Miten lemmikki reagoi vauvan tuloon?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Te joilla on lemmikki/lemmikkejä, miten eläin reagoi vauvan tuloon? Muuttuiko lemmikkin käytös jotenkin? Täältä voi lukea vinkkejä siitä, miten helpottaa koiran sopeutumista, kun saa vauvan.

Meillä koira vahtii ja huolehtii vauvasta. Varsinkin pari ekaa päivää oli heti paikalla, jos vauva piti äännähdyksenkin ja öisin oli mukana vaipanvaihdoissa ja imetyksissä. Nyt vähän alkaa rentoutumaan eikä reagoi ihan jokaiseen ääneen. Käy kuitenkin säännöllisesti katsomassa vauvaa ja antamassa pusun. :love017

Koira reagoi aika voimakkaasti kun on vahtikoira ja haluaa aina nukkua meidän makkarissa. Meillä oli aika rankka koliikkivaihe alussa ja me vietiin sitten koira jossain vaiheessa rentoutumaan yökylään vanhemmille. Siellä oli kuulemma nukahtanut heti kun lähdettiin ja vaan nauttinut hiljaisuudesta pari päivää (ja tämä koira on siis yleensä erittäin energinen tapaus). :hilarious: Koiralla kesti kyllä pitkään olla sinut pojan ja koko tilanteen kanssa. Meni kyllä melkein vuoden päivät ennen kun koira osasi olla luontevasti vauvan kanssa. Olisi myös vispannut vauvan muuten heti nurin isolla hännällään jos siinä ei itse olisi ollut kytiksellä koko ajan. Nyt koira osaa myös itse näyttää jos haluaa olla ihan rauhassa. Menee makkarin ovelle odottamaan että joku lukitsee oven perässä. Nukkuu sitten siellä aikansa ihan rauhassa. :grin

Kissa pelkäsi vauvaa myös oman aikansa, varsinkin silloin kun vauva lähti kävelemään. Nyt osaa jo vähän luottaa siihen ettei lapsi revi ja tarkoita pahaa heilumisellaan.
Alussa kissa inhosi sitä kun piti jakaa kaikki sylit vauvan kanssa. Kissa kun makaa aina illat joko miehen tai minun sylissä sohvalla. Saattoi silloin osoittaa mieltään esim. menemällä nukkumaan vauvan sitteriin (mitä ei siis saanut tehdä). Tätä ei onneksi tarvinnut kestää pitkään ja yhteinen rytmi löytyi aika pian.

Muokattu viimeksi:
Takaisin