Miten nuo kierrot lasketaan?!?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mohveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mohveli

Oman äänensä löytänyt
Yksinkertainen kysymys, jota en vieläkään ilmeisesti osaa...  
Mikä hetki/ päivä on kuukautiskierron eka päivä? 

Mulla tulee yleensä alussa pari kolme päivää sellasta tuhrua ja sitten pari kolme päivää kuin ketsuppipullosta ja sitten taas pari päivää tuhrua. Lasketteko menkkojen alkavan näistä ekoista tuhrupäivistä vai ketsuppipäivistä? Oon laskenu menkat alkavan ilmeisesti tuosta ketsuppipäivästä ja nyt huomasin kun vauvan yritys on päällä ja lasken päiviä ehkä hieman tarkemmin niin, että kierto taitaakin heittää...

Ensimmäinen kunnon vuotopäivä lasketaan kierron ekaksi päiväksi, ei tuhruja.

Jostain syystä ei nyt anna linkittää, mutta felicitaksen sivuilla lukee näin:

Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä.

Kuukautiskierto jatkuu seuraavan vuodon alkuun saakka. Jokaiseen kiertoon siis kuuluvat mukaan yhdet kuukautiset. Keskimääräinen kierron pituus on 28 päivää, mutta vaihtelua esiintyy paljon. 23–35 päivän kierrot lasketaan vielä normaaleiksi

Heh, tänään kysyin terkkarilta asiasta ja se sanoi, että ekasta tuhrupäivästä lasketaan ensimmäinen kiertopäivä. Jokaisen naisen menkat on niin erilaiset, et kun vuotoa tulee, on se sit pientä tai kerralla suurta, ni se on joka tapauksessa vuotoa. Et semmonen vastaus sieltä... No, taidan totella häntä ja laskea näistä tuhruista niinku olen aina laskenu... :)

no mä vähän ajattelinkin näin mutten viittiny sitten sen kummemmin kommentoida XD

Jokainen laskekoon tavallaan :)
Jotenkin kyllä uskoisin tuota hedelmällisyysklinikan tekstiä, luulis heidän olevan ammattilaisia, mut jokaisella tosiaan omanlaisensa vuodot ja kai se kroppakin useimmilla kertoo oviksesta jotain, ettei nyt mee ihan ohi siks et laskee kierron eri tavalla. Kannattaa varmaan ainakin huomioida eri laskutavat kun raskautua yrittää :)

joo ehkä se on parempi että jokainen laskee tavallansa,ei tule sotaa :DD mutta ITSE oon kierron laskenu siitä ekasta tuhrupäivästä,ja kyllä sen mukaan on oviskin ollu sillon ku on kuulunukkin siinä kierrossa. enkä sitä vois kyllä muuten laskeakkaan kun menkat on ollu aikalailla niin että jokatoiset vuodot on ollu erittäin niukat ja kestäny ehkä 3 päivää joten jos vaan runsaasta vuodosta lasketaan niin mulla on menkat vaan joka toinen kuukausi :) äläkä Mohveli nyt ainakaan epäile terkkarin ammattitaitoa :)

Takaisin