Minun mieheni on ollut ristiriitaisilla tunteilla koko raskauden ajan, vaikka on toivottu lapsi. Noin puoliväliin asti hänellä oli laidasta laitaan tunteita, enemmissä määrin negatiivisia. Pelkoa, ahdistusta, halu karata, jännitystä, paniikkia, mutta sitten välillä iloa ja onnea ja ylpeyttä. Varmaan minun huonovointisuus puoliväliin asti vaikutti asiaan, kun oksensin vain kaiken ajan tai sitten nukuin. Mies on myös huolissaan rahasta, asunnon riittävyydestä, autosta, kaikesta mistä yleensä miehet ovat vastuussa vaikka meillä ei minkään suhteen ole mitään hätää. Minun ja sikiön hyvinvoinnista hän on huolehtinut päänsä pyörälle, tämä raskaus kun ei ole ollut helppo. Lopulta kun raskausmasu alkoi kasvamaan ja mieskin tunsi masuasukin potkut, on hän alkanut selvästi rentoutumaan :) Hänelle tämä on vaatinut totuttelua ja tulee varmasti vaatimaan paljon totuttelua vauvan synnyttyä, isille kun rakkaus vauvaa kohtaan ei välttämättä synny niin nopeasti kuin äideille. Olen antanut hänelle aikaa ja pitää antaa jatkossakin :) Ja pieniä merkkejä pitää osata lukea, vaikka itse haluaisin puhua päivät pitkät vauvajutuista, niin pitää osata sulkea suu silloin, kun miehellä alkaa vauvajutut pursumaan korvistakin ulos :)
Kuulostaa hyvin samalta kuin meillä raskausaikana.
Mutta mies oli hienosti synnytyksessä tukena ja nyt on aivan ihana isi meidän pikku neidille