Miten mies sai kuulla raskaudestasi?

vaa_veli

Piirimestaruustason postaaja
Huhtikuunmammat 2015
Elomammat 2016
Eli oletko yllättänyt kumppanin vaikkapa ravintolaillallisella kertomalla plussasta? Vai näkikö hän oireistasi kilometrin päähän mitä on meneillään?

Meillä meni niin (molemmilla kerroilla) että en hiiskahtanut r-testin tekemisestä etukäteen, mutta plussan tullessa samana iltana totesin salamyhkäisesti, että olisi yks juttu... Mieskin oli kyllä osannut jo epäillä etukäteen, että tärppi on tullut.
 
Minen pystynyt keksimään mitään ihmeellistä, oli pakko soittaa heti kesken työpäivän. Kun ei ollut oikein ketään, kenelle muullekkaan soittaa. Lähimmät kaverit lapsettomuushoidoissa :sad001
 
Tein digin ja tyrkkäsin sen miehen käteen kesken hänen ruokailunsa. Siinä hän sitä kädessään piti syödessään makaroonilaatikkoa. Kävin vähän välein kurkkimassa olan takaa kun hän ei mitään sanonut vaan hymyili koko ajan. No raskaana teksti sieltä tuli ja hänen kommenttinsa oli että "kyllähän hän tämän osasi jo arvata" itse tietty pillahdin onnesta itkuun :-)
 
Mä sanoin illalla miehelle, että testaan aamulla ihan huvikseen, enkä osannu plussaa odottaa itekkään kun tuhrutteli, joten ihmettelin vaan miksei kunnon menkkavuoto oo alkanu. Illalla oli kyllä hemmetin kipeät tissit niin se vähä sai miettimään. Aamulla vielä emmin et onkohan turha testi, mut niitä menikin kaks :D Klo oli siis 05:15 ja kömmin takas sänkyyn mutta pyörin vaan levottomana, johon mieskin heräsi. Sanoin että en saa enää unta ja kun se kysy miks, sanoin että "Noku yks semmonen juttu... Mie oon raskaana" ja mies vaan kysy että mistä tiiät :D Annoin tikun käteen ja se sitä kännykän valossa unenpöpperössä tihrusti (vaikka selvät viivat oli) ja sitte vaan totesi että onhan siinä viiva. Eipä sit enää nukuttu kumpikaan kun hykerreltiin sylitysten ja ihmeteltiin, että vai tämmöstä :) Viimeksi nukku yövuoroa pois joten jouduin sillonkin herättään kesken unien kun en malttanu :D
 
Mä sanoin miehelle viikkoa ennen testiä että ei varmasti tärpännyt tässä kuussa. Olo ei ollut yhtään sellainen ja edellisessä kierrossa oli oireita vaikka mitä. Tein kuitenkin testin heti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja sain vahvat viivat. Itkien ja täristen vein tikun miehelle enkä pystynyt sanomaan mitään. Tikusta mies tulkitsi uutiset oikein ja kysyi halaten että oliko noin kamalia uutisia :love022 Että se niistä "varmoista" oireista..
 
Meillä kerroin miehelle viestillä, olin niin shokissa saatua testiin plussan! Hän oli tuolloin töissä :) Oltiin vähän kummatkin ihmeissään, että miten minä näin nopeasti raskauduin (ensimmäisestä yrityksestä)
 
Olin jo tovin puhunut miehelle kun kuukautusia ei näy ja muutenkin outo olo. Yhtenä iltana lenkille lähdettäessä totesin miehelle että ottaa rahapussin mukaan, apteekissa kun pitäisi käydä. Mies ihan hoomoilasena miksi. Ja sen jälkeen kun sai tietää miksi, suu virneessä se käveli minun kanssa apteekkiin.
Seuraavana aamuna tein tosi aikasin testin ja kaksi viivaahan siihen ilmesty. Kömmein takaisin sänkyyn ja yritin saada unta mutta siitä mitään tullu. Parin tunnin päästä herätin miehen ja kerroin testin tuloksen. Normaalisti mies on todella aamuuninen mutta sinä aamuna se heräs ku ammuttu.
 
Uumoilin ääneen kun menkat oli muutaman päivän myöhässä että lieköhän napannut. Se oli vielä lauantaipäivä ja sanoin miehelle, että mua ahdistaa kun kuukautiset on myöhässä niin fiksuna tuo tokas että käydään ostamassa testi :D Käytiin siinä muutenkin asioilla, puhuttiin orastavasti eri asioista että "mitä jo ja sitten kun.. on se vauva", ja lopuksi sitten apteekin kautta kotiin. Ne viisi minuuttia tuntui ikuisuudelta ja mies sanoi että hän näki mun naamasta jo tuloksen. Hän vaan hymyili ja halasi, enemmän minä taisin olla puulla päähän lyötynä :) Nyt tuntuu ajatuksena jo ihan hyvältä.. Pikku salaisuus :wink
 
Ollaan jännitetty asiaa yhdessä ja kyseli itse asiasta ennen joulua. Jouluaattona sit tokaisin, et käydäänkö apteekissa vai katsotaanko mitä tapahtuu. Ei menty vaan todettiin sit parin päivän jälkeen, et kyl nyt hyvältä näyttää. Me ei vielä hirveästi juhlita asiaa, kun kokemuksena on yksi km. Juhlitaan vasta ekan ultran jälkeen, jos siellä annetaan syy juhlaan. Sen jälkeen kerrotaan myös lapsille asiasta.
 
Mulle tuli yks ilta semmonen kauheen varma olo asian suhteen. Laitoin miehelle töihin viestiä et pakko hakea testi et saan mielenrauhan. Ikinä en ole jännittäny testin ostoa tai tekemistä niin paljon ku tällä kertaa, ihan kädet tärisi :D
No laitoin sit viestiä et nyt menen pissaamaan tikkuun ja ilmotan kohta.... olin ihan valmistautunut laittamaan miehelle että negaa näyttää, mut ei hitto joutukin sitte paniikissa soittamaan että "nyt en sitte huijaa, se on positiivinen" ^_^ siitä sitte taivasteltiin ja naurettiin aikamme että "mitä v**tuaaaaa :D" ihan oli siis toivottu ja odotettu uutinen ♡ ^_^
 
Meillä mies on tajunnut molemmissa raskauksissa, et mun menkat on myöhässä. Vähin äänin tein testin siitä kun mies totesi, että sullahan pitäis olla menkat.. Tein kolme testiä ja kaikki toimivat epänormaalisti, mut näyttivät lopuksi plussaa. Tein vielä pari testiä ja ne näyttivät heti kaksi viivaa. Mies tuli töistä kahden päivän päästä ensimmäisestä plussasta niin tein kunnon iltapalan, pöytä oli koreena ja keskellä lappu "Näillä näkymin isi toistamiseen elokuussa 2016". Ja mieshän muuten söi sen minkä hymyltään malttoi :)
 
Meidän toukka sai alkunsa lapsettomuushoidoista ja mies siis hyvinkin tietoinen näin ollen tilanteesta. Vasta 14pv alkion siirrosta pitäisi oikeastaan testata mutta mä en malttanut odottaa vaan testasin 2pv aiemmin. Mies oli juuri isäni kanssa remonttia tekemässä aamulla ja tutisevin käsin kerroin itkua vääntäen tilanteesta. Vuosia siihen meni mutta voi sitä onnea ❤️
 
Istuin vessanpöntöllä tikku kädessä hymy kasvoilla kun mies tuli vessaan höpöttämään jotain...tilanne selkis heti :D
 
Mä vähän jännitin kertoa kun ei oltu niin äkkiä vielä kumpikaan ajateltu että raskaaksi tulisin, vaan ennemminkin ajatus oli ettei helpolla tule.. Vuorokauden pidin tietoa itselläni ja sitten sain kakistettua työmatkalla kun hän jätti minut kyydistä pois, että "nyt on kuukautiset kovasti myöhässä ja testi näytti plussaa.." Sinne hän jäi ihmeissään ja minä hilpasin töihin huojentuneena kun sain "salaisuuden" kerrottu :) Illalla oli mukava jutella asiasta sitten kun saatiin molemmat sitä hetki sulatella.
 
Takaisin
Top