kirurgiaa). Ei siis ihme, että monet kokevat olevansa rumia tai epätäydellisiä, kun kauneusihanteita manipuloidaan tietokoneiden avulla. Totuus kuitenkin on se, että hehkuvinta kauneutta edustaa kaikenmuotoiset ihmiset, jotka ovat tyytyväisiä omaan kehoonsa.

dtcommonstreamsStreamServer.resize_640x.jpg


Täytyykö minun harkita leikkausta jotta voin alkaa elää täysipainoista elämää, vai onko toista keinoa päästä yli? Kiitos vastauksestasi!

Kauneuskirurgialla voi olla kaikenlaisia ikäviä vaikutuksia, joten on hyvin tärkeää selvittää tarkasti itsellesi, miksi haluat kirurgiaa. Onko tästä "yhdestä kohdasta" sinulle muuta haittaa kuin se haitta, minkä tuotat itse itsellesi? Tuottaako "tämä kohta" sinulle fyysisiä kipuja? Kiinnittävätkö muut "tähän kohtaan" oikeasti huomiota vai oletko se vain sinä?

Monesti ajatellaan, että leikkautan tämän yhden ruman asian ja sitten kaikki on paremmin. Todellisuudessa monet kauneuskirurgiaan lähteneet ottavat leikkauksen toisensa perään. Tämä kertoo minusta siitä, että alkuperäiseen itsetunto-ongelmaan ei voi vaikuttaa leikkelemällä itseään. On haastettava itsensä, se kuva ja arvostelma itsestä, jota vaalimme päässämme.

Kun sitten tapasin nykyisen mieheni, hän seurustelun alkuaikoina meni ohimennen kehumaan erästä sinkkuna näkemäänsä naista, että hänellä "tämä kohta" oli hyvin kaunis. Tuo kommentti vaivaa minua yhä, tuntuu joskus etten tahdo miehen edes näkevän minua, kun enhän ole sellainen kuin hän toivoisi. Minulta puuttuu tuo kaunis kohta, joka sillä toisellakin naisella oli, ja joka niin hyvin jäi miehen mieleen että ihan vuosien päästäkin sitä muistelee, ja uudelle tyttöystävälle vieläpä.

Tosiasia on, että pitkässä parisuhteessa fantasioidaan jossain vaiheessa jostain toisesta kuin omasta puolisosta. Mikään kirurginen vippaskonsti ei siis tee sinusta sellaista, etteikö miehesi fantasioisi joskus jostakin toisesta naisesta. Siitä voidaan tietysti olla montaa mieltä, onko asiallista kertoa tällaisia fantasioita ääneen puolisolle. On kuitenkin hyvä tietää, että nämä fantasiat ovat yleisimpiä seksiaiheisia fantasioita, niitä on todennäköisesti melkein kaikilla ja ne eivät tarkoita sitä, että toinen suunnittelisi suhteen päättämistä tai toisen pettämistä.

Miehesi varmasti pitää useista piirteistäsi, jotka liittyvät persoonaasi ja tapaasi olla (kehollisesti) maalimassa. Miksi muuten hän olisi kanssasi? Jos jokin "yksi piirre" oikeasti romuttaisi miehesi mieltymyksesi sinuun, silloin voidaan yleisesti sanoa, että henkilö ei taida olla ihan kypsä seurustelemaan. Ehkä tällaisessa tapauksessa voisikin olla ihan viisasta vaihtaa partneria kypsempään tapaukseen. Mutta käsittääkseni siis miehesi on varsin vakaasti sinun kanssasi, eikö totta? Hän pitää -- kuten ihmiset ylipäätänsä pitää toinen toisistaan -- sinusta kokonaisena, kokonaisuutena johon kuuluu "se yksi kohta".

On olemassa itsensä hyväksymiseen liittyviä "kotitehtäviä", mutta en tiedä auttaako niiden tekeminen "kylmiltään". Nekun usein liitetään esimerkiksi terapiaan, jossa voisi käsitellä ulkonäköön liittyvien kriittisten ajatuksin alkujuuria. Onko esimerkiksi äitisi ollut kovin kriittinen ulkonäköön liittyen? Onko tapahtunut jokin ikävä tapahtuma, joka liittyy juuri tähän "yhteen kohtaan"? Moninaiset elettyyn elämään liittyvät syyt vaikuttanevat siihen, että tästä "yhdestä kohdasta" on tullut sinulle ongelma.

Näissä mainitsemissa "kotitehtävissä" voidaan esimerkiksi olla alasti peilin edessä, koskettaa eri jäseniä vuorotellen, silittää niitä hyväksyvästi ja todeta ääneen kunkin jäsenen ja ruumiin osan olevan hyvä ja kaunis. Näin siis käydään koko keho läpi. Tätä voisit tietysti halutessasi kokeilla.
 
Takaisin
Top